Hier ook en mama in spe in juli Hihi als ik dat zo lees allemaal, wordt het nog wat.. Mm ik ga op vacantie naar het mooie curacao in april dus kan daar vast ff wennen Ben met de eerste ook op vacnatie geweest in juni toen was ik 23 weken.. vond het alleen vervelend dak nie in de zon mocht..
Ik ben bevallen op 11 september en had dus echt mijn hoogzwangere dagen toen het deze zomer zo heet was. Ik hield echt enorm veel vocht vast (staat geloof ik nog een foto ergens in mijn fotoalbum van mijn enorme enkels) en ik kon ook slecht tegen de warmte. Goed drinken, op tijd je rust nemen, verkoelende voetbaden en de benen omhoog, evenals een paar dozen raketten ( daar zitten weinig caloriën in) hebben mij er doorheen gesleept.
haha, die doos raketjes inderdaad! Elke week sleepte ik weer een verse voorraad naar de vriezer en ik smikkelde ze allemaal in mijn eentje op!!
Leuke vraag! Mijn eerste dochter is geboren in januari en mijn tweede in juli. Ga nu weer bevallen in juli van de derde en ik ben er blij om. Vind het veel lekkerder om zwanger te zijn in de zomer, dan in de winter. Ja het is warm, maar je kunt je lekker dun kleden en die laatste weken hoeft er toch niet meer zo veel... En als je kleintje geboren is kun je er vrijwel direct mee naar buiten, dat was toch wel heel fijn! Moet ook wel zeggen dat ik geen last had van het vasthouden van vocht. Ik kon lekker op slippers lopen (in de winter is dat toch een beetje koud) en als ik even niks kon verdragen op mijn buik ging ik gewoon in bikini op het strand of naast het zwembad liggen Al die kleren ook die je aan moet in de winter... Haha, nee je hoort het al... geef mij maar een zomerbevalling! v Liefs Elea
ik eind mei maar die airco ging echt uit tijdens de persfase om de kamer alvast op te warmen voor het babytje. Wat heb ik vaak gezucht dat ik het zoooooooooooo warm had En kruiken heb je ook in de zomer nodig, misschien minder lang maar de eerste dagen hebben wij ze zeker gebruikt, ookal was het 30 graden buiten. Een voordeel vond ik wel de rompertjes zonder mouwen en voor meisjes met spaghetti bandjes, die trek je wel heel makkelijk aan.
je hebt waarschijnlijk helemaal niks aan mijn verhaal, maar wilde het wel even kwijt. mila is geboren in augustus, en ook ik had veel last van vocht. maar niet op de manier waar jullie last van hadden! wij woonden toen in schotland, en de enige vocht waar wij last van hadden was regen!! de hele zomer lang.. dus mocht het je te veel worden, ga naar schotland. heb je gegarandeerd een herfstbaby, in welke maand je ook bevalt. ik heb nu meer moeite met de winter, omdat ik mijn winterjas niet dicht krijg en nog steeds geen leuke nieuwe heb gevonden..
Onze zoon is ook geboren eind juli 2008! Het was die dag 33 graden, erg warm tijdens de bevalling op de verloskamer.... In de kraamtijd was het heerlijk dat we buiten konden zitten, met de kleine erbij! Je moet de baby natuurlijk wel goed aankleden, maar je temperatuurt toch veel, zodat je precies weet of je iets extra's aan of uit kunt doen! Wat betreft de laatste weken zwangerschap in zo'n warme periode: Kalm blijven is mijn beste advies! Dat hielp mij tenminste enorm. Vocht vasthouden is een normale kwaal en kan inderdaad ook als het koud is. Heb er nu ook last van, maar veel minder dan in de zomer. Nu ben ik blij dat ik in november/december ga bevallen. Ik geniet nu van de lekker lange avonden rust. Het zal allebei z'n voor- en nadelen wel hebben.
Oh ik vond het heerlijk om hoogzwanger en net-bevallen te zijn in de zomer! (Bevallen begin augustus, tijdens een hittegolf.) Ik kan wel goed tegen warmte, moet ik er bij vertellen, en heb alleen de laatste paar dagen vocht vastgehouden (dat was wel hinderlijk zeg!). Kon met m'n dikke voeten gewoon in slippers, dat doe je in de winter niet zo snel Hoefde ook geen dure positie-winterjas te kopen, want m'n buik begon pas te groeien toen ik m'n zomerjas al aan kon. Maar wat ik vooral zo heerlijk vond: ik kon met m'n dikke buik zo vaak als nodig was plassen 's nachts zonder dat ik het koud had als ik uit bed ging, en idem met de nachtvoedingen in de eerste maanden. En voor zo'n kleintje is het ook lekker comfortabel warm. Plus natuurlijk verlof met mooi weer. Oh wat heb ik veel gewandeld in het park op zwoele zomeravonden, met buik of baby-in-draagdoek. Heerlijk hoor! Ik zou er zo weer voor tekenen: een zomerbaby!
Ook ik was de gehele zomer zwanger, hoogzwanger!!! Ik ben op 21 Augustus bevallen en was uitgerekend op 19 Augustus. T heeft zijn nadelen zwangerschap tijdens de zomerperiode (als t echt warm en zomers weer is) maar ook voordelen!! Zo vond ik het heeerlijk tijdens t vocht vasthouden dat ik lekker hele zomer kon rondlopen op teenslippers, door de warmte heerlijke jurkjes aankon, lange luchtige rokjes, korte kortjes, topjes etc etc. Heb geen enkele x een buikband gebruikt en ook geen zwangerschapskleding, enkel heerlijk zittende jurkjes en leggings etc... Wat ik nadelen vond waren t zweten, vocht vasthouden, onrustig slapen en al die extra kilos meeslepen (was 22 kilo aangekomen in totaal) Mocht ik kiezen heb ik toch liever voorkeur voor een zwangerschap tijdens de zomer dan in de winter. Hoe krijg je dan je jas dicht en je laarzen/schoenen aan??? hihi
Ik vond het heerlijk, zwangerschapsverlof in de zomer. Heerlijk makkelijke kleertjes aan. Als het warm was alleen in een romper in de box. Geen gehannes met jasjes enzo, ik moet daar nu echt aan wennen! Vocht hield ik wel vast maar dat was ook zo weer weg.
ik hield heel veel vocht vast zat ook zowat heel de dag met me voeten omhoog dat vond ik wel een nadeel zelfs de verloskundige schrok ervan me voeten en enkels waren echt heel dik..
ik vond de hitte erg zwaar! normaal kan ik er goed tegen maar afgelopen zomer kon ik wel janken als er weer 30 graden werd aangekondigd.. voordeel was wel dat ik mijn verlof voor de bevalling aan het zwembad heb doorgebracht