Zwangerschapslust: Geuren die niets met eten te maken hebben

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Raket78, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben.

Sinds enkele weken vind ik de geur van een Permanente markeerstift heerlijk. Ook ben ik verslingerd aan een Noordamerikaans schoonmaakmiddel (ik woon in Canada) dat Pine Sol heet. Wat die laatste betreft: af en toe (hooguit 1x per dag) mag ik van mezelf even aan de fles ruiken -wel van een afstandje want het moet wel gezond blijven- of het verdunnen er iets mee schoonmaken. Met de markeerstiften doe ik sowieso niets, tenzij ik echt iets op een etiket moet schrijven. We zijn namelijk pas geleden verhuisd en ik ben de administratie eens goed aan het doorspitten.
    Dus qua uiting van deze "verslaving" valt het wel mee. :)

Omdat ik van de week toch een bloedtest moest vanwege mijn bloedgroep (ik RH negatief, partner positief), heb ik gevraagd of ze meteen mijn ijzer eens wilden testen. Ik heb namelijk gehoord dat het neigen naar niet-eetbare dingen kan duiden op te laag ijzer. Krijg maandag waarschijnlijk de uitslag, ben benieuwd! Als het ijzer te laag is, dan is dit natuurlijk een ideaal moment om het een beetje aan te vullen met tabletjes.

Gelukkig heb ik geen enkele behoefte aan het eten van markeerstiften of het drinken van ranja op basis van schoonmaakmiddelen, dus erg ongerust maak ik me niet. Maar toch vraag ik me af of meerdere mensen dit hebben? Het schijnt vaker voor te komen bij mensen die zwanger zijn of een psychisch probleem hebben. Aangezien ik de laatste tijd toch wel behoorlijk zwanger ben, denk ik dat het in mijn geval het de zwangerschap is! :D

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dat heet pica. Meestal gaat het volgens mij over krijt rubber en benzine :D

3. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Het klopt dat meerdere dit hebben. De naam ervoor is Pica. Google maar eens.. Er bestaan hele bizarre dingen

4. Bri

Bri Niet meer actief

Pica gaat toch om het eten van die dingen?
    Mijn schoonzusje at aarde toen ze zwanger was.... Zelf nooit last van gehad.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Inderdaad, Pica gaat over het eten/drinken van dat soort dingen. Daar heb ik gelukkig geen last van en ik hoop dat dat zo blijft! Ik denk dat ik een hele milde vorm heb, als het al Pica heet.

Ben wel blij dat het vaker voorkomt. Er was nog geen topic over, dus ik dacht, kom... :)

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Er is wel een topic over rare zwangerschapsdingen.... ook over luchtjes....
    Maar niet heel raar, ik ben ineens helemaal blij met het schoonmaakmiddel met eucaliptus, ik kan wel blijven poetsen (nestel drang is t niet :)) Maar dat luchtje...

Deel Deze Pagina