Hooikoorts patiënt tijdens corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Deedee91, 24 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Hoesten is niet een typische hooikoortsklacht en ook de neusklacten zijn vaak anders dan een verkoudheid.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Uit het RIVM onderzoek is toch gebleken dat kinderen zelden de verspreiders zijn en met name ontvangers. En als je het zelf al hebt gehad, hebben je kinderen dat mogelijk ook gehad en zijn ze al immuun.

3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar volgens mij worden zij niet toegelaten want is nog steeds de regel dat ze niet mogen komen of opgehaald moeten worden bij verkoudheidsklachren.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Klopt, wij hebben ook een hele triage voor poli patienten, maar mensen met hooikoorts mogen ook komen.

smax vindt dit leuk.
  5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Hier heeft school in de brief over het herstarten van het onderwijs aangegeven dat kinderen met hooikoorts gewoon mogen komen, maar dat het verstandig is om dit wel even bij de juf te melden. Zoon zit al een aantal weken aan de neusspray en oogdruppels omdat hij aangeeft dat zijn neus kriebelt en zijn ogen wat jeuken. Dit helpt gelukkig. Hij niest bijna niet en heeft ook geen verstopte neus. Hoewel ik verwacht dat hij nog wel wat meer klachten krijgt als de grassen gaan werken, heeft hij ook dan meestal voornamelijk last van de jeuk. Maar in geval van nood kunnen we er dan ook de pilletjes nog bijpakken.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.208
    113
    Hier ook hooikoorts. Merk echt verschil of we nu met het schip in een groter industriegebied zijn of "in open veld". Kan de dag van te voor zeggen of ik veel last ga krijgen ;)

Tandarts over 3 weken ga ik wel afzeggen. Normaal al vervelend met hooikoorts maar nu helemaal. Twijfel nog over heel de controle schrappen en dan in nov weer, of dat ik het verzet naar vlak voor de zomervakantie

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Nou, om heel eerlijk te zijn vertrouw ik dat RIVM niet. Elke keer tegenstrijdige berichten en als je contact met ze opneemt hebben ze of geen tijd of krijg je te horen dat ze het niet weten. Dus hoe weten ze dat nou zo zeker dat kinderen zelden verspreiders zijn? Immuun wordt je dus niet als je een keer besmet bent met corona. In meerdere landen is gebleken dat de immuniteit rond de 3% ligt.

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier hadden we ook met het hele gezin een afspraak bij de tandarts. Afspraak werd door hun geannuleerd, maar ik wilde 'm ook annuleren. Dus kwam mij goed uit haha.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.573
    113
    Vrouw
    Hahah herkenbaar, maar gelukkig niet zo heftig.. aantal keer niezen op een dag en soms wat prikkende ogen. Ik blijf niet thuis. Ik weet dat het hooikoorts is. Het is ook niet dat ik constant aan t niezen, af en toe zo'n prikkel in m'n neus. :o:
    M'n neus zit ook al verstopt sinds ik zwanger ben, 1 van de kwaaltjes bij mij. Kan ik moeilijk al die tijd voor thuis blijven.

10. sn1987

sn1987 Lid

24 okt 2012
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Hoesten is wel degelijk een hooikoortsklacht. Zeker in combinatie met astma. De longen reageren op de allergische prikkels (pollen in dit geval) met extra slijm en kleine ontstekingen.
    Op deze manier is mijn hooikoorts ontdekt en bij mij dochter ook.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ja klopt. Maar dat is over het algemeen een andere hoest dan bij een verkoudheid.

Deel Deze Pagina