mijn vriendin is zwanger en wel bij ons aangenomen, heeft zich nog 4 maanden ingewerkt en is op dit moment met zw. verlof. Als je de juiste capaciteiten hebt zou ik er dus zeker voor gaan en het is dan afhankelijk van het gesprek hoe het verloopt. Zelf heb ik nadat mijn zoontje 6 weken was gesolliciteerd op deze baan (zelfde werkgever als mijn vriendin) waarbij ik in de brief al aangegeven had dat ik pas per december beschikbaar was ivm zw. verlof en afronden opleiding bij mijn oude werkgever. In augustus ben ik op gesprek geweest en een uur later stond ik met baan buiten....Het kan dus....maar de ene werkgever is er soepeler in dan de andere. ligt ook een beetje aan of je een functie hebt die makkelijk vervulbaar is (veel aanbod) of juist minder. In het laatste geval maak je denk ik meer kans.
Spannend zeg! *duimt mee* Ik ben bij mijn huidige baan aangenomen toen ik 35 weken zwanger was. Ik heb nog één weekje gewerkt (inwerken) en ben toen met verlof gegaan. Toen ik terug kwam wist ik dus al precies wat ik allemaal moest doen.
Ben reuze benieuwd meid!! Ik heb vorig jaar ook hoogzwanger gesolliciteerd, de week erop ben ik bevallen 2 weken na mijn bevalling zat ik er op gesprek en kon na mijn verlof gelijk beginnen. Het is iig het proberen waard.
Voormijn huidige baan solliciteerde ik toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Toen ik te horen kreeg dat ik aangenomen was, heb ik verteld dat ik op dat moment 5 en een halve week zwanger was. Dit is niet verplicht, maar ik zou daar dan beginnen als ik 3 en een halve maand zwanger was en ik was bang dat ze mij er dan in m'n proeftijd uit zouden werken met een smoesje. Maar het maakte niets uit. Ze wilden mij gewoon hebben werd me verteld en voor mijn verlof zou er dan wel iemand anders geregeld worden. M'n proeftijd is vorige week afgelopen en ik mag dus gewoon blijven.
Bij mijn vorige baan kwam mijn collega op sollicitatiegesprek met een buik van 38 weken, zwetend en opgezwollen en wel, maar glansrijk aangenomen. Ze was gewoon veruit de beste, ook gezien haar evaring en cv. Zelf heb ik bij deze baan gesolliciteerd toen ik een maand of 6 zwanger was, maar werd pas uitgenodigd voor het gesprek toen ik net was bevallen. Dus hadden ze alle begrip voor dat ik niet onmiddelijk op kon komen draven en schiep meteen een band. En alleen maar gunstig voor de werkgever, scheelt weer een zwangerschapsverlof. En ik vond het zelf een voordeel dat het niet uit maakte of ik er goed of slecht uit zag, had het excuus dat ik net was bevallen. Dus, maak je geen zorgen. Veel succes er mee.
Zeker doen! Alleen maar argumenten om het gewoon te doen niet? Volgens mij weet je zelf ook al dat je het gewoon moet doen,... De angst voor de verandering is vaak groter dan de verandering zelf..
Hoihoi! Heb vandaag een afwijzing gekregen, jammer! Maar het duurde me ook allemaal wel erg lang moet ik zeggen....
Jammer zeg.. maar je hebt het iig geprobeerd.. Succes met solliciteren en het vinden van je perfecte baan!