Litteken, wat erop smeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door ProudMum, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey is gevallen afgelopen maandag. Vlak op z'n neusje en voorhoofd.
    Zijn voorhoofd zit vol met schaafplekken die nu korstjes hebben gekregen.

Ik ben als de dood dat het littekens worden dus als de korstjes weg zijn wil ik er wel iets op gaan smeren.

Op m'n werk hebben we oa;
    Biodermal littekencreme
    Kruidvat littekencreme
    Slakkengel
    Bio-Oil

Wie heeft hier ervaring mee? Zowel positief als negatieF!
    Dankjewel!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou Calendulan van VSM halen. Dat werkt echt super goed tegen o.a. schaafwonden. Ik zweer erbij en smeer het overal op.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het belangrijkste is dat hij (of iemand anders) van de korstjes afblijft. Dat scheelt een hoop qua littekenweefsel. Maar ja, vertel dat een 2-jarige peuter maar ns;)..succes in ieder geval!!

4. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    niet echt diervriendelijk maar nertsolie is super spul, ik gebruik het weleens bij mijn schoonmoeder thuis voor schrale plekjes, brandwonden, of als Lucas een plekje oid heeft. ook tegen littekens ideaal. mylene party kun je t krijgen. Heb t zelf niet in huis, alle cosmetica/verzorgingsproducten dierproef of dierenleed vrij

5. ProudMum

Mermaid, ik zal zo even een bijsluiter erbij pakken!

Mmke, gelukkig krabt joey er niet aan. Daar ben ik ook zo bang voor namelijk...

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Gewoon oplaten drogen en wachten tot de korsten eraf vallen. Verder niet aan komen. Al die creme's helpen waarschijnlijk niet of nauwlijks. Het levert de maker van die creme alleen geld op, en jou helemaal niks.

7. ProudMum

Hmm klinkt niet echt vriendelijk. Mylene party's heb ik ook niet in de omgeving komende tijd.
    Iig bedankt voor je tip!

8. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hier ook goede ervaringen met Calendulan!

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Nee echt van oppervlakkige schaafwonden krijg je geen littekens. Wanneer je gaat smeren loop je kans dat je de huis week maakt en dat genezing erg lang duurt en dat je de wondjes misschien wel erger maakt. Gewoon laten drogen, ze genezen vanzelf.

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hey meis,
    ik zou persoonlijk calendulan van VSM gebruiken!
    is echt super spul...

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Mijn zoontje had toen hij 18 maanden was een gat in zijn voorhoofd gevallen. Nadat het goed genezen was en dicht was zijn wij gaan smeren met vit e creme op advies van de huisarts. 2x per dag een beetje erop. Nu is hij bijna 3 en zie je het nog wel maar het is echt alleen nog een dun streepje. Alhoewel ik dat al erg vind dat t er zit maar ja helemaal weg zal het nooit meer gaan vrees ik. Kan me daar beter bij neerleggen...

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Er is iets van vsm wat heel goed is voor littekens

13. ProudMum

Heb het nagekeken maar het is niet specifiek voor littekens..

14. ProudMum

Vit E creme hebben we niet, maar dan fiets ik straks even naar De Tuinen toe.

15. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ha wijffie,

Het is ook nog geen litteken dus waarom littekenspul smeren? Enige tip die ik kan geven is heel dun wat Calendula van Weleda of VSM (ik ben Weleda-freak) maar liever gewoon niks. Met zalfjes erop zal hij er eerder aan zitten (Luuk tenminste wel) dan zonder zalfje. Oppervlakkige wondjes genezen over het algemeen ook zonder littekens.

Ennuh, wanneer ben je nou in de buurt? Kunnen we eens daten ;) :p

16. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ooh, ik lees nu dat je pas wil smeren als de korstjes eraf zijn.

Dan vitaminen E ofzo

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, is niet specifiek voor littekens, maar het werkt als een tiet. Echt hoor, wij smeren het overal op. Ik heb me vroeger een gat in mijn kin gevallen en dat is toen gehecht. De ha had alleen niet goed de wond schoongemaakt, waardoor er op een gegeven moment wat wild vlees ging groeien op het litteken :$. Dit hebben we toen 2x per dag heel fanatiek ingesmeerd met Calendulan en het is uiteindelijk weg gegaan. Sindsdien --> Calendulanfan!

18. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hoi,
    Ik denk niet dat het littekens worden hoor, maar smeren kan geen kwaad.
    Mijn zoontje heeft een brandwondenlitteken en daar ben ik ook op advies van de brandwondenstichting Calendulan op gaan smeren (uiteraard pas toen de korst eraf was), maar er kwamen blaasjes op de wond (pff was ik weer 2 weken verder voordat dit weer dicht was). Dus ik denk dat mijn zoontje overgevoelig voor Calendulan is. Probeer anders straks eerst even een klein plekje voordat je Calendulan erop wil gaan smeren. Ik moest trouwens nu van de chirurg gewoon (witte) vaseline erop smeren. Maar ik denk dat ik binnenkort toch ook een vitamine E creme ga proberen. Lijkt me net iets soepeler spul. Sterkte met je kindje!

19. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Rozencreme werkt ook.

20. hardloper

hardloper Niet meer actief

pcle creme is speciaal voor littekens. en het eerste jaar na het litteken meot je echt goed smeren met zonnebrand, want het mag neit verbranden! dan zie je het meer.

Deel Deze Pagina