Gebruiken jullie dit middel weleens? Met al wekenlang hoesten waarbij het soms voelt alsof de luchtpijp dichtzit waardoor je in ademnood komt adviseert de huisartsassistente eerst dit nog te gebruiken. Maar nu ik de bijwerkingen lees vind ik het niet niks.
Ik heb het wel gebruikt ja. Vond het heerlijke zuigtabletten Het hielp hier wel im het slijm wat losser te maken. Heb het niet lang gebruikt.
Vooral niet gebruiken als je iets aan je longen hebt. Mijn moeder dacht dat ze in haar eigen slijm verdronk. Maar de huisarts had het haar gewoon fout geadviseerd. Scheinbaar staat dit ook in de bijwerkingen
Heb je het idee dat je vastzittend slijm hebt? Ik denk dat je meer iets hebt aan een luchtwegverwijder (salbutamol, een puffer).
Hier gisteren begonnen met Fluimucil drank, blehhh wat een zoete aardbeienzooi. Hier vorige week bij dokter geweest; longontsteking. Kuur gekregen en gisteren nog niet veel beter. Assistente adviseerde Fluimicil om het slijm beter op te kunnen hoesten. Er komt wel wát los, maar nog niet het gewenste effect. Ook geen idee hoelang dat mag/moet duren...
Niet echt. Ik zit gewoon, dan voel ik een kriebel in mn keel en begint het hoesten. Dan voel ik dat ik ook slijm ophoest. Ik word avn dat idee al misselijk maar soms moet ik dan zo hard hoesten dat ik bijna moet overgeven. Er komt wel wat slijm vrij maar als ik niet hoest voel ik wel wat zitten maar niet heel storend. Ik hoest ook niet de hele dag maar laten we zeggen een hoestaanval per uur ofzo gemiddeld. Die van de nacht is het ergst en dan voelt het alsof mijn luchtpijp dichtzit. Dat is dan 1 keer of hooguit 2 keer in de hele nacht.
Wat zijn je klachten? Na drie weken hoesten vertelden ze dat hoesten tot zes weken normaal is dus ik mag het nog een hele tijd aankijken (tenzij koorts).
Waar ben je dan bang voor? De werkzame stof acetylcysteine zit in heel veel hoestdranken. Het staat allemaal gewoon bij het kruidvat. Mijn vader had zwaar copd en een hele slechte gezondheid en die gebruikte het dagelijks .
De lijst van bijwerkingen . Dat stelt me wel gerust van je vader. Misschien dat ik het morgen dan toch probeer. Ik word altijd bang van de lijst aan bijwerkingen die medicatie mogelijk kunnen geven en laat het dan maar staan maar deze nare hoest wil ik wel graag vanaf.
Onze oudste dochter had 1,5 jaar geleden (ze was toen 8 jaar) een hele vervelende hoest, zat zo vol en vast, heel veel dik en taai slijm, ze kreeg het op een gegeven moment ook niet meer opgehoest (dochter zit in rolstoel, dus buikspieren zijn minder ontwikkeld en die helpen bij hoesten, dus extra moeilijk), haar ribben deden zeer, sliep slecht door al het hoesten. Huisarts heeft toen acetylcysteine voorgeschreven (wij hebben van merk Teva, via de apotheek). Ik heb het onze dochter gegeven, ze heeft een uur zitten hoesten aan tafel (bakje erbij, er kwam zoveel slijm los, en doordat het slijm nu wateriger/dunner was, kon ze het eindelijk ophoesten. Het arme kind was uitgeput na een uur hoesten, heeft vervolgens de rest van de middag geslapen... eindelijk geslapen zonder te moeten hoesten. Ze was na 1 zakje poeder al zo opgeknapt, echt fijn. Heb de bijsluiter even opgezocht, onze dochter heeft van geen enkele bijwerking last gehad.
Maar in de bijsluiter van zowat elk medicijn staat een lange lijst met bijwerkingen. Dan kun je toch niets meer gebruiken? Het zij allemaal dingen die kúnnen voorkomen, soms is de kans uitermate klein, maar als het ooit is voorgekomen, dan moet het in de lijst. Zoals gezegd, het is een middel wat gewoon bij de drogist te verkrijgen is, dus heel gevaarlijk kan het echt niet zijn (bij juist gebruik uiteraard). Ik gebruik bij een vastzittende hoest ook regelmatig fluimicil (de zuigtabletten) en heb nog nooit last van enige bijwerking gehad.
Haha, ik zie het nu. Ik heb ze gewoon in mn mond gedaan en dus niet in ee glas water Bruisde idd heerlijk in mn mond, beetje citroen smaak was t.
Jaaaa daarom lees ik dus de lijst van bijwerkingen niet bij medicatie die ik van de arts krijg die noodzakelijk genomen moet worden niet. Andere neem ik het al niet. Iemand anders leest het voor me en informeert me alleen indien nodig. hahahahahaha je hebt wel ook smelttabletten hoor dus misschien zat je goed
Er is niets wat je hoest sneller over laat gaan helaas, vastzittend/taai slijm kun je hoogstens iets dunner maken met fluimucil. Klinkt alsof je misschien wel kinkhoest zou kunnen hebben. Is dan uitzitten helaas.
Oh grappig, mijn huisarts zei juist dat het zonde van m’n geld was dat ik dat gekocht had, omdat het niet echt werkt
Ik heb hier ook weleens discussie over gehad met de verpleeghuisarts van mijn vader. Fluimicil bevat weldegelijk een werkzame stof die ook in bepaalde medicijnen zit die een dokter ook voor kan schrijven(acetylcysteine) . Sommige andere hoestdranken zijn voornamelijk suikerwater met wat kruiden en daar kun je inderdaad zo je vraagtekens bij zetten. Maar niet iedere arts kent de ingredientenlijst van alle hoestdranken die bij de kruidvat staan denk ik