Herstel hersenschudding bevorderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 1 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Vorige week dinsdag ben ik aangereden op mijn fiets door een auto.
    Helaas heb ik hier een hersenschudding en last van mijn nek aan over gehouden. Dezelfde dag bij de huisarts geweest en die heeft dit geconstateerd.
    Nu ben ik gisteren terug geweest bij de huisarts omdat ik nog steeds wazig zie, veel hoofdpijn en nekpijn heb en last heb van cognitieve klachten.
    Ze gaf aan dat een hersenschudding ongeveer van twee weken tot 6 maanden kan duren en dat je gewoon veel rust moet houden en of ik de zorg van mijn dochter niet kon uitbesteden?

Mijn moeder helpt waar ze kan, maar kan ook niet alles opvangen en als het echt zo lang gaat duren dan weet ik het ook niet meer hoor.
    Mama gaf vandaag al aan dat het 's ochtends naar school brengen haar eigenlijk nu al opbreekt ivm haar eigen lichamelijke klachten.
    Maandag heb ik een stukje auto gereden, maar dat is echt nog niet verantwoord helaas.

Heeft iemand tips om het herstel van een hersenschudding te bevorderen? De huisarts zei alleen veel rust houden, maar had ook geen concrete tips verder.

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Kan je dochter niet mee met klasgenoten?

Verder zo min mogelijk beeldschermen
    Even niet sporten
    Veel water/thee drinken
    Geen cafeïne

Rizzoli vindt dit leuk.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Echt rust nemen. Je dochter naar school laten gaan met klasgenootjes, en uit school daar laten spelen. Vraag hulp via de klassenapp.

Sterkte met je herstel!

Rizzoli vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat zei de huisarts bij familie van me ook, tot die dus toevallig een arts spraken voor iets heel anders en het gesprek daar op kwam. Die zei dat ze zich moesten door laten verwijzen naar een revalidatiecentrum en dat hebben ze gedaan, die deden bepaalde oefeningen om het herstel te bevorderen, 2 x per week volgens mij.

Rizzoli vindt dit leuk.
  5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.894
    113
    Vrouw
    Ik ben na een ongeval met gelijkaardige klachten naar de osteopaat geweest en die heeft me goed geholpen.

En verder zo veel mogelijk rust in een donkere ruimte.

Rizzoli vindt dit leuk.
  6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Ik heb 5weken geleden een eenzijdig ongeval gehad ben op een boom geklapt hoofdpijn heb ik nog en drukte kan ik ook niet verwerken en sinds vorigeweekbij fysio voor nek rug en bekken maar heb zon pijn als er ben geweest niet normaal . Dus ja het kan even duren
    .informeer is via letselschade advocaat of je verzekering of je ergens recht op hebt kwa huishoudelijke hulp of zoiets .ik kon dit keijgen via onze verzekering maar ik had geen tegenpartij .
    Vraag anders buren vrienden of kennissen om hulp

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Rust!!
    En de tip van de letselschade is een goede. Mogelijk kan je daar nog andere kosten op verhalen zoals hulp in de huishouding en medische kosten.

Rizzoli vindt dit leuk.
  8. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Probeer veel prikkels te vermijden (harde muziek, felle lichten, drukte)
    En pak echt je rust!
    Beterschap!

Rizzoli vindt dit leuk.
  9. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wat heftig zeg. Hoe gaat het nu met je?

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Heb nu geregeld dat ze op 2 dagen met een kindje van school mee kan rijden en op vrijdag kan mijn man haar naar school brengen.
    Vanmiddag komt de hulp dus dat is fijn.

Vulpen en Jessi79 vinden dit leuk.
  11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Denk eerder dat je mogelijk een whiplash eraan hebt overgehouden.

Het is een misvatting dat je enkel whiplash kan krijgen door kop-staart botsing in een auto.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Rust, rust en nog eens rust. Donkere kamer. Zo min mogelijk prikkels zoals geluid en beeldschermen.
    Veel water drinken.

Is je hulp een particuliere hulp? Kan zij niet tegen betaling je dochter naar school brengen?
    En je man heeft op zn werk recht op zorgverlof. Misschien kan hij iets later beginnen zodat hij jullie dochter weg kan brengen?

13. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hoe wordt een whiplash geconstateerd dan?

14. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    De hulp is via de gemeente, dus dat zijn helaas afgebakende uren.
    Ik zal mijn man eens laten vragen wat mogelijk is op zijn werk.

Deel Deze Pagina