Hoi meiden Ik heb al weer jaren een grote kinderwens en we zijn ook alweer een tijdje bezich met proberen. Nu ben ik net afgestudeerd en op zoek naar een baan. Ik weet alleen niet zo goed meer wat ik moet doen. Als ik rationeel denk wil ik eerst een baan zoeken, maar er zijn echt heel weinig vacatures die aansluiten bij mijn opleiding op dit moment. Zwanger zijn en solliciteren is niet alles, maar net een baan hebben en dan meteen zwanger raken wordt me misschien ook niet in dank afgenomen. Tegelijkertijd ben ik nu 29 en wil ik eigenlijk niet (veel) langer meer wachten met proberen om zwanger te worden omdat ik graag meer dan 1 kind wil en niet straks te oud wil zijn om deze wens waar te maken. Wat zouden jullie doen wel wachten of niet en hoelang? Ik weet dat als we kinderen krijgen dat ik dat ik een groot deel verantwoordelijk op me moet nemen omdat het werk van mijn man heel infexibel is. Zoek ik nu al een baan waarvan ik weet dat er minder van me gevraagd wordt of ga ik echt voor mijn droombaan en zie ik wel wat er gebeurd als ik eventueel zwanger raak? Ik hoop er iemand reageert want ik kan geen beslissing maken en verander steeds van gedachte, wordt een beetje gek van mezelf. Groetjes
Gewoon gaan voor je kinderwens EN je droombaan! Niks is zeker in het leven, en het laat zich allemaal toch niet plannen. Je kunt nu je kinderwens wel op een laag pitje zetten of een 'mindere' baan nemen, maar voor hetzelfde geld lukt het niet (meteen) om zwanger te worden, en dan heb je geen van beide. Ga gewoon voor allebei, en mocht je zwanger moeten solliciteren of zwanger zijn als je net begonnen bent, lost dat zichzelf meestal wel weer op. Het allerergste wat je je nu voostelt blijkt later meestal reuze mee te vallen! Uiteraard heb ik geen inzicht in jullie verder situatie, dus als andere (financiele) factoren meespelen kan het allemaal weer anders worden. Heel veel succes!
Ik zou ook gaan voor je kinderwens en je droombaan. Je weet 1. niet hoe lang het gaat duren voor je een kindje hebt, misschien duurt het wel 8 maanden en ga je dan al die tijd jezelf inhouden terwijl je misschien volgende maand een baan zou kunnen hebben en dan heeft je nieuwe werkgever je wel al zo'n 6 maanden meegemaakt en als je goed functioneert, waarom zou dat dan een probleem zijn. Ik ben nu zwanger en op zoek naar een baan. Dat gaat inderdaad heel erg moeilijk. Voor mij niet in elk geval. Dus ik ga pas weer in december echt actief op zoek. En als dat gaat betekenen dat ik een baan tegenkom die ik superleuk vind en waar ik 4 dagen zou moeten gaan werken, dan is dat zo. Het liefst wil ik een baan van max. 3 dagen, maar er is altijd wel wat te regelen. Als ik 4 dagen zou werken, zou mijn man er waarschijnlijk ook 4 kunnen gaan werken enzovoorts. Dus dat laat mij niet tegenhouden. Ik zou zeggen, gooi niets aan de kant, blijf gewoon doorgaan met proberen en ondertussen te zoeken naar een leuke baan.
Bedankt voor jullie reacties, ik ben alleen nog steeds niet overtuigd, ik speel met de gedachten nog een paar maandjes te wachten met proberen om zwanger te worden, maar ik merk dat ik daar ook niet echt achter sta (wat als ik dan nog geen baan heb). Maar wat als ik de kans op een leuke baan laat schieten omdat ik zo nodig nu een kind wil. Ik begrijp heel goed wat jullie zeggen het valt alle twee niet te plannen. Misschien moet ik leren om dat gewoon een keer te accepteren.. Ik ga nog even nadenken en goed met mijn man praten. Bedankt voor jullie reacties ieg
Ik zou voor de zwangerschap kiezen.. en waarom.. Toen ik zwanger raakte van m'n dochter Demi hadden we alles gepland qua verlof/bevallnig/opvang.. echt alles Ik werkte in het familiebedrijf bij m'n ouders aan huis en Demi zou ik elke dag mee kunnen nemen, en vrij nemen wanneer ik wou. Klinkt ideaal. In maart hebben we het bedrijf noodgedwongen moeten sluiten vanwege de crisis en heb ik een nieuwe baan moeten zoeken, waar ik nu 3 dagen werk. Demi gaat 1 dag naar de opvang en we redden het financieel nog maar net aan. Met kunst en vliegwerk redden we ook de opvang nog maar net aan. Als ik dat van tevoren had geweten hadden we nooit gestopt met de pil, maar nu ik weet wat voor wonder Demi is ben ik blij dat we ons hart hebben gevolgd ! Je kan het allebei niet plannen, al moet je wel voor jezelf overwegen of je het financieel kan redden mét baby en zónder baan of niet.... Anders lijkt het me toch zwaar
Mirjam wat jammer/vervelend dat jullie ideale geplande situatie niet door mocht gaan, wel goed dat je toch blij bent met de keuzes die jullie gemaakt hebben, en dat het met wat aanpassingen toch allemaal lukt. Op zich kunnen we het finacieel wel redden zonder dat ik werk, dat doen we nu ook. Op dit moment zijn we een nieuwbouw woning aan het bouwen en hebben we een dubbele hypotheek, we hebben het dus wel wat krapper dan normaal. Ik snap dat een baby ook geld kost maar op zich hebben we het nu best heel goed dus er zijn wel dingen die wat minder zouden kunnen als dat nodig zou zijn. Als ik een baan heb, hebben we wel wat meer zekerheid als het misschien nog heel lang zou gaan duren voor we onze huidige woning kunnen verkopen en ligt er wat minder druk op mijn man zijn baan misschien.
