Hoi dames! Momenteel werk ik parttime op een makelaarskantoor. Tot enige tijd geleden helemaal super, maar sinds er een nieuwe manager is vind ik er weinig meer aan In september loopt mijn contract af, en eind augustus kom ik terug van zwangerschapsverlof. De kans dat mijn contract verlengd wordt is erg klein naar mijn idee, en áls hij verlengd wordt is het nog maar de vraag of ik er wel wil blijven werken. Mijn manager en ik kunnen totaal NIET door 1 deur, hij is zo'n emotioneel, chaotisch typje en ik ben meer van het zakelijke, recht toe recht aan, zaakjes op orde typje Anywho, ik heb nu dus een vacature gezien voor 24 uur bij mij in de buurt ( nu moet ik 100 km per dag reizen, dan 10 minuten ) ik voldoe aan de eisen en het lijkt mij gewoon een hele leuke baan. Maar ik ben nu dus 32 weken zwanger, nog 2 weken te gaan tot mijn verlof. Zal ik het er gewoon op wagen, en solliciteren? Dat ik per september beschikbaar ben? Ik vind het erg gewaagd, ze nemen toch noooooit een zwangere vrouw aan?! Maar aan de andere kant, waarom ook niet? Wellicht kunnen ze het opvullen tot september ofzo. Is hier misschien iemand die ook zwanger gesolliciteerd heeft? En misschien ook nog is aangenomen? Of heeft iemand tips voor mij? Ik ben erg benieuwd!
ik zou het er gewoon op wagen meis! als je het niet doet dan zul je het altijd in je achterhoofd houden...wat als.... dus gewoon schrijven en kijken wat er uit komt!
ik zou zeggen Solliciteren! Als je in hun ogen geschikt bent en ze willen je graag dan wachten ze wel. Op mij hebben ze toen ook moeten wachten tot na mn verlof. Had gesolliciteerd paar weken na de geboorte van mn dochter ze zochten per direct iemand. Dat was ik dus niet van plan, maar toch goed gekomen. Dus succes met solliciteren!
Ik zou het er ook gewoon op wagen. Ik weet niet of je het in je brief gaat vermelden dat je zwanger bent. Ik zou het persoonlijk niet doen. Laat ze je eerst op je cv beoordelen. Als ze je uitnodigen kun je het dan gewoon aangeven (ook al kunnen ze er niet omheen ), maar dan kun je mondeling ook veel beter aangeven waarom ze jouw moeten nemen en niet een ander. Heel veel succes!!!!
ik heb 11 maart gesolliciteerd voor een andere job. De dag daarna belde ze al dat ik mocht terug komen voor een tweede gesprek. ondanks dat ik zwanger ben. Van het tweede gesprek (25 maart) heb ik nog niets gehoord. Sowieso vond ik het al positief dat ik nog eens mocht terug komen. In principe mogen ze zelfs niets vragen over je zwangerschap. Bij mij hebben ze dat niet gevraagd,enkel wanneer ik beschikbaar was. Gewoon doen zou ik dus zeggen,wie niet waagt wie niet wint he De kans zal kleiner zijn dat je daadwerkelijk kan beginnnen...Meestal zoeken ze iemand die vrij snel kan beginnen. Maar misschien zijn ze zo onder de indruk van je dat je wel kan beginnen! Of ben je wel de enige die voldoen aan al de eisen? Zou zeggen:bellen,afspraak maken en ze van hun sokken blazen met een dijk van een gesprek! Succes in ieder geval en laat iets weten wat je beslist en hoe het afloopt!
ooh ja en wat Que al aangaf:niet vermelden in je brief of aan de telefoon. Altijd onthouden dat ze je moeten evalueren als persoon en niet als zwangere vrouw! bereid zelf ook ff het antwoord voor op de vraag:waarom jij als zwangere en niet een ander! nog een tip dat niet heel onbelangrijk is,je bent zwanger en dus gaan ze ervan uit dat je het eerste jaar ofzo niet terug aan kinderen begint. Klinkt heel seksistisch maar zo denken ze wel.
Gewoon doen idd! Je hebt helemaal niets te verliezen, je kan er alleen juist een hoop mee winnen! Succes!
Bij me zoontje was ik met 4 maanden zwangerschap aangenomen,gewoon eerlijk verteld in 2de gesprek. En nu werk ik weer ergens anders,eigenlijk stage en opleiding,met zekerheid bij me stageplek in juli. Ik heb met 5 weken me werkgever verteld,en ik krijg me contract nog steeds in juli ,na de opleiding. Dus ik zeg ga ervoor,er zijn toch veel werkgevers doe kijken naar je werkzaamheden,dan sommige naar je buik..hihihi Veel succes
Inderdaad, ik stem ook voor 'doen!'. Niet geschoten is altijd mis, nee heb je en ja kun je krijgen, en nog meer van dat soort cliches
ik ben hoogzwanger aangenomen(toen 20 weken met flinke buik), en afspraak gemaakt dat ik gewoon na mijn verlof zou gaan beginnen. ze hebben tijdelijk iemand anders voor mij laten werken totdat ik begon In mijn brief heb ik het niet gezegd, maar wel tijdens het gesprek, het viel ook wel op. Ik heb mijn zwangerste kleding aangedaan en zat met mijn hand over mijn buik te aaien.
Tuurlijk gewoon solliciteren! Weten ze gelijk dat je gemotiveerd bent, en zelfs nu niet al "met je hoofd in je verlof zit". Ook met een gewone opzegtermijn van bijv 3 mnd (komt vaak voor bij vast dienstverband) zou je pas per 1 augustus beschikbaar zijn, dus wat is het verschil dan nog. Tuurlijk, als ze heel snel iemand willen, maak je misschien wel minder kans, maar als ze jou graag willen zetten ze wellicht toch tijdelijk nog een uitzendkracht oid in. Een vroegere collega van mij is ook hoogzwanger aangenomen voor start na het verlof. Het werd juist gewaardeerd dat ze gewoon solliciteerde ondanks dikke buik. Succes! Laat je even weten hoe het verloopt?
Gewoon solliciteren. Ik heb voor mijn huidige baan het sollicitatiegesprek gehad toen ik 39 weken zwanger was Een dag na mijn bevalling kreeg ik bericht dat ik was aangenomenen na mijn verlof kon beginnen. Werk er nu alweer ruim een half jaar met veel plezier. Zo zie je maar dat er toch nog wel bedrijven zijn die willen 'wachten' op een vrouw die zwanger is en over de juiste kwaliteiten/eisen voor een functie beschikt. Succes met solliciteren!