wie heeft er tips om je kind te leren om in de wc te leren poepen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susy26, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi Dames,

ja zoals de titel al zegt wie heeft de gouden tip?

Ons zoontje van 4 jaar is zuiver met plassen, maar met poepen wilt tie altijd een pamper aan. Op zich vind ik dat geen ramp, maar vind het zo erg als we ergens naar toe gaan , of hij is op school, dat ie het dan op gaat houden...

Had al een boekje gekocht, en stickers erbij. En gezegd voor iedere keer dat je op de wc poept, krijg je een sticker, is het velletje vol, dan mag je een cadeautje uitzoeken... Maar dat wil ook niet echt helpen.

Hij heeft er denk ik angst voor, want als tie het mis 1x probeert, dan heeft ie mis zoiets heeft van: heejjj dat is niet eng..

Maar ja hoe??

2. susy26

susy26 Niet meer actief

sorry verkeerde leeftijd rubriek geplaats verander hem wel

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Nog geen ervaring, maar misschien proberen eerst op de pot te poepen. Dan is hij in ieder geval van de luier af.
    En dan uitbreiden naar de wc.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik heb met kinderen gewerkt, dus wat ik vroeger deed:
    - luier in wc leggen dan is het minder eng.
    - poep in wc doen vanaf luier.
    - samen boekje maken waarin hij tekeningen maakt over op de wc poepen.

Of heel drastisch, voor elke geslaagde poep actie direct kadootje laten grabbelen uit een ton. (Klinkt pedagogisch misschien wat stom, maar bij hele angstige kinderen gaf het soms net dat zetje.) daarna rustig afbouwen of grabbelton voor iets anders inzetten :)

Verder zie je vaak dat kinderen poep ophouden totdat ze thuis zijn, dat gaat vanzelf beter.

Succes :)!

5. logo

logo Niet meer actief

Klinkt misschien raar maar een gat in de luier knippen en met luier op de wc laten zitten.
    Hoop dat het binnenkort gaat lukken. Succes!

Deel Deze Pagina