Hooikoorts bij kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Onze zoon is sinds vorige week behoorlijk verkouden. Zo erg zelfs dat hij 2 dagen niet naar school is gegaan. Hij voelde zich echt niet goed. Vrijdag ivm de koningsspelen toch naar school gegaan, maar het ging niet. De juf belde of ik hem op wilde komen halen. Later die dag sprak ik een moeder van een vriendje en zij vroeg of hij misschien hooikoorts heeft. "Nee, dat heeft 'ie vást niet", zei ik nog. Maar toch snel even gegoogeld naar de symptomen. En hij heeft ze allemaal!!

    Heeft het zin om een afspraak te maken bij de huisarts? En gaan ze hem dan testen voor welke pollen hij allergisch is? En zijn er medicijnen of homeopatische middeltjes die goed helpen tegen hooikoorts bij kinderen? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wil hem nu toch wel iets gaan geven om hem op te laten knappen.

    Wie heeft er tips voor mij??
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #2 Zohra, 22 apr 2018
    Laatst bewerkt: 22 apr 2018
    Ik zat me van de week toevallig hetzelfde af te vragen over mijn dochter, maar het lijkt bij haar nu weer wat op te knappen dus ik wacht nog maar even af.
    Het standaardmiddel tegen hooikoorts Is antihistamine . Dit Is vrij verkrijgbaar en hoeft dus niet op doktersrecept . Loratadine mag al vanaf twee jaar en kun je gewoon bij het Kruidvat kopen. Het duurt wel even voor het aanslaat (1/2 weken) en dan moet je het blijven innemen voor de rest van het hooikoorts seizoen, anders komen de klachten weer terug en kun je opnieuw beginnen.
    Het lijkt trouwens een heftig seizoen te worden wat betreft hooikoorts, mijn man is er al jaren bekend mee maar heeft nu echt veel last, en dat hoor ik ook van anderen.