Been gebroken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Glass, 21 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Hallo,

    Helaas heeft onze dochter haar been gebroken. Vanmorgen is er gips gezet, minstens 4 weken.
    Heb zelf nog nooit wat gebroken, en man ook niet. Tips en tricks? Ze is 5 jaar.
    Hoe ging het naar school gaan en wat is dan handig bijvoorbeeld?
    We hebben krukken liggen maar ik zie haar daar niet echt stukken mee lopen.
     
  2. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Oh wat vervelend! Waar heeft ze hem gebroken?

    mijn dochter had hem afgelopen zomer gebroken, ze was toen 2,5 dus wel iets jonger. Ze had toen haar scheenbeen gebroken. 1 week van haar lies tot aan haar tenen in het gips en 3 weken van net onder haar knie tot haar tenen.

    verder dus niet echt tips qua school enzo. Onze dochter kon nog makkelijk in de wandelwagen.

    Mijn tip is een bloccs zwem/douche hoes. Hier was het tijdens een hittegolf en heeft ze er mee gezwommen en gedoucht, ideaal ding voor niet mega veel geld!

    Sterkte Iniedergeval, ook zwaar voor de ouder(s)!
     
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ze heeft haar scheenbeen gebroken, zit tot aan knie in gips.
    Ik ga even kijken naar de douche hoes idd, dank je!
    Ze kan niet zelf naar de wc enzo, doet nog teveel pijn, dus is best even pittig. Nou ja hopelijk geneest het mooi.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Bah, dat is vervelend. Gelukkig geen ervaring mee.

    Hier heeft zoon van 5 z’n sleutelbeen gebroken momenteel. Stuk minder onhandig dan een gebroken been gelukkig.
    Hij loopt met een sling, maar mag hem op geleide van pijn wel gebruiken.
    Grootste uitdaging is momenteel dat hij niet mag fietsen. Allebei op mijn fiets past niet meer. Dus dochter van 3 op eigen fiets, en zoon achterop naar school.
    Na 3 weken mag hij gelukkig alles weer. Nog een week te gaan.

    In ieder geval succes!
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Meestal gaan kleuters (en ouder ook) dan in een rolstoel naar school, zie ik hier. Maar ik zou haar eerst even bij laten komen, zeker als ze nog veel pijn heeft. En als ze zelf niet naar het toilet kan, wordt het wellicht wel lastig...weet niet hoe flexibel school daar in is of dat je bv. zelf dichtbij school woont en tijd hebt ed om haar daarbij te helpen?
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    onze dochter heeft 2 jaar terug haar been gebroken, in groep 6. Een dubbele beenbreuk door de groeischijf heen, dus 8 weken geen loopgips en dus krukken en rolstoel. Ze zat ook nog eens op de bovenverdieping op school zonder lift:rolleyes:.
    In de rolstoel naar school, daar parkeerde ik haar onderaan de trap, ze ging zelf zittend naar boven, een klasgenoot nam de krukken mee en die kreeg ze bovenaan de trap. Kleine stukjes naar de wc en in de klas op krukken, op het plein e.d. in de rolstoel. Klasgenoten vochten elke dag wie haar rond mocht rijden in de rolstoel, dat komt echt goed:D
     
  7. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Haha tic dat klinkt goed. bedankt voor de reacties. Reageer morgen even, ga nu snel naar Mn bed ben kapot haha .
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja succes ermee hoor. Als ik nog terug denk aan die tijd:eek:
     
  9. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Mijn zoon heeft zijn been gebroken toen hij 4 jaar was. Hij kon absoluut niet op krukken lopen dus we hebben een rolstoel gehaald bij de Thuiszorgwinkel. Ik heb contact gelegd met school en die waren super meedenkend hoor. Hij is door alle vrije juffen (intern begeleider, conciërge en zelfs de directrice) naar de wc geholpen als dat nodig was. Ook de BSO vond het geen probleem en zorgden de eerste weken dat ze hem met de auto kwamen halen ivm de rolstoel. Toen hij loopgips kreeg, werd het allemaal natuurlijk een stuk makkelijker te regelen.

    Waar ik overigens niet zo goed op voorbereid was, was het herstel ná het gips. