kan dit wel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Makkie, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik hou nu, op verzoek van de HA, 3 maanden mijn temp. bij. De laatste keer toen ik ongesteld werd, is mijn temp. niet gedaald. Nu ik niet meer ongesteld ben, gaat mijn temp ineens met 0,3 graden naar beneden...

Ik dacht dat je temp. als je menstruatie begint daalt, niet pas daarna toch?

Makkie xx

2. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Makkie,

Veel meiden hebben inderdaad een temperatuursdaling vlak voor of tijdens de eerste dagen van de menstruatie.

Bij mij wisselt dat ook nog weleens. Meestal heb ik de eerste 10 dagen van mijn cyclus dat mijn temperatuur alle kanten opgaat en daarna pas een echte daling en wat vlakke temperaturen zichtbaar worden.

Volgens mij spelen de temperatuursschommelingen in de eerste week niet echt een rol, kijk maar eens op fertilityfriend.com in de chart gallery, veel meiden laten de temperatuur in de eerste week zelfs weg.

Het belangrijkste is dat er op den duur een eisprong zichtbaar wordt door een daling in temperatuur gevolgt door een stijging in temperatuur die aanhoudt tot je menstruatie.
    Maak een chart aan bij fertilityfriend.com, kijk of die de eisprong eruit kan halen en of je lutale fase minimaal 10 dagen is (dpo moet minstens 10 zijn). Als dat het geval is hoef je je helemaal nergens zorgen over te maken.
    En trouwens, hoe hoog je temperatuur is hangt niet alleen van hormonen of, maar ook van andere factoren zoals stress, alcohol, slaaptekort, tijdstip waarop je je temperatuur opneemt enz....

Hou je niet teveel vast aan je temperatuur, of gebruik eens ovulatietesten om je cyclus beter in kaart te brengen en te kijken of die in overeenstemming zijn met je temperatuur

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Ik word idd niet goed van dat temp. moest 3 maanden bijhouden voor de Gyn, en daarna stop ik er mooi mee! Word er echt niet wijs uit..... en wat een gedoe zeg! En het lukt me ook niet altijd om het elke dag om deze tijd te doen. Het moet ook meteen als je wakker bent, soms ben ik al een tijdje wakker (lig dan nog wel in bed) en dan doe ik het pas.... is natuurlijk ook niet helemaal betrouwbaar! ben met de Persona begonnen deze ronde. Misschien dat dit meer duidelijkheid geeft.

Makkie xx

Deel Deze Pagina