ik vind het gewoon belachelijk. als hoogzwangere ga je niet in hongerstaking. je denkt als eerste aan je ongeboren kind, die je gezond op de wereld wil zetten, TOCH? en dan steeds dat niet iedereen met de baby bezig moest zijn. nou ik vind dat de baby niet kan vertellen of hij/zij dit wel wil en kan. dan is het heel goed dat anderen het voor de baby opnemen. ze zouden de kinderbescherming op haar af moeten sturen. als een baby geboren is ga je ook niet zeggen, zo nu krijg je 2 weken niks te eten. kan hier erg boos om worden. andere vrouwen doen zo hun best om een gezond kind te krijgen, of om zwanger te worden. en dan heb je zo'n troela.
Ik denk dat we allemaal maar eens in haar schoenen moeten gaan stan voor we allemaal zulke felle oordelen hebben ten eerste en ten tweede een kind dat al geboren is 2 weken geen eten geven is heeeeeel wat anders als zij die nu aan hongerstaking doet, bovendien wie weet houdt ze het net 3 dagen vol. Bovendien geven de media nooit alle feiten he dames dat weten we nu inmiddels toch al wel!
sorry maisy, ik ken het belangrijkste feit!Ze gebruikt een ongeboren kind om iets gedaan te krijgen door in hongerstaking te gaan! Wat de feiten en hoe zielig ook, ik vind dit asociaal en niet doordacht. Er zijn echt wel andere manieren om aandacht te krijgen. Die man kan ook in hongerstaking gaan bv od wat dan ook.Maar om dit te doen als je zwanger bent dat veroordeel ik en ik kan er ook echt heel boos om worden.Voor dit feit heb ik niet meer kanten van een verhaal nodig
Ik denk dat de vrouw gewoon wanhopig en in paniek is en dan doen mensen soms domme dingen. Het is niet slim om haar kind hiervoor te gebruiken en het is ook niet goed voor haar eigen lichaam..
Ik zeg niet dat het terecht is dat die man terug moet naar Servie, maarre had ze dit niet kunnen bedenken vóór ze zwanger werd? Misschien is ze wel ongepland zwanger geraakt hoor, maar als de kans had bestaan dat mijn man het land uit gezet zou worden zou ik wachten met zwanger worden totdat ik zeker wist dat hij mocht blijven. Nogmaals ik ken de situatie van deze man niet, misschien is het wel belachelijk zoals hij behandeld word maar wat als ze nou aan hem toegeven en hij mag blijven omdat zijn vrouw/vriendin zwanger is? Nou dan zullen er genoeg mensen zijn die daar gebruik van maken hoor! Kom maar naar Nederland, word het dan, maak een vrouw zwanger en je mag blijven! Lijkt me ook niet de bedoeling. In hongerstaking gaan lijkt me ook absoluut niet de oplossing. Ik weet ook niet hoe lang ze al zwanger is? En misschien heeft ze wel begeleiding van een arts en weet ze heel goed waar ze mee bezig is. Ik vind het alleen wel erg makkelijk om zwanger te worden van een man die blijkbaar geen vaste verblijfsvergunning heeft en dan vervolgens met een kwaaie vinger naar de staat de wijzen als hij niet mag blijven. Als het kindje inderdaad zonder vader moet opgroeien dan is ze daar medeverantwoordelijk voor. Maar dat is mijn mening !
tja lieve lily.. zo ieder zijn ding toch? ze houd met heel haar hart van haar man net als ons. Je bent ook niet onder de meest ideale omstandigheden zwanger geworden,(herstellende van een ziekte). hebben we wel eens over gesproken, maar ook jij wilde dat graag. Helaas gebeurde er daarna ook dingen die je er liever niet bij had gehad. Ik bedoel dat absoluut niet lullig maar zo heeft ieder huisje zijn kruisje, makkelijk om er vanaf hier over de situatie te oordelen. Wat ze met haar baby doet is niet best, maar over de situatie ga ik me niet uitlaten.
Ik ben het met Lilly eens.... Op welke manier ze ook zwanger is geraakt...je heeft van te voren vast geweten dat haar man zou worden uitgezet. Zwanger worden vind ik dan al asociaal!... En nu idd boos zijn omdat manlief niet mag blijven? En nu neemt ze op zo'n manier wraak....klere wijf =;
ik weet dan niet hoe het is om nu in haar schoenen te staan. maar toch probeert ze over de rug van haar ongeboren kind, haar zin door te drijven. zo kwam ze bij mij over. ze had gezien dat het bij iemand anders ook gewerkt had om in hongerstaking te gaan. dan ben ik het met lilly eens en zullen er vele volgen die ook in hongerstaking gaan. maar ook zal ze straks te zwak zijn om de bevalling vol te kunnen houden, als ze niet eet. ik vind het gewoon onverantwoordelijk en niet doordacht.
