Hooikoorts en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LindeDD, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
    Ik heb op het moment heel veel last van hooikoorts. Ik nies om de haverklap en loop de hele dag met een zakdoek onder mijn neus omdat het water er anders gewoon uitloopt. Ook heb ik behoorlijk pijn in mijn keel.

Ik heb vanochtend een neusspray gekocht, maar lees daarin dat je dat niet moet gebruiken tijdens een zwangerschap. Ook de allegiepillen zijn dan niet handig om te gebruiken en de keelpastilles kunnen zelfs voor verminderde vruchtbaarheid zorgen. Jullie snappen nu vast wel dat ik dit nu dus allemaal niet wil gebruiken omdat ik graag zwanger wil worden.

Nou weet ik dat ik lang niet de enige ben met hooikoorts en hoop ik dat jullie tips voor me hebben.

Bedankt alvast!

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik heb ook hooikoorts en de afgelopen dagen waren een ware hel voor me.

Ook ik heb al heel wat middelen gezien die niet echt super zijn tijdens een zwangerschap of het zwager willen worden. Ik denk dat ik eens langs de HA ga en info ga vragen (naas hooikoorts heb ik ook last van astma en bronchitis en daarbij horen ook puffers die niet echt super zijn :() want ik wil natuurlijk het wel goed doen en minimaal risico lopen.

3. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik heb verschillende allergieen en mijn huisarts heeft me nu tavegyl/tavegil voorgeschreven. Dit schijnt wel te kunnen met zwanger zijn/worden.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik werk als doktersassistente en toevallig heeft er van de week nog een vrouw gebeld die zwanger is en hooikoorts heeft en zij mag alleen cetirizine. Ik denk dat je het beste even je huisarts kan bellen wat je mag innemen

5. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte oogdruppels van Dr. Vogel, die mogen wel tijdens de zwangerschap. Misschien ook wel een neusspray. Het is even lastig tijdens de (mogelijke) zwangerschap hooikoorts.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Prevalin oogdruppels en neusspray mag je ook gewoon gebruiken. Daar zijn wij erg tevreden over!

7. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik las ook in de bijsluiter van het middeltje wat ik gebruik voor de hooikoorts (xyzal) dat het niet gebruikt mag worden door vrouwen met een kinderwens of zwangere vrouwen. Ik heb toen al vervangend middel Ceterizine meegekregen (in overleg met de apotheek) en het werkt prima.

8. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties!
    Denk dat ik dan maar even bij de HA langs moet gaan want denk dat je Ceterizine alleen op recept kan krijgen?

9. cetirizine is vrij verkrijgbaar, bijv onder de naam allerfree bij de drogist. ik gebruik het ook, anders kan ik beter in een kist gaan wonen pff.. echt pollenweer momenteel!

10. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ceterizine is ongeveer 1 euro per doosje voor een week bij de aldi ;o)

Ik heb ook last van hooikoorts, maar tot nu toe houd ik het nog vol zonder iets te gebruiken.

Bij veel last en zwangerschap wil ik lichttherapie gaan proberen. Is zo'n apparaatje met lichtstaafjes die je in je neus moet doen een paar keer per dag. die verminderen de gevoeligheid van je slijmvliezen en zijn veilig tijdens de zwangerschap. Moet je maar eens googlen. Je kunt ze soms ook proberen en terugbrengen als je niet tevreden bent..

11. Damyar

Damyar Niet meer actief

hier nog één die extreem last heeft van hooikoorts, accupunctuur helpt bij mij nu goed. Normaal heb ik allergodin oogdruppels, nasonex neussprau en telfast tabletten. Deze gebruik ik normaal, in de vorige zwangerschappen kon het ook niet en het was een ware hel, nu dus accupunctuur en ik kom er redelijk goed doorheen.

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik heb ze dus via de apotheek maar je hoeft er geen recept voor te hebben. Ze liggen bij de overige medicatie voor hooikoorts en andere allergieën.

