Aftellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kirsten1988, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    hoi dames,
    Morgen 38 weken en wat mij betreft mag de kleine komen haha ben er nu al klaar mee. Heb een kleine rond lopen van bijna 4 en dat kost toch iets meer energie als normaal. Ik weet ook wel dat de baby pas komt als het er klaar voor is maar hoop zo dat het eerder komt. Ben bang dat ik ook dit keer weer overtijd ga lopen. Gisteren bij gynacoloog geweest ivm mogelijk te veel vruchtwater. Dit bleek keurig onder de grens te zijn uiteindelijk. Gevraagd wanneer ze evt inleiden en gaven aan dit pas bij 41 weken te doen of eerder maar dan wel met zwaar wegende omstandigheden. Mag wel nu bij verloskundige blijven daar al eens geïnformeerd of strippen een optie is echter doen ze dat ook niet voor de 40 weken daar het blijkbaar geen effect heeft eerder. Ik snap dat het voor de baby het beste is om de natuur z'n gang te laten gaan maar blehh om zo nog 3,5 week rond te lopen zie ik ook niet zitten haha

Wie is er nog meer aan het aftellen?

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik! Kan niet wachten m'n eigen lichaam weer terug te hebben. Voel me een walrus als ik me in m'n bed moet omdraaien. Juist net bij de verloskundige geweest en ook gesproken over inleiden. Hier doen ze het ook niet voor de 41 weken maar ik hoop vooral dat hij volgende week uit zichzelf komt ;).

Ik ben die laatste weken van het verlof ook echt aan het uitzitten, alleen maar wachten. Alles voor de baby is in principe in huis dus hoef ook niets meer te doen. Ik wil die bevalling achter de rug hebben en weer aan herstel gaan werken. Ik heb hier een peuter van bijna 22 maanden rondlopen en vind de zorg voor hem ook echt heel zwaar. Het was ook een zware zwangerschap en heb gewoon totaal geen conditie nu.

kirsten1988 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik hoef nog maar 145 dagen...

Maar ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent. Dat laatste wachten duurt zo lang!

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ben nu ook echt aan het aftellen.
    Mag van mij nu wel gebeuren!
    Ben vooral otnzettend benieuwd naar ons kindje!!

5. xwendyhx

xwendyhx Niet meer actief

Hier ook aan het aftellen! Ik word volgende week donderdag ingeleid. Zie er op het moment enorm tegen op maar ben ook wel blij dat het eindelijk gaat gebeuren!
    Ik heb nesteldrang en ik wil alles schoonmaken maar ik heb er de energie niet voor :rolleyes:
    Ik wil ook mijn lichaam weer terug. Ik wil zelf mijn sokken aan kunnen trekken zonder rare geluiden te maken :roflmao:

6. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Dat is dan letterlijk aftellen!
    En ja, gewoon mn sokken weer aan kunnen trekken en mn schoenen, lijkt me echt heerlijk!
    Krijg ook soms mn broek amper uit o_O

7. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier vandaag 38 weken en ben er ook wel een beetje klaar mee dus snap je helemaal! Het is hier ook nog eens heel warm en voel me al een slome slak dus het wordt er niet beter op :p

Strippen kan pas als er 1 cm ontsluiting is omdat ze anders niet bij de vliezen kunnen komen, dus zelfs als je 40 weken bent maar nog geen ontsluiting hebt doen ze dit normaal gesproken niet... En dan nog heeft strippen niet bij iedereen effect.

Ik loop hier in het ziekenhuis en moet bij 40+5 bellen mocht ik nog niet bevallen zijn om een afspraak te maken voor een inleiding bij 41+4... Hoop dat het niet zover komt :eek: Ga anders wel aan mijn eigen vk vragen of ze me eventueel kan strippen in week 39 of 40 als ik ontsluiting blijk te hebben... Je weet maar nooit :D

8. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik kan me je goed voorstellen! Ik begin het al zat te worden maar moet nog even.
    Het is met een kindje of meer kindjes thuis gewoon pittig!
    Maar hoewel je er op dit moment niet op zit te wachten is het echt beter gewoon rustig af te wachten! Niet alleen voor de baby maar ook voor jezelf!
    Ik ben 2x gestript omdat ik er klaar mee was maar wel met alle gevolgen van dien. Mijn vliezen braken terwijl de baby er gewoon nog niet klaar voor was. Het heeft dagen geduurd met vervolgens beide een inleiding die ik erg heftig vond.
    Ik hoop dat ik mezelf in kan houden me niet weer te laten strippen en echt de natuur zijn gang te laten gaan.
    Een natuurlijke bevalling moet zoveel relaxter gaan als ik om me heen hoor. Dus even doorbikkelen en achteraf zul je jezelf waarschijnlijk wel heel dankbaar zijn ;)

9. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Wat is de reden dat je ingeleid word als ik vragen mag?

10. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Haai, ik ben bij de eerste ook ingeleid en moet zeggen vond het geen hele grote ramp maar meer een opluchting dat het door ging zetten. Liep toen al een week met weeen die maar niet doorzetten en sliep daardoor slecht haha iedereen zei ook dat ik er na de bevalling beter uit zag als ervoor

11. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ja dan kan ik het me ook wel voorstellen! Vond je de inleiding niet heftig?

12. xwendyhx

Natuurlijk mag je dat vragen ;) De baby heeft een gat in haar middenrif waar ze aan geopereerd moet worden. Haar lever zit voor een deel in de borstholte en daardoor zijn haar longen kleiner. Alle nodige artsen moeten dus stand-by staan :)

13. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Oej dat is wel pittig! Snap dat het dan dubbel is want na de bevalling zal het een spannende tijd voor jullie zijn!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn vk zegt dat strippen bij 1 cm ook weinig effect heeft. Hier strippen ze pas bij 3 cm. Ik ben de vorige keren op die manier bevallen (40+5 en 41+1), liep toen al een week met 3 cm ontsluiting.
    Ik verwacht dus ook deze keer nog zeker 4 a 5 weken te moeten wachten, maar man, wat duren die laatste weken lang!

Veel succes meiden met de laatste loodjes!

Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik kan ook helemaal niet lekker zitten! Voel dat kontje helemaal tegen m'n ribben gedrukt!

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja ik ben ook maar aan het wachten! En heb behoorlijke bekkeninstabiliteit en een kleine van 22 maanden rondlopen. Ik kan echt haast niks meer van de pijn.

Vrijdag naar de verloskundige als er dan nog niks is geboren en dan gaan we kijken of ik gestript kan worden.

17. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik! ben er echt ver klaar mee ;)
    Ik word door hartproblemen door mn zwangerschap maandag ingeleid. Dit omdat ik zelf helemaal op ben. Mijn hart werkt al sinds week 18 alsof ik een marathon loop, terwijl ik toch echt braaf op de bank zit.
    Maar ook m'n buik beweegt enorm zit in de weg en.oh my god hoe slaap je als er een complete baby in je buik zit?! (Even klagen mag he :p) Ik heb het hele dagen warm en zweet me eigen rot. en vraag me onderhand af of er nog enkels onder dat vocht zitten haha :p
    Ik vind de bewegingen ook pijnlijker worden..het voelt een beetje of zoonlief ook wat gefrustreerd word door plek tekort, herkent iemand dat?

Nog 5 dagen! wij tellen hier echt af.. ik heb zelfs zo'n countdownkalender app haha.

18. xwendyhx

Ja! Aan de ene kant vind ik het geweldig om haar te voelen bewegen maar aan de andere kant voelt het nu gewoon echt ongemakkelijk. Soms is ze zó druk maar door gebrek aan ruimte lukt het blijkbaar allemaal niet..het zijn bijna agressieve bewegingen! Ruim 37 weken zwanger zijn is soms gewoon niet leuk :p
    "Maar je krijgt er iets moois voor terug!" hoor ik dan vaak. Ja..klopt. Het is prachtig! Maar soms ook gewoon rete irritant :roflmao:
    Succes maandag! Zie je er tegen op of kijk je er naar uit?

19. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Haha ja precies! voelt heel gefrustreerd...Maar logisch als je weinig plek hebt natuurlijk. Maar voor de mama in kwestie idd soms wat irritant haha :p
    Dankje! Beetje van beide denk ik.. langs de ene kant heel spannend omdat het dan echt gaat gebeuren, dus wel wat zenuwachtig. Maar aan de andere kant een opluchting.. Ik ben echt beetje aan het einde van m'n latijn door m'n hart dus ben er echt aan toe dat die horrormonen weer uit m'n lijf gaan

20. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Oh wat spannend bij iedereen!
    Vandaag alweer 38 weken en vanmiddag bij vk geweest. Gaf aan dat de kans wel vrij groot is dat ik overtijd ga gezien dat bij de eerste ook zo was maar goed de wonderen zijn de wereld niet uit. Gelukkig doet de kleine het verder helemaal prima en ga ik maar dagen aftellen en zo veel mogelijk m'n zinnen verzetten haha alhoewel dat met zo'n toeter niet te doen is! En idd de kleine zorgt steeds bij elke draaiing dat m'n buik keihard wordt aan de kant dat het ligt pff maar goed nog max 27 dagen haha

Deel Deze Pagina