Hooikoorts bij kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Onze zoon is sinds vorige week behoorlijk verkouden. Zo erg zelfs dat hij 2 dagen niet naar school is gegaan. Hij voelde zich echt niet goed. Vrijdag ivm de koningsspelen toch naar school gegaan, maar het ging niet. De juf belde of ik hem op wilde komen halen. Later die dag sprak ik een moeder van een vriendje en zij vroeg of hij misschien hooikoorts heeft. "Nee, dat heeft 'ie vást niet", zei ik nog. Maar toch snel even gegoogeld naar de symptomen. En hij heeft ze allemaal!!

    Heeft het zin om een afspraak te maken bij de huisarts? En gaan ze hem dan testen voor welke pollen hij allergisch is? En zijn er medicijnen of homeopatische middeltjes die goed helpen tegen hooikoorts bij kinderen? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wil hem nu toch wel iets gaan geven om hem op te laten knappen.

    Wie heeft er tips voor mij??
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #2 Zohra, 22 apr 2018
    Laatst bewerkt: 22 apr 2018
    Ik zat me van de week toevallig hetzelfde af te vragen over mijn dochter, maar het lijkt bij haar nu weer wat op te knappen dus ik wacht nog maar even af.
    Het standaardmiddel tegen hooikoorts Is antihistamine . Dit Is vrij verkrijgbaar en hoeft dus niet op doktersrecept . Loratadine mag al vanaf twee jaar en kun je gewoon bij het Kruidvat kopen. Het duurt wel even voor het aanslaat (1/2 weken) en dan moet je het blijven innemen voor de rest van het hooikoorts seizoen, anders komen de klachten weer terug en kun je opnieuw beginnen.
    Het lijkt trouwens een heftig seizoen te worden wat betreft hooikoorts, mijn man is er al jaren bekend mee maar heeft nu echt veel last, en dat hoor ik ook van anderen.
    Een test bij de huisarts kan nuttig zijn om te bepalen voor welke pollen hij het meest allergisch is , dan kun je het slikken van antihistamine beter plannen (je kunt opzoeken wat er wanneer bloeit). Als je zoon erg jong is, is een bezoekje aan de huisarts ook wel een goed idee.
     
  3. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @Zohra Bedankt voor je reactie. Hij heeft er inderdaad veel last van. Vanmorgen weer opgestaan met een hele dikke rode ogen, veel hoesten, niezen. Ga zo toch maar een afspraak met de huisarts maken.
     
  4. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Vraag ook eens naar immunotherapie, daarmee kan je de klachten enorm verminderen.
     
  5. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Hier ook een dochter met hooikoorts (heeft ze niet van een vreemde :rolleyes:). Omdat ik het heb, ging de HA er al vanuit dat zij het ook heeft, dus ze heeft ze geen bloedonderzoek gehad, alleen maar op basis van klachten en symptomen is se diagnose gesteld.

    Zij krijgt anti histamine smelttabletjes en dat werkt redelijk. En als mijn zoontje veel last heeft van zijn zonnenallergie, dan krijgt hij er ook een.
     
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Mijn zoontje van 5 heeft erge hooikoorts en al sinds zijn derde medicijnen daarvoor. Nu kan het qua leeftijd iets makkelijker met reguliere over the counter medicijnen maar hij heeft nu cetirizine, Prevalin neusspray en Livocab oogdruppels via de HA.

    Dus als je het niet zeker weet, afspraak maken bij de HA. Die kan als het onduidelijk is een allergie test aanvragen bij de KNO arts. Dat is meestal een 'schrapjes' test waarbij ze allergenen aanbrengen op de huid van de arm en dan kijken hoe men reageert. Het kan ook via een bloedtest.

    Ik ben gediagnosticeerd via een bloedtest, mijn dochter via een 'schrapjes' test en bij mijn zoontje geloven we het wel, puur op basis van symptmen gediagnosticeerd.
     
  7. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier heeft mijn zoon ook hooikoorts (meer een grassen allergie maar goed!) en mijn dochter krijgt vreselijk hoofdpijn van de hooikoorts, beiden krijgen Aerius en niet het eigen merk van de apotheek (werkt niet goed, dus alleen origineel).
    Eerste stap is naar de HA.
     
  8. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij zei al snel dat hij alle symptomen van hooikoorts heeft. Zoontje heeft nu medicijnen gekregen. Hoop dat het snel gaat werken. Vanmiddag eerste tabletje ingenomen, maar zie nog weinig resultaat.

    Hij vond een bloedonderzoek niet nodig. Nu nog niet tenminste. En eerlijk gezegd vind ik het voor nu ook niet meer zo belangrijk. Eerst maar eens van de klachten af zien te komen voordat we hem weer pijnigen door te prikken. :(

    Hoe lang duurt zo'n hooikoortsseizoen?
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ligt er aan waar je kind allergisch voor is. Mijn zoontje is erg allergisch voor berken en dat duurt nu nog zo'n week, hoogstens 2. Maar je kunt via Google pollen kalenders vinden die een goede indicatie geven. Maar het is echt aftasten waar de reactie vandaan komt dus een generiek antwoord is niet mogelijk.
     

Deel Deze Pagina