Hallo, ik maak me al erg lang zorgen. Misschien dat ik hier een beetje gerustgesteld kan worden of eventueel tips kan krijgen. Mijn zoon is in januari een hoofdwond gevallen net onder zijn haargrens. Dat is geplakt en met hechtpleisters geplakt, echter is het gaan ontsteken dus zijn hele vlees kwam er doorheen. De huisarts raadde betadine aan en gaasje erover en zodra de wond rustig zou zijn naar de plastisch chirurg om het overtollige weefsel weg te halen en netjes dicht te maken. Echter kwam er toen een kortsvorming, niet normaal. Heeeele dikke gele korst die de haren op zijn hoofd bij wijze van spreken "opvrat". Ze werden er helemaal ingetrokken. Dus toen die niet verdween weer naar de huisarts en we moesten meteen naar de plastisch chirurg. Daar is de kortst verwijderd, de wond netjes gehecht, pleister er op en een week later terugkomen, dan zou de plastisch chirurg de pleister verwijderen. Nou, zo gezegd zo gedaan. Alles zag er netjes uit maar er zaten nog wat hechtingen in die niet vanzelf oplosten, dus die hebben we een paar dagen later bij de plastisch chirurg laten verwijderen. Maar nu komt het, 3/4 deel van het hechten is prachtig geheeld, maar in de linkerhoek is WEER korstvorming En het wordt nu ook weer gelig de korst met een beetje pus en hij lijkt wel groter weer te worden Nou is de korst onderzocht op bepaalde ziektes maar dat was gelukkig allemaal goed, maar nu toch weer een korst. Zou het kunnen dat er nog een hechting onder is achtergebleven, of, als hij gedouched heeft hangt zijn natte haar ervoor. Zou dat de genezing kunnen bemoeilijken en moet ik nu de boel maar gaan kortwieken met een tondeuse, ik hou er niet van maar gezondheid voor alles. Iemand die hier meer van weet? En las dat geelheid in korsten ook vet zouden kunnen zijn? Een te vette wond? Daarom maar even gestopt met Betadine. Morgen sowieso naar de plastisch chirurg weer bellen. Ik ben er zo klaar mee, hij is al maanden niet naar judo, kan niet zwemmen en we hebben onze vakantie moeten cancelen. Thx in elk geval voor het lezen en eventuele tips etc.
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/rode-gele-en-zwarte-wonden/item41415 (zie gele wonden) Zou het van de week even laten beoordelen. Liefst aan de lucht drogen. Verder niet teveel smeren met zalf, betadine oid. Daar wordt de wond week van. En dat bevordert het herstel niet. Onder de douche even goed spoelen en daarna goed droog deppen. Verder hem er niet aan laten pulken en zorgen dat er geen vuil in komt.
Ik heb het net even met een gaasje schoongemaakt en de korst viel er af en het begon te bloeden. Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen. Kind vindt het helemaal ellendig, voelt zich vreselijk rot. Duurt al zolang ...
Ik zou het even aan de lucht laten drogen, als dat kan. En morgen weer de huisarts bellen. Sterkte ermee
Dank je, ik ben zilo bang. De vorige keer had de plastisch chirurg het over hele nare ziektes. Gelukkig kwam dat niet uit de testen naar heb toen, in afwachting, een helse week gehad. Maar wat is het dan wel. Probeer rustig te blijven voor mijn zoon maar zo'n stress en angst in mijn lijf hen ik nooit gevoeld. Weet niet hoe ik deze dag en nacht door ga kpmen. Ben zo verschrikkelijk gestrest .
Maar als je jezelf zoveel zorgen maakt, kun je misschien toch beter naar de huisartsenpost. Heb je dat al overwogen? Hoe voelt je kind zich nu? En is het bloed al aan het stollen?
Ja dat heb ik ook overwogen. Maar de plastisch chirurg kent zijn dossier. Het bloed niet meer in elk geval .. Hij voelt zich er ook heel rot onder. Duurt ook al zo lang.
Dat duurt lang inderdaad...kan me voorstellen dat jullie het zat zijn. Misschien een heel gek idee, maar Betadine is ook geel, kan de geligheid van de korst daar niet van komen als je dat regelmatig gebruikt? Zou morgen inderdaad het ziekenhuis bellen en als je je teveel zorgen maakt of het blijft nu bloeden inderdaad de HAP.
Is er misschien na de val iets achtergebleven in de wond? Is er een foto gemaakt? Ik vind dit toch vrij extreem. Zou je een foto willen plaatsen?
Heb de hap aan de lijn gehad. Alles uitgelegd en goed geholpen. Hij snapt heel goed dat ik mij zorgen maak, maar aangezien die kleine zich verder heel goed voelt en bepaalde kenmerken aan de wond normaal waren ben ik toch een beetje gerustgesteld. Het wordt nu overlegt met de arts en dan bellen ze terug of ik toch langs moet komem of dat ik morgen naar de pc moet.
Ik denk dat je het best goed doet zo! Spoelen onder de douche is goed en dat het wat bloed is niet zo erg als het indd maar weer stopt. Als ze denken dat het een "vieze" wond is kunnen ze een kweek nemen. Dat zou hij bijvoorbeeld antibiotica kunnen smeren of soms zelfs slikken als er wat uit komt. Of wellicht zit een schimmel in. Eventueel een bloedafname op crp zou ook kunnen. Voor nu klinkt het vervelend maar niet levensbedreigend. Wel erg jammer dat het ook in het gezicht zit. Je zou hem nog kunnnen tempraturen! Dan weet je direct of hij koortst heeft.
Hmmm Ik ben niet zo van "aan de lucht laten drogen". Een wond geneest echt het beste is een schoon, maar vochtig wondklimaat. Een gehechte wond is meestal droog en kan dus aan de lucht. Echter klinkt dit niet als een mooie dichte hechting. Ik denk dat je idd terug naar de pc moet, een kweek moet laten nemen evt en een ander wondbeleid. Je mag me gerust een foto sturen
Ja wel goed. We zijn geweest en er zat nog een hechtdraadje onder de korst die niet uit zichzelf wilde oplossen. Naar alle waarschijnlijkheid is dat het geweest. Dus nu weer laten helen en dan maar afwachten. Ben wel opgelucht.