Bedankt voor al jullie eerlijke reacties ! We houden haar thuis tot de bevalling. Daarna is het afhankelijk hoe ze op de baby reageert en hoe het met de baby gaat wanneer we haar laten gaan. We gaan vandaag wel naar de opa’s en oma’s in de tuin. Dat hebben we tot nu toe ook niet gedaan maar dat zie ik dan maar als een soort van laatste uitje en daar zal ik hen heel erg mee verrassen. Ze zijn all vier rond de 60 jaar. Zouden jullie dat ook aandurven ?
Ja! Dat zou ik zeker doen op afstand in de tuin. Doe ik nu ook met mijn ouders en die zijn eind 60. Niet dat ik er perse zo van overtuigd ben of het niet spannend vindt maar het gaat goed op afstand en ik wil ook niet dat ze straks ziek worden en of overlijden en ze helemaal niet meer hebben gezien. Dus wij doen dat wel af en toe (bijv morgenochtend even koffie drinken en cadeautje brengen met Moederdag) Geniet ervan!
Als niemand klachten heeft wel. De overheid gebruikt steeds de woorden opa en oma en dat je die niet moet bezoeken maar feitelijk val he pas in de risicocategorie als je minimaal 70 bent. Mijn moeder werd op haar 48e voor het eerst oma. Ik bedoel maar, je bent niet meteen een risicogroep enkel omdat je opa of oma bent.