Meppel afdeling verloskunde dicht?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nannaf, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    In de media wordt momenteel druk gespeculeerd over het wel of niet verdwijnen van de acute verloskundige zorg in Meppel. Concreet zou dat betekenen dat voor spoedeisende verloskundige zorg de zwangeren in Meppel moeten uitwijken naar Zwolle, Hoogeveen of Heerenveen.

Afdeling acute verloskunde Meppel moet blijven! | petities.nl

Zouden jullie deze petitie willen tekenen?
    Alvast heel erg bedankt!

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zal m vanmiddag tekenen.. zit nu via mn telefoon..

hoorde het van mn moeder laatst toen mn zus net was bevallen.. je moet er toch niet aan denken om vanaf meppel volop in de weeen naar zwolle te rijden tijdens de spits..

ik weet wel dat er een vk/gyn tot die tijd blijft werken ook al mag hij officieel met pensioen

3. jettepet

jettepet Niet meer actief

Ik heb ook al getekend. Stond gister ook een heel stuk van in de Meppeler Courant. Personeel heeft het gister allemaal te horen gekregen dat ze ws in 2013 naar Zwolle moeten volgens het artikel.

Erg jammer, mijn dochter is er geboren en ben zo goed behandeld in mijn zwangerschap en tijdens de bevalling door mijn gyn en verloskundigen. Zo lekker kleinschalig. Zwolle is zo massaal. helemaal in dat grote, nieuwe gebouw!

4. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    #4 Rooibosje, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt: 27 jan 2012
    ik vind het te zot voor woorden dit gaat nooit goed komen. Als ik vanuit Giethoorn naar Zwolle moet om te bevallen met al wat weeën dat staan we misschien wel bij Nieuwleusen met persweeën. Dit is toch onverantwoord dat zal wel aan ons liggen.

Oh ja ik heb de petitie direct net ondertekend.

5. alien

alien Niet meer actief

Belachelijk!
    Wij willen terug naar Meppel verhuizen maar misschien nog maar even wachten dan hihi!
    Zwolle is trouwens ook wel een heel prettig ziekenhuis om te bevallen hoor maar de afstand is dan gewoon TE groot!

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    #6 zonnetjes, 28 jan 2012
    Laatst bewerkt: 28 jan 2012
    Vriendin van me werkt daar, die zei vrijdagochtend al dat het definitief is dat het dicht gaat.

7. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @zonnetjes klopt als het aan de betrokken ziekenhuizen ligt maar er is zoveel actie vanuit samenleving en de politiek dat het laatste woord er nog niet over gezegd is. Bovendien heeft minister Schippers al eerder aangegeven dat de ziekenhuizen geen onomkeerbare besluiten mogen nemen voordat den Haag zich op 7 maart heeft gebogen over de kwestie verloskunde in heel Nederland.
    Kamerbrief over acute verloskunde in Meppel | Kamerstuk | Rijksoverheid.nl

8. Yvonne22

Yvonne22 Lid

19 sep 2007
    33
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook al getekend. Vind 't te belachelijk voor woorden. Ben nu dan wel net verhuisd maar als ik bij familie/ouders ben voor een weekendje dan heb ik toch graag verloskundige zorg in de buurt en niet dat ik eerst 20 a 30 min de auto in moet naar Zwolle waar ze altijd met de weg bezig zijn, lijkt t wel.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

In Zwolle ben ik zoveel beter behandeld als in Meppel. Verschrikkelijk. Ik teken de petitie dus niet. Heb er geen goed woord voor over.

Hoop niet dat de verloskundigenpraktijk sluit? Die was nl wel erg goed in Meppel.

Deel Deze Pagina