Ik ben inderdaad ook gestopt met aerius. Ik gebruik nu Pollinosan, dat schijnt wel te mogen. Verder ook beclomethason neuspray en inhalatiepoeder (heb ook astma). Het verhaal van pulmicort klopt. Dat moet dagelijks. Maar ipv pulmicort heb ik dus beclomethason inhalatiepoeder. Ze zijn beide veilig hoor: Pulmicort: Gegevens over gebruik van budesonide per inhalatie tijdens een groot aantal zwangerschappen (n > 2000) geven geen aanwijzingen voor schadelijke effecten bij de foetus of neonaat. Andere relevante epidemiologische gegevens zijn niet beschikbaar. In dierproeven zijn corticosteroïden schadelijk gebleken. Aanbevolen wordt terughoudendheid te zijn bij voorschrijven aan zwangeren. Bij gebruik van budesonide per inhalatie kan borstvoeding gehandhaafd blijven. En beclomethason: Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap en lactatie.
Ik gebruik neusspray van Otrivin tegen hooikoorts. Werkt op zich wel, alleen bij droog weer moet ik echt een zonnebril op doen, anders gaat het mis. Ik neem het verder maar zoals het is, heb geen zin in pilletjes, vooral nu het seizoen op zijn einde gaat lopen....
het boompollenseizoen loopt ten einde maar het graspollenseizoen begint net en dat kan doorlopen t/m september
Surf, hartstikke bedankt. Ik ga dinsdag meteen maar eens even wat anders vragen aan de huisarts. Ik zal de medicijnen die bloempje, daisy en vraagtekentjes haar voorleggen. Bedankt!
Die pillen die je aangeeft mag je niet gebruiken... iets met je zenuwstelsel ofzo.... Maar je huisarts heeft wel middelen die mogen en helpen!
hallo, De livocab oogdruppels mag je niet gebruiken, ik gebruik deze ook bij hooikoorts klachten. Maar het wordt afgeraden om dit bij kinderwens/zwangerschap te gebruiken. Ik heb hierover gebeld met de HA, deze heeft het voor me uitgezocht. Weet iemand welke oogdruppels wel mogen?
Hallo eef, Ik ben ook gestopt met die oogdruppels. Heb nu natriumcromoglicaat druppels gekregen van de ha, deze mag je wel gebruiken. Weet niet hoe ze precies heten. Dit is de naamvan het bestandsdeel. Heb ze een paar dagen gebruikt. Bij mij helpen ze goed. Succes, Minnie
De oogdruppels waar minnie01 het over heeft kunnen de volgende merknamen hebben; Allerg-Abak, Allergo-comod, Opticrom, Prevalin, Vividrin en als het merkloze Cromoglicaat en Natriumcromoglicaat oogdruppels. Als je hierover meer wilt weten kijk even op www.apotheek.nl
Ik ben hyperallergisch en heb daardoor eigenlijk het hele jaar klachten die op hooikoorts lijken + de echte hooikoorts (snap je het nog) in de warmere maanden. Ik maakte me enorm druk van tevoren maar toen ik zwanger was had ik er veel minder last van en kon ik zelfs zonder medicijnen. Na de bevalling begon het meteen weer helaas.
voor mijn hooikoorts heb ik xyzal, nasonex en ventolin. maar omdat we nu voor een kindje gaan gebrik ik niks en dat is wel erg lastig. in de vorige zwangerschap heb ik nergens last van gehad! was erg blij. groetjes esther
Ik heb net mijn huisarts gebeld aangezien ik livocab oogdruppels, kestine (tegen jeukende ogen) en aerius gebruik. Ik stop met alle medicatie, geen van allen mag gebruikt worden tijdens zwangerschap/proberen zwanger te worden. De huisarts wist zo gauw niets wat wel mocht. Hij ging overleggen met een andere arts om te kijken of daar iets uitkwam. (dus nu moet ik nog afwachten) Als ik meer weet dan horen jullie het...
ik gebruikte eerst allerfree, maar na de allergie test; graspollen (=hooikoorts) en huisstofmijt bij de dokter kreeg ik flixonase neusspray en aerius tabletten voorgeschreven. sinds ik zwanger probeer te worden gebruik ik alleen nog neusspray; rhinocort. pillen werken door je hele lichaam en neusspray alleen lokaal (dwz alleen het gebied waar je het sprayed). neusspray lijkt me dus de beste oplossing, maar vraag dan wel om eentje die je mag gebruiken bij een kinderwens (want flixonase mag bijv. niet). sterkte met je hooikoorts!
Hij heeft net teruggebeld en hij zei iets over een of ander zuur, ik weet niet meer hoe het heet. Maar toen vertelde ik hem dat ik hier tavergil had gelezen en toen vond hij dat ook een goed idee, dus nu krijg ik tavergil... Hopelijk helpt het een beetje, want nu is het wel heel erg hoor. Steeds dikke ogen en snotteren tot in tokyo. Nou goed, morgen kan ik ze bij de apotheek halen. We wachten het af...