Rare tong:P

Discussion in 'Gezondheid' started by Angelala, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Hooiiii,

Even een vraagje :) Ik heb sinds een aantal weken last van me tong zo af en toe :rolleyes: en als ik er last van heb dan heb ik er meestal witte kringetjes op zitten en in die witte kringetjes is het soms iets rood :confused: en dan heb ik een branderig gevoel aan me tong, heel apart en zeker nog nooit eerder gehad.... Heb het een aantal keer aan de dokter proberen te laten zien als ik er toevallig voor iets anders was maar dan was het net weer weg en zag hij niks :) :oops:

Heeft iemand anders dit ook of weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Angela 8)

2. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Het kanb spruw zijn of een virus/bacterieën infectie.
    Wat jij beschrijft is wat mijn schoonzusje ook had alleen die kreeg er ook een witte gloed en viezig slijm van over haar tong.

Anders zodra je het weer hebt foto's maken en aan de ha laten zien

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    vragen of de huisarts je op vitamines wilt laten testen (oa Vit B12)

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Vitaminetekort, daar moest ik ook meteen aan denken. Inderdaad een foto ervan maken en dan t.z.t. meenemen naar de huisarts?

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    yep ik had ze ook, vooral de laatste weken echt heel veel.
    veel aften in mijn mond en kleine pijnlijke witte puntjes op mijn tong, vit b12 geprikt en ja hoor veelste laag.
    ik heb nu een aantal injecties achter de rug en ik heb er helemaal geen last meer van.

wil niet zeggen dat je natuurlijk hetzelfde hebt, maar je zou eens een balletje bij je vk op kunnen gooien om bloed te laten prikken!

joyce

6. Rimimi

Rimimi Actief lid

Oct 24, 2008
    185
    0
    0
    Hoi hoi

Dit klinkt een beetje als een landkaarttong. Ik kreeg dat ook in mijn eerste zwangerschap en ben toen bij de HA geweest en na een bloedonderzoek bleek dat ik een tekort had aan vitamine b12. Ze noemen dit een landkaarttong, hihi.....google maar ff op lankaarttong dan kan je het vergelijken.

groetjes!

7. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Het lijkt inderdaad op een landkaarttong :)
    Deed het bij jou ook pijn want op internet staat dat je er bijna geen last van hebt maar ik heb echt wel een branderig gevoel de hele tijd :(

En heb net even op mijn potje zwangerschap vitamine gekeken en daar staat op dat er 100 procent vitamine B12 bij inzit :( Kan je er dan ook tekort aan hebben?

Gister de huisarts gebeld, en de assistente zei dat die tong met de zwangerschap te maken had door hormonen enzo :rolleyes: En dat ik em in moest smeren met tandpasta alleen doet mun tong zo'n pijn dat ik daar niet aan moet denken haha :evil:

8. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik heb er ook last van. Bij mij helpt het spoelen met Listerine goed.

9. Rimimi

Rimimi Actief lid

Oct 24, 2008
    185
    0
    0
    Ik had er ook wel pijn aan :p , bijv als ik fruit at. Dan ging het soms ook wel een beetje bloeden. Maar dat was maar zelden.
    Ik nam gewoon zwangerschapsvit en ik nam meer rundvlees en zuivel. En na mijn zwangerschap had ik het nog wel maar had er veel minder last van. Moet zeggen dat ik er nu in deze zwangerschap ook veel minder last heb. Hopelijk heb je er niet al te lang last van!

Groetjes

10. Rimimi

Rimimi Actief lid

Oct 24, 2008
    185
    0
    0
    ik zeg altijd tegen mijn man, wij hoeven geen Tomtom want ik heb altijd een landkaart bij me hihih

Share This Page