Hoogzwanger + fietsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DvS, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hihi, mijn oma kreeg op de fiets al weeën. Ze is toen maar doorgefietst en bij thuiskomst had ze een uur later haar baby vast! Waarom? "Tsja, we hadden nog geen mobieltje ofzo." was haar reactie ;)

Ik fiets ook nog lekker hoor. Vaak fijner dan lopen (ietsje sneller) en wij hebben geen auto. Hier in dld vinden ze het allemaal wel apart en word ik een beetje aangekeken met m'n dikke buik, maar niemand die gezegd heeft dat het niet meer mag. Oh, de heuvels zijn hier wel erg vervelend en sommige stukken fiets ik dus bewust niet meer!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik fiets nog elke dag hoor, mijn zoontje vind het heerlijk achterop en lopen naar de winkels is me net iets te ver. Lekker blijven doen hoor, als je er last van krijgt kun je altijd nog stoppen. Geloof echt niet dat het weeen op zou wekken, bovendien als dat al zo was, dan is dat met 39 weken in elk geval niet erg.

3. Amanz

Amanz Lid

21 nov 2008
    40
    0
    0
    straks mag je ook niet meer lopen :p

Ik fiets nog elke dag hoor, ik vertrek gewoon wat eerder... lekker op het gemakje.... ik neem ook een flesje water mee. toch tijd zat met me verlof (ben 37 weken)

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    tuurlijk mag je gewoon fietsen....nog nooit van gehoord dat t niet zou mogen (ik mocht zelfs blijven hardlopen als ik dat wilde; t was dat t niet ging door de misselijkheid anders had ik dat gewoon gedaan)...
    heb zelf ook gewoon doorgefietst tot het einde van mijn zwangerschap en tis alleen maar goed voor je bekken bij BI

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Vanmorgen nog op de fiets naar de vk geweest. Gaat me een stuk makkelijker af nu dan lopen en zo blijf ik toch in beweging.

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn moeder zat om half twee 's nachts nog op de pakkendrager van de fiets van mijn vader. Om tien over acht 's ochtends was ik er... dus misschien was een hobbelweg wel een mooie manier om een weg voor mij te banen ;)...

Nee.... ontopic. Ik denk dat het geen kwaad kan. Ik heb wel ooit gehoord dat je met bekkeninstabiliteit beter niet kan fietsen, alhoewel ik dus hierboven weer het tegenovergestelde advies lees ;). Maar als je dat niet hebt lijkt het me sowieso geen probleem.

Groetjes,
    Josien

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gewoon doen als jij je nog goed genoeg voelt om het te doen

8. zoetje80

zoetje80 Lid

22 jun 2009
    81
    0
    0

hallo, ik heb bij beide zwangerschappen gewoon gefietst en bij nde laatste fietste ik nog een dag voor mijn bevalling. kan volgens mij geen kwaad.
    groetjes zoetje;)

9. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Jazeker mag je fietsen. Ik heb zelfs nog tegen de dikke wind in gefietst met beeb in de buik en kleine voorop en moest toen nog een klein maandje. Ben ook nog gevallen, schrok enorm natuurlijk, maar niks mis met de beide mannen, gelukkig. :)

10. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Als je je nog goed voelt dan zou ik het gewoon doen,zag gister nog 1 fietsen met een megabuik, maar neem dan wel wat water mee, het is belangrijk met dit weer dat je ondanks al het vocht wat al in je lichaam zit, toch ook voldoende blijft drinken.

11. judith073

judith073 Lid

11 nov 2008
    39
    0
    0
    Ik fiets ook gewoon nog hoor. Moet er niet aan denken dat je dat niet meer zou mogen. Ik ga alleen ietsiepietsie langzamer, maar verder niets aan de hand. Op en afstappen is iets lastiger omdat mijn buik in de weg zit, maar ach...
    Jammer dat fietsen geen weeen opwekt; anders zat ik nu meteen op mijn fiets:)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    offtopic

@ Jo79: kzie dat we even ver zijn, heb jij ook van die vreselijke harde buiken en steken enzo ?

13. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Haha, wat een onzin zeg...en wat als het weeen op zou wekken...beter toch met bijna 39 weken?ik zou spontaan de tour de france fietsen haha.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@R1lana, hoe weet je moeder nou dat de mk's door het fietsen werden veroorzaakt?? een mk wordt toch alleen veroorzaakt als het vruchtje niet goed is of als echt iets ernstigs gebeurt??

het lijkt mij persoonlijk dat je daar toch veel moeite voor moet doen...om van fietsen een mk te krijgen.

ik fietste altijd naar mijn werk, 40 minuten heen en weer 40 min terug. dit heb ik vanaf dag 1 gedaan tot en met 31 weken. toen ging het niet meer omdat ik te kortademig werd.

Deel Deze Pagina