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik had pilletjes van aerius ofzoiets... Maar daar werd ik heeeeel sloom en moe van. Toen ben ik weer gestopt en merkte dat ik tijdens mijn zwangerschap en borstvoedingsperiode geen last had!! Nu wel helaas, maar hoop snel weer zwanger te zijn...

14. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ook hier een hooikoorts klant...
    Krijg van de HA Tavegyl. Is een heel oud en dus beproefd middel! Kan je zeker velig gebruiken bij een zwangerschap(swens). Dit volgens zowel de HA als een hele oplettende apotheker. Dit middel is alleen wel alleen op recept te krijgen en als je last krijgt van de (zeldzame) bijwerkingen kan je er sloom van worden (die mazzel heb ik dan weer wel!).
    Cetrizine (+ o.a. Allerfree) is ook veilig en wel vrij verkrijgbaar. Verder kan je natuurlijk altijd een scala aan homeopatische middeltjes proberen.
    Mijn ervaring is echt dat wat voor de en werkt, voor de ander helemaal niets doet...

(maar als iemand een gouden tip heeft...graag, ik heb HET middel nog steeds niet gevonden)

15. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    je kunt wel homeopathische middelen gebruiken
    toen ik van het ene op het andere moment geen last meer had (net een afspraak gemaakt bij de homeopaat) kwam dat dus door de zwangerschap.
    naast hooikoorts heb ik ook allergie voor fruit en ik wilde wel fruit eten zodat ik gezond genoeg was om zwanger te raken.
    hihih

16. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Aerius mag je niet gebruiken als je zwanger wil worden, gebruik ik ook en tijdens zwanger worden en zwangerschap niet mogen gebruiken van HA

17. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik wist dat ik zwanger was ook naar de ha gegaan voor een ander middel (had eerst xyzal)
    Ik kreeg eerst ook tavegil voorgeschreven, maar daar mocht je volgens mijn apotheek helemaal niet bij autorijden.
    Toen loratidine... lees ik de bijsluiter, staat daar: bij voorkeur niet tijdens zwangerschap, alleen indien uiterst noodzakelijk en alleen voor korte duur.
    Tja, die heb ik dus ook maar terug gebracht. Volgens de apotheek was er niets anders... tenminste niets dat echt veilig was. Ja, ik snap dat ze zoiets ook niet op zwangere vrouwen testen.

Maar als je nog niet zwanger bent, lijkt me dat het niet zoveel kwaad kan. En anders zou je nog een paar maanden kunnen wachten / overslaan als je echt extreem last hebt. Ik weet hoe ontzettend vervelend het kan zijn!

Ik heb nu hooyfree, gekocht bij rozemarijn en tijm en pollinosan van dr vogel. Het helpt iets, maar niet genoeg. Ga morgen beginnen met acupunctuur.

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland

Wat raar zeg! mijn HA heeft er zelfs nog over gebeld met het ziekenhuis hier... en ze zeiden dat ik dit het beste kon gebruiken... hmmm... gelukkig heb ik het niet lang gebruikt omdat het voor mij dus niets was...

19. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw

Ik wilde heel even op jou reageren ivb met je Astma..
    Ik heb in een astmacentrum gezeten en daar hebben ze gemeld dat je tijdens je zwangerschap het beste QVAR kan gebruiken.. Ik gebruik ook QVAR & foradil.. beide niet schadelijk!
    Verder heb ik altijd xyzal genomen.. nu ceterizine.. maar de longartsen melden mij dat in xyzal hetzelfde medicijn zat.. dus weet niet hoe het komt dat de HA jullie overzet op andere medicatie..

Ik heb zoveel geleerd van het hele astma gedoe.. dat ik het vaker nog beter weet dan de longartsen en vooral HA zelf...

l

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    MICH18: Bedankt voor je info. Ik had al bij mijn puffers gekeken en mijn flixotide mag ik sowieso niet gebruiken en mijn ventolin stond geloof ik hetzelfde op. Nu gebruik ik mijn puffers sowieso weinig omdat ik vaak geen klachten heb, maar als ik ze wel wil gebruiken (lees: als al mijn allergieen weer eens opspelen) dan moet ik wel goede spullen hebben. Op naar de HA dus!

Deel Deze Pagina