ik weet niet of ik hem hier goed plaats, maar weet er iemand een leuk alternatief voor beschuit met muisjes. Ik weet dat het erbij hoort, maar ben er zo op uitgekeken. Ik laat mijn zoontje cakejes met muisjes trakteren op school, maar wil voor de kraamvisite eigenlijk iets anders. Iemand tips?
Hoi Hellie, Ik zit met dezelfde vraag! Dus laat maar komen die ideeen. Liefs en nog een fijne zwangerschap, Selma
ik zit daar ook over na te denken wat ik nou is zou nemen die beschuit met muisjes is zo.. niet te eten eigenlijk veel te hard die muisjes.. ik zat te denken aan taartjes met roze of blauwe slagroom ( met kleurstof maak ik dat) of gewoon een plakje cake .. maar ja misschien laat ik de bakker wel wat leuks maken .. maar ff zien.. ik ga dit maar ff bijhouden om te kijken of er iemand inderdaad wat leuke tips heeft.. zat trouwens eerst te denken aan chocolaatjes met blauwe of roze spikkeltjes erop.. xxx
Vriendin van mij had een geboortetaart. Maar dan moet je wel regelmatig taart halen. Je hebt ook bij de bakker chocolaatjes speciaal voor geboorte. Ik vindt eigenlijk zo nederlands als we hier zijn beschuit met muisjes hoort er bij. Volgens mij heb ik pas gehoord dat alleen die gekke nederlanders dit eten
ik wou eerst ook wat anders doen... maar inderdaad, vind het er toch ook wel een beetje bij horen hihi
Ik kom niet verder voor je dan eens kijken bij een banketbakker of chocolaterie, die willen nog wel eens aparte dingen hebben. Wij gaan lekker voor traditioneel, zo zijn we nu eenmaal
Slagroomsoesjes met muisjes heb ik wel eens van gehoord... Nadeel lijkt me dat t vrij ongezond is als je dat zelf een (paar) keer per dag mee-eet....
Ik blijf ook meelezen hoor, want beschuit met muisjes vind ik dus echt niet lekker. Na de geboorte van Finn `moest` ik het eten van de kraamverpleegkundige. Kreeg als alternatief banaan met muisjes, ook een combinatie van niets. Groetjes Wilma
Mijn schoonmoeder heeft met de geboorte van haar laatste kind (zwager) met mijn man samen zelfgebakken cakejes versierd met muisjes. Leuk om samen te doen, vervolgens in de vriezer, en de kraamhulp hoefde alleen de cake een kwartier te laten ontdooien als er bezoek kwam en het was klaar
Bij de koffie cake met slageroom en muisjes erover. en s'avonds een likeur in blauw of roze met champagne. gehad bij een vriendin erg leuk!
Voor een meisje kun je ook iets doen met de bosvruchtenhagel van De Ruyter. Deze is roze en paars. Mijn dochtertje noemt het prinsessenhagel.
Mijn collega had als tip: chocolade smelten, dat in 'druppels' op bakpapier laten vallen en daaroverheen muisjes strooien en dan hard laten worden. heb je, heel goedkoop, zelfgemaakte geboortechocolaatjes.
Roze koeken Tompoucen (in het blauw te bestellen bij je bakker, of zelf te maken) Cupcakes / taart Muffin met gekleurd glazuur dopen in de muisjes Lange vingers gedipt in de muisjes Cake besmeerd met gekleurd glazuur bestrooid met muisjes Verder zijn er natuurlijk doopsuikers of snoepgoed te vinden bij een bakker. Zgn inbakerpoppetjes of geboorteflikken
ik had de vorige x ook een taart en een schaal chocolade. Ik denk dat ik deze x kleine cupcakes ga laten maken....
Ik heb cupcakes gemaakt en deze versierd met marsepein. Een laagje wit met daarin een klein blauw voetje. Ze staan nu in de vriezer te wachten. En als ze op zijn, gaan we alsnog over op beschuit met muisjes.
Zo heb ik ze ook gemaakt . Nadeel is alleen, ze zijn zo verslavend! Eerst de muisjes eraf knabbelen en dan de chocola eten . Ik heb me voorgenomen geen nieuwe meer te maken... alleen nog voor het laatste kraambezoek eind deze maand