Ik heb jaren lang mijn kinderwens onderdrukt omdat ik graag nog een opleiding wilde doen. Ik merkte dat dat heel erg tegen begon te werken, dat ik chagrijnig werd en steeds meer moeite kreeg met het feit dat we nog niet voor kinderen gingen. Ik werkte, maar had daar geen plezier in. Toen we besloten dan toch voor kinderen te gaan, kreeg ik gek genoeg mijn opleiding aangeboden op een nieuwe werkplek. Tegen beter weten in mijn wens weer opzijgezet, maar dat werd steeds moeilijker en lukte ook niet, huilbuien tot gevolg. Uiteindelijk dan gestopt met anticonceptie en er voor gegaan. Gedacht we zien wel waar het schip strandt. Toen duurde het vervolgens bijna een jaar voordat ik zwanger was, wat ook veel spanning gaf en mijn humeur niet verbeterde. Ondertussen wel werken, maar nooit geen vaste baan of iets dergelijks gehad. Als ik er nu op terug kijk en eigenlijk al vanaf het moment dat ik zwanger wilde worden kan ik heel duidelijk tegen iedereen zeggen: zet je kinderwens niet opzij als die heel sterk is voor jullie samen. Werk....het kan altijd....en als het zo moet zijn komt het toch op zijn pootjes terecht. Je kunt evt. altijd met 'minder' werk beginnen en later nog doorgroeien, maar waarom niet toch solliciteren en kijken of die droombaan ook lukt. Maar je kinderwens uitstellen kan heel erg tegenvallen, vooral als het niet zo snel gaat als je dan eindelijk denkt dat het wel kan. Enne...het is nog steeds zo dat zwangere vrouwen soms wel gewoon aangenomen worden. Mijn vriendin - nu 10 weken zwanger- heeft afgelopen week een nieuwe baan gekregen, waarbij ze al heel duidelijk had aangegeven zwanger te zijn. Nu weet ik dat niet iedere situatie het zelfde is en voor de ene baan zijn meer kandidaten dan voor de andere, maar ik ben inmiddels wel overtuigd van het feit dat als je wil er mogelijkheden zijn, of als je zwanger bent, of als je al kinderen hebt om uiteindelijk een functie te vinden die je leuk vindt en die zo mogelijk ook aansluit. Uiteindelijk heeft het bedrijf waar ik mijn opleiding gedaan heb tijdens mijn opleiding twee keer te maken gekregen met mijn zwangerschapsverloven, omdat de tweede vervolgens wel sneller kwam dan gedacht, waar we o zo gelukkig mee waren omdat de stress van het wachten er nu niet was. Het bedrijf was daar uiteraard niet heel blij mee, maar ja....dat is het gevolg van vrouwen in een bepaalde leeftijd aannemen. Ik heb geleerd in deze in elk geval ook voor mezelf te redeneren en er zijn altijd redenen om te zeggen nu nog effe niet of het is nu toch niet handig, maar dat is rationeel en emotioneel kan het heel anders zijn en naar je emotie luisteren is soms erg zinvol... Zo een heel verhaal, maar ik zou dus gaan voor de zwangerschap en ook kijken of je je droombaan kunt vinden. Zo niet nu dan later als je kinderen hebt.
Mime, een zwangerschap valt niet te plannen... je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger raakt. Dus ik zou niet wachten... Wie weet is ook jouw droombaan wel prima te combineren met het moederschap... ik zou niet op voorhand maar iets anders zoeken geloof ik. Gewoon solliciteren op wat je graag zou willen doen. Misschien duurt het nog jaren voor je zwanger raakt (hoop t niet voor je) en dan zit je misschien al die tijd iets te doen wat het net niet is... want stel je voor dat... Toen ik zwanger was van de eerste heb ik gesolliciteerd en ben aangenomen. Was voor meer uren dan ik zelf in gedachten had en heb dit toen ook aangegeven. Dat ik dat niet wilde ivm zwangerschap en dat ik na de bevalling in elk geval niet zoveel uren wilde werken. Daar hebben we toen heel mooi een mouw aan kunnen passen . Weet je, niks in het leven is zeker. Ga voor allebei en als het zover is kan je altijd zien hoe daar een mouw aan te passen is...
