Hooikoorts, allergie of iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lamode, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Dames,
    Rond april dit jaar nies ik elke ochtend zodra ik uit bed kom, loopneus en een irriterende gehemelte.
    Ik irriteer me mateloos aan mezelf het eerste uur dat ik wakker ben, door deze klachten. Nu ben ik allergisch voor huisstof mijt dus verwees ik mijn klachten hier naar toe.
    Sinds dik een maand zijn deze klachten verergerd en kreeg ik nog meer last met nu zelf een irriterende keel, loopneus en dan dichte neus, jeuk aan mijn gehemelte die niet overgaat, een rood oog. Ik besloot de HA te bellen die het niet nodig vond om me te zien maar benoemde dat dit duidelijk hooikoorts was.

Ik ben niet bekend met hooikoorts en dik ook benoemd. Ik kreeg druppeltjes voor mijn oog voorgeschreven en hooikoorts tabletten. Uit wanhoop ben ik deze gaan innemen en ben nu 2 weken hiermee bezig.
    Mijn rood oog is weg door deze druppels en als ik mijn tablet in de ochtend niet inneem heb ik de hele dag een verstopte neus.

Nu heb ik afgelopen vrijdag gebeld voor advies of ik geen allergie test kan ondergaan om precies te weten waar ik allergisch voor ben. Maar wederom afgewimpeld met het antwoord 'door het weer hebben veel mensen last van zulke klachten en dit gaat gepaard als me hooikoorts hebt. Er groeien nu allemaal nieuwe planten en door die pollen en bladeren krijgt u zulke symptomen. Wacht het nog maar een paar weken af'.

Ik heb verder nergens last van alleen dus bovenstaande klachten maar is het normaal dat je er zoveel last van hebt uit het niets eigenlijk? En de dames die hooikoorts hebben wat zijn jullie klachten?

Bedankt voor het lezen.
    Groetjes Lamode

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik weet niet welke tabletten je slikt? De pilletjes van de Lidl zijn voor mij een uitkomst (cetirizine) en kosten geen drol! Op de milde dagen gebruik ik Prevalin neusspray.

Ik heb een kattenallergie (en personeel van 3 katten), en hooikoorts. Symptomen: jeukende ogen, niesbuien, verstopte- en loopneus, benauwdheid, en idd wat jij zegt, jeukende verhemelte!

Vreemd dat je nu geen allergietest krijgt, ik zou er op door hameren. Maar ja, aan de andere kant, wat schiet je ermee op? Symptomen worden er niet minder op.

Sterkte!

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    O trouwens, ik heb elke dag wel een beetje last, maar op droge/zonnige dagen meer.

4. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Marleen: bedankt voor je reactie! Zoals vandaag heb ik er veel last van. Ik zal dalijk eens kijken hoe de tabletten heten.
    Het gaat me er meer om dat ik dan duidelijk heb waar ik zo heftig op reageer. Nu is het maar gissen.

5. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Zijn het wel hooikoorts tabletten? Ik heb eens met neusspray hetzelfde gehad, te lang gebruikt en als ik er mee stopte kreeg ik gelijk weer verstopping. Dus weer sprayen wat er nadien weer voor zorgde dat het weer verstopt raakte, tja dan blijf je bezig...

6. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    De tabletten zijn aerius orodisp 5MG
    Het zijn tabletten die voor allergien worden gebruikt staat er.
    Is iemand hiermee bekend?

Deel Deze Pagina