Idd ze doet dit wel over de rug van haar ongeboren kind, mee eens.. dat is laag.. want zo krijgt ze wel de aandacht.
ik sluit me echt volledig aan bij lilly! goed voorbeeld doet volgen moet zij gedacht hebben want ze had het bij een ander stel gezien en daar was het bij gelukt , dus als het bij haar nu ook lukt zullen er 100499294erden volgen krijg je iets niet voor elkaar? oh dan moet je in hongerstaking gaan! ik vind het ook schandalig dat ze zegt "jullie maken je allemaal zorgen om de baby maar ik ben er ook nog" ja, maar ZIJ kiest er zelf voor en de baby niet..
Dat vind ik ook zo irritant. Met een hongerstaking chanteer je in feite, want ik kan me heel goed voorstellen dat de regering geen dode op haar geweten wil hebben... Dus werkt het... Gelukkig neemt dat kindje wel wat ie nodig heeft!
Wij hebben niet voor niets 4 jaar gewacht voordat we aan kinderen begonnen. Wij hebben eerst afgewacht tot Mostafa zijn papieren in orde waren, dat hadden zij toch ook kunnen doen ? Ik ben het volledig met je eens, die vrouw had gewoon niet zwanger moeten worden tot haar zaakjes fatsoenlijk geregeld waren. Moe word ik van dit soort mensen......
SUPER Ilja, Zo hoort het ook! Ik ben blij dat jij reageert, iemand uit de praktijk die haar verstand heeft gebruikt! Fijn dat je nu hier samen kan wonen in ale veiligheid etc..... gr. Sophia
Dank voor je compliment. Het is voor mij best een zwaar offer geweest destijds want in mijn hart wilde ik ZO graag, maar ik MOEST mijn verstand laten spreken. Toen we eindelijk "konden" kreeg ik eerst nog 2 miskramen dus mijn geduld is aardig op de proef gesteld. Maar oh oh oh, wat is het het wachten waard geweest... Pfff, ik dwaal af. Liefs Ilja
Ten eerste ik vat het niet lullig op hoor! Ben niet boos of wat dan ook dus lees mijn berichtje ook niet zo aub! Maar ik vind mijn situatie niet bepaald te vergelijken. Tegen mij zei de dokter dat het absoluut geen kwaad kon om zwanger te worden, anders had ik wel gewacht, en het zou met rust met een week of 5 over zijn! Niks om me zorgen over te maken dus. Dat ik vervolgens tot op de dag vandaag doodmoe ben en tussendoor min of meer in een depressie raak is wel even iets heel anders, dat had niemand zo voorspelt. (Behalve dat weet ik niet of de moeheid nog wel door de pfeiffer komt. Mijn zwangerschap had net zo goed zo kunnen verlopen als ik helemaal 'gezond' zwanger was geworden. Volgens mijn huisarts heeft de pfeiffer er zelfs niets mee te maken, ikzelf denk van wel, maar dat is weer een heel ander verhaal). Ik veroordeel haar ook niet als mens en ik veroordeel ook absoluut niet haar kinderwens. Ik vind alleen dat ze zich van tevoren had kunnen realiseren dat deze situatie zich voor zou kunnen doen. Als ze dan nog steeds zou kiezen voor een kindje, uit liefde, of uit verlangen, wat dan ook dan is dat haar goed recht! Ik zal nooit zeggen dat ze niet zwanger had mogen worden. Ik kan me ook voorstellen dat je misschien juist als je je geliefde dreigt te verliezen een kindje van hem wil, iets wat je voor altijd verbind. Ik vind het alleen wel makkelijk om nu dmv het kind een verblijfvergunning te gaan afdwingen. Ik begrijp haar wanhoop wel. Maar juist daarom begrijp ik niet dat ze zwanger is geworden (nogmaals, het zou natuurlijk kunnen dat een ongelukje was). Het lijkt me echt vreselijk als je de vader van je kind dreigt te verliezen tijdens een zwangerschap en juist daarom zou ik eerst de zekerheid willen hebben dat mijn man hier zou kunnen blijven.
Vind het niet leuk dat ik je jezelf heb laten verdedigen want dat was ook niet de bedoeling. maar goed, we understand eachother denk ik ik vind het gewoon moeilijk te oordelen als ik niet alle feiten heb. wie weet hoe het verhaal zit. geen idee. ik persoonlijk zou ik ook niet zwanger worden als ik wist dat mijn man uitgezet zou worden. maar hoe zit dat verhaal precies in elkaar? Maar goed.. aan alle pagina;s te zien die wij hier over vol lullen heeft ze de aandacht die ze zoekt.. helaas!