Bedankt weer voor de reacties. Ik wilde zelf eigenlijk ook niet meer wachten maar had/heb het gevoel dat dat misschien onverstandig is. Ik hoor steeds van vrouwen die juist wel wachten op een vast contract enzo. Maar jullie zeggen allemaal dat ik mijn hart moet volgen. Ook wel eens fijn om dat te horen. Ik heb nu met mijn man afgesproken dat we op zijn allerlaatst tot na september wachten, maar als ik het echt vervelend vind om te wachten gaan we gewoon door met proberen. Ik heb deze week een sollicitatiegesprek, dus wie weet misschien wel op een punt tenminste meer duidelijkheid..
Je moet zeker je hart volgen. Ik dacht alles uitgestippeld te hebben. Mooi tijdens mijn studie een kindje krijgen en tegen de tijd dat ik een baan moet gaan zoeken omdat ik klaar zou zijn zou het kindje er zijn en we allemaal gewend zijn aan die situatie. Vervolgens heeft het 1,5 jaar geduurt voordat ik zwanger was (via ICSI). Ben bijna klaar met studeren en ook opzoeken naar een baan en zwanger. Zwanger worden kan je niet plannen. Volg je hart. Maar qua werk, neem die beslissingen die je zou nemen als je niet zwanger zou worden. je weet namelijk niet hoe het loopt. Straks kan je geen kinderen krijgen en heb je een kut baan. Je kan het niet plannnen.
Wij zijn begonnen met proberen zwanger te worden toen ik werkloos was. Op het moment dat ik een job gevonden had, zijn we even gestopt omdat ik niet de eerste maand al wou zeggen dat ik zwanger was. We hebben toen 2 cyclussen overgeslagen en zijn er toen terug voor gegaan omdat ik het echt niet langer uithield gewoonweg. Nu is wel pas gebleken dat ik mijn man zijn zaad slecht is. Soms denk ik hadden we toch maar eerder begonnen, niet gestopt met proberen toen ik mijn job had,... Maar langs de andere kant wat als ik wel direct zwanger geweest zou zijn? Dat zag ik toen op dat moment niet zitten in combinatie met een nieuwe job. Dus ik zou zeggen: gewoon je hart volgen!
Iedereen is het er over eens dat je een zwangerschap niet kan plannen, maar ik ben eigenlijk nog steeds bang dat als ik wel zwanger zou raken dat ik dan straks een jaar thuis kom te zitten. Een jaar thuis met kind vind ik nog niet zo erg, maar alleen zwanger Ik weet dat er vrouwen zijn die zwanger aangenomen zijn, maar hoe realistisch is dat? Ik heb ook nog helemaal geen ervaring en de markt is al slecht Ik zit nu een maand thuis en vind het eigenlijk wel weer mooi geweest... Ik weet het in de 'grant scheme of things' is de kinderwens veel belangrijker...
@ Bereke vervelend dat er gebleken is dat je man slecht zaad heeft, hopelijk krijgen jullie in september beter nieuws
Voor het geval iemand hier nog terug leest. We hebben besloten toch gewoon door te gaan met proberen. Ik ben heel blij en sta 100% achter deze beslissing. Bedankt voor jullie bemoedigende reacties
Hier iemand die zwanger is aangenomen. Ik zou 3 maanden tijdelijk komen invallen voor iemand. In die tijd ben ik zwanger geworden. Ondertussen kwam er een andere functie binnen de organisatie vrij en omdat ik wel beviel, mocht ik blijven. Ondanks dat ze wisten dat ik zwanger was. Uiteindelijk ben ik daar na zoveel maanden ook weggegaan, omdat ik ook nog een eigen zaakje had, waar ik 2,5 dag aan werkte en 2 banen werd me gewoon teveel. Maar goed, het is dus mogelijk. Al was het niet mijn droombaan hoor, het was eerder een paar stappen terug, want ik heb jaren fulltime gewerkt en dat zijn toch vaak wel de betere banen met meer verantwoordelijkheid en uitdaging. Dit was ook semi-overheid. Het bedrijfsleven hoeft je vaak niet als je zwanger bent of kinderen hebt, te onhandig, te duur, blabla. Ondertussen ben ik net bevallen van de tweede en zit alweer driekwart jaar thuis. In het begin nog gesolliciteerd, maar ja, dat schoot totaal niet op, dus ik heb besloten thuis te blijven en weer te gaan solliciteren als de kleine een maand of twee is. Er valt niet zoveel te plannen als het gaat om kinderen krijgen. Je kunt binnen een maand zwanger zijn of het kan langer dan een jaar duren. Ik word er niet jonger op en heb toch een medisch verleden waardoor ik niet tot Sint Juttemus moest wachten, dus ben toch voor de zwangerschap gegaan. Succes met zwanger worden trouwens! Ik hoop dat het snel raak is en je ook nog een leuke baan vindt.