Hier altijd oogdruppels en pillen en neusspray. Hooikoorts sinds ik klein ben! Met mijn Zoontje toen ik zwanger was nergens last van bij mn zwangerschap dochters ging ik half dood leek het wel ! Nu weer zwanger van een manneke en heb nog totaal geen teken van hooikoorts opgemekt (yes!) Verandering van hormonen ofzo geeeen ideee Maar heb medelijden met de mensen die nu hooikoorts hebben blijkt dit jaar behoorlijk heftig tenzijn
Dit lijkt me een belangrijk verschil met de tabletjes. Met de tabletjes krijg je elke dag een beetje, met de prikken eens in de zes weken een stoot pollen. Daar moet je wel goed op reageren inderdaad. Dat kun je meenemen in je overweging.
Ik heb ook een imuuntherapie gevolgd, ruim 15 jaar terug, dmv spuiten drie jaar lang. Van heel veel last, waar geen medicatie tegenop kon, ging ik naar nauwelijks last, misschien 10 hooikoortstabletten per jaar. Sinds twee jaar is de hooikoorts in alle heftigheid teruggekomen. Ik zou je willen adviseren om je huisarts te vragen om een verwijzing naar een allergoloog. Zelf heb ik goede ervaringen met de allergologiepraktijk in Velp.
Zeer zeker de medical tape proberen! 84% heeft er duidelijk een vermindering van de klachten door. En als ik lees hoeveel medicijnen er genomen worden in bovenstaande berichten zou ik dat altijd proberen. Medicijnen verhogen kan altijd nog dan indien het je niet voldoende helpt
Gek genoeg adviseer ik het iedereen, maar vergeet het zelf... het is fijn dat er medicatie voor is, alleen os het wel zo dat je steeds meer moet innemen. In mijn geval is dat wel zo helaas. Ik zit aan best sterk spul. Op dit moment heb ik last van mijn ogen, dus neem ik de spray i.p.v. een pil, omdat ik dan te suf wordt... Ik heb overigens een vorm van allergie waarbij neus en ogen niet lopen, bij mij gaat mijn neus vol zitten en mijn ogen voelen alsof er zand in zit. Daarbij ben ik ook heel erg moe.. Heeft een naam, geen idee meer wat... Ik schrijf dit nu allemaal en denk... hoogste tijd dat ik weer regelmaat aanbreng wat innemen betreft, maar ook dat ik nu de fysio ga bellen!
Mijn neus voelt ook altijd vol en ook droog waardoor ik weinig door m'n neus adem. Aan mijn ogen heb ik al blefaritis dus dat die maf voelen ben ik "gelukkig" al gewend. Ik probeer de spray wel 2x per dag te gebruiken maar de pillen neem ik alleen voor het slapen gaan omdat ik anders gigantisch snurk. Als ik niet zo zou snurken had ik de allergietest waarschijnlijk nooit gedaan.
Dank allemaal voor het meedenken! Ik heb net de assistente gebeld en morgen belt de huisarts terug om te overleggen. Ik ben benieuwd wat zijn opties zijn. Nu overdag is het redelijk dragelijk, zolang ik maar niet aan mijn ogen zit. Ze branden wel, lichte jeuk, maar het gevoel dat ik ze uit mijn oogkassen wil rukken en plat wil stampen is even weg
Ik heb inmiddels de afspraak voor medical taping gemaakt, ik kan zaterdag terecht! Met dank aan TS, want door jouw post werd ik hier aan herinnerd. Anders had ik er waarschijnlijk in oktober eens een keer aan gedacht
Dankjewel voor je advies. Velp is helaas te ver vanaf mijn woonplaats, maar als iemand een goede allergologiepraktijk in de omgeveing van Aalsmeer weet, hou ik mij aanbevolen!
Even klagen meiden... Inmiddels 5 dagen verder, oogdruppels gehad waar ik vermoedelijk heftige bijwerkingen van heb gekregen Mijn ogen werden dikker, roder, pijnlijker en de jeuk was soms onhoudbaar. 's morgens dichtgeplakte ogen en ik voel me ontzettend ontzettend moe, heb hoofdpijn en ben slap, alsof ik griep heb. Vannacht ook 11 uur geslapen en ik was nog uitgeput toen ik wakker werd. Dus nu (met dit mooie weer) lig ik op de bank onder een deken. Zo slecht heb ik me nog nooit gevoeld door hooikoorts. Als dit morgen nog aanhoudt, dan moet ik me ziekmelden En dan wel weer naar HA in de hoop dat hij met een beter alternatief komt qua medicatie.
Ik kan me ook echt heel ziek voelen van de hooikoorts. Vergelijkbaar met griep. Ik laat ieder jaar een spuit zetten. Zware corticosteroid stoot. Vorig jaar geen pillen en neusspray en pufje meer hoeven te gebruiken. Dit jaar wel. Lijkt super heftig dit jaar. De keelpijn is wel weg. Maar heb nog steeds kriebelhoest een heel veel snot
Dat ook wel heftig En die spuit helpt normaal dus wel? En dit jaar is het inderdaad zo veel heftiger dan alle jaren hiervoor. Misschien komt het door de koude start van de lente? Wat ik nu trouwens ook voor de tweede heb, is een tussentijdje bloeding zodra ik mijn neusspray ophoog. Daar zit corticosteroid in dat kan voor een bloeding zorgen. De eerste keer heb ik overlegd met de HA, maar volgens hem onmogelijk aangezien er niet veel hormoon in zit. Maar ik heb het nooit, alleen als ik extra neusspray gebruik. Maar goed, hij heeft het helaas wel vaker mis...
O wat klinkt dat heftig zeg... Je lijf is keihard aan het vechten om datgene wat er niet hoort buiten te houden. En dat is zwaar vermoeiend en ja, daar kun je je heel ziek van voelen. Wordt overigens nog steeds erg onderschat vind ik, want ‘het is maar hooikoorts’. Vooral mensen die het niet hebben begrijpen het niet. Ga terug naar je huisarts hoor! Er is genoeg en ik vind persoonlijk dat oogdruppels niet voldoende is. Dat bestrijdt of verlicht een symptoom van de hooikoorts. Het moet veel directer aangepakt worden, zeker als je zo reageert op de oogdruppels. Sterkte!
Mijn man en dochtertje hebben hooikoorts. Mijn dochter heeft het nooit zo erg gehad als nu, de vanaf november snift ze al en nu het voorjaar is rode jeukende ogen van de week licht gezwollen ogen en sinds gister ook etter. Donderdag gaan wij naar een bioresonantie praktijk en wordt ze getest op allergieën want haar huid wordt door de zon en de warmte ook droog en vlekkerig. Hopelijk weten we dan hoe of wat voor vorm.
Even iets om naar te kijken: In de zomer begint ook de luchtvervuiling bij warmte meer te worden. Last van de fijnstof lijkt heel veel op de symptomen van hooikoorts.
Dankjewel! En ja, het is moeilijk uit te leggen aan mensen die er niet bekend mee zijn. Het wordt inderdaad soms erg onderschat.. Ik heb overigens ook neusspray en pillen, maar dat voldoet niet. Ik ben wel gestopt met de oogdruppels, hierdoor zijn de heftige oogklachten afgenomen (nu tranen en branden ze alleen nog). Bijwerkingen die ik had kwamen trouwens zelden voor volgens de bijsluiter, maar dat klopt ook wel, ik ben ook zeldzaam exemplaar Ik ben wel benieuwd hoe ik morgen wakker wordt. Huisarts moet ik wel bellen, dat staat vast!
Dank je, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik woon ook vlakbij Schiphol, dus wie weet heeft dat invloed. Verder is er uit mijn bloedonderzoek wel naar voren gekomen dat ik allergisch ben voor een aantal boompollen, waarschijnlijk ook de berk die nu volop aan het bloeien is
Mijn dochter heeft het ook. Die krijgt een drankje en neusspray. Wij zijn al van december bezig. Mijn man heeft het ook maar die heeft nu geen last meer na die spuit. Mijn dochter heeft echt de overgevoeligheid van mij overgenomen ben ik bang. Haar hele buik zit ook weer onder de uitslag. Denk van de warmte?