Hallo dames, Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben. Nu weet ik dat je geen kattenbakken mag verschonen maar hoe zit dit met konijnen? Ik heb er twee en ze gebruiken een kattenbak. Hoe zit met het het verschonen hiervan? Kan zo weinig informatie hierover vinden. Alvast bednkt!
Ik heb ook twee nijnen en heb tot het niet meer ging (bukken) de ren gewoon schoon gemaakt. En werkte tot kort ook op de kinderboerderij. Gewoon goed je handen wassen na het schoonmaken en knuffelen en niks aan het handje.
Als je er geen zin in hebt, dan kun je tegen je man zeggen dat het niet mag. Ben je echter heel eerlijk en/ of vind je het niet zo'n erg klusje dan zul je het gewoon kunnen doen. De ontlasting van een konijn is niet gevaarlijk, ik zou niet in grote hoeveelheden konijnenkeutels op gaan eten, maar het schoonmaken van een kooi brengt geen gevaar met zich mee.
Niks aan de hand hoor! heb hier 6(!)konijnen die ik dagelijks verzorg. Gewoon goed je handen wassen na verzorging en schoonmaken vd kooi. Desnoods haal je een flesje anti-bacteriële handzeep voor je eigen gemoedsrust.
Geen probleem. Wij hebben een huiskonijntje dat de hele dag vrij rond hupt. Alleen doet vl nu haar verzorging omdat het voor mij nu echt te zwaar is. Vind het wel sneu voor haar. Ze snapt niet waarom ik niet meer bij haar op de grond zit/lig. Ik kom dan niet meer overeind. Ze doet me wel bewaken. Waar ik ben is zij ook. Ze valt ook duiven aan bij ons in de tuin. Hahaha.
Gezellig he? zo'n loslopende nijn. Hier 2 in huis, ook los, behalve snachts of als ik weg ben. 1 kan zelfs traplopen, sneakt er regelmatig tussenuit naar boven als ik niet op let Mijn nijnen zijn laatste weken erg onrustig, weet niet of het komt door zwangerschap. Ben benieuwd hoe ze straks op de beeb reageren. Zal wel wennen zijn dat ze niet meer alle aandacht krijgen. Vooral 1tje is "beetje" verwend, heb ik vanaf dag 1 zien opgroeien, is echt beetje mijn kind, en daar maakt meneer graag gebruik van, hihi.
Ja, hier ook alleen in de kooi 's nachts en als we weggaan. Wij zijn ook heel benieuwd hoe ze gaat reageren op de baby. Vl zegt steeds tegen haar nog even en dan is mini baasje er! Hihihi.
Hier ook 2 konijnen binnen. Hartstikke gezellig als is de oudste de laatste heel ondeugend en luistert niet naar mij... Wel naar man lief. Maar ja mijn 2 konijnen beide vrouw hebben toch meer met mijn man dan met mij. 1 kan ook erg jaloers zijn als ik mijn man zoen. Het verschonen laat ik aan mijn man over. Ik kan echt niet tegen de geur van het potje...
Ik hoopte ook van het verschonen af te zijn Maar het maakt niks uit! Gelukkig doet ml het tegenwoordig omdat we een groot hok hebben en het best veel werk is. Die van ons zitten buiten in een hok met daaraan een grote buitenren. Heel gezellig nu. Mijn zoontje is echt fan van ze en gaat ze aaien...
we hadden bij de eerste een konijn en ik mocht hem van manlief niet meer verschonen. nou dat vond ik niet erg. Konijntje ging trouwens vrij vlot na de geboorte weg. hij beet nogal (we noemden hem al terrorkonijn) dus was niet vertrouwd met een klein kruipertje erbij. helaas...
kan alleen maar reageren: whuahahahahahaha hahahahahahaha Verder zitten er bij mij 2. Nu nog heel even binnen omdat de tuin werd aangelegd (met die warmte ook wel beter). Straks weer naar buiten. Denk niet dat vriendlief ze gaat verschonen. Hij vind die beestjes toch al niks.