Plots aan t afvallen en 32 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shafra, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik wilde even weten of er meerdere zijn die er last van hebben.

Afgelopen controle (vorige week donderdag) was ik 600 gr aangekomen, op zich niet erg maar wel weinig. In totaal nu 7,5kg aangekomen vanaf dag 1.
    Nu weeg ik me elke dag sinds vrijdag en ben nu bijna 1,5 kilo afgevallen!! :$

Kan dit kwaad? Onze kleine aap loopt vanaf 20 weken al 2 weken voor op groei, en zit al langere tijd boven t gemiddelde kwa gewicht, lengte etc. ik denk dat ik al 2 groeispurten heb gehad, maar ik vind dit toch wel vreemd. Ik zal iig van de week even vragen of t kwaad kan, maar ben ook erg benieuwd naar jullie mening!

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik zou even bellen naar de vk met die vraag!
    Heb geen idee of het kwaad kan, maar beter het zekere voor het onzekere nemen hoor!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook even bellen, het kan zijn dat je vocht vast hield en dat nu kwijt bent en daardoor minder weegt, maar het is best wel veel minder.

4. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Je gewicht kan veel schelen per dag hoor, ik heb soms wel 2 kilo verschil tussen bepaalde dagen(lager en hoger). Hier gister op controle en was ook 1 kilo afgevallen tegenover 1 week daarvoor, VK zei er niks van. Ik denk dat het niet veel kwaad kan :).

5. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Heb je ook erge last van dorst en veel plassen? Bij deze klachten kan het zwangerschapsdiabetes zijn. Kans is wel heel erg klein
    Inderdaad even de verloskundige bellen voor de zekerheid.
    Ik wissel al vanaf het begin met mijn gewicht. Soms val ik een halve kilo af, soms kom ik ineens weer aan...
    Misschien kun je afvallen na een groeispurt van de kleine, waarbij hij of zij extra van je energie nodig heeft?

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik kom altijd lichter uit zwangerschappen dan dat ik er in ging..
    Vorige was ikoop het eind slechts 4,5 kilo zwaarder (op het hoogtepunt 7,5 kilo). Tijdens de bevalling raak je toch al gauw 7 kilo "kwijt" (in de vorm van baby, placenta, vruchtwater etc), dus ik lag lekjer slank op het kraambed;)
    Als jij goed eet en de kleine goed groeit is er niets aan de hand.
    Wanneer heb je weer controle?

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik val nu ook wat af de laatste weken, sta nu op +7 in totaal. Mijn vk zei dat het niet zoveel uitmaakt, je kindje neemt wel wat hij/zij nodig heeft. Ik merk zelf alleen dat mijn energie wat minder word.

Deel Deze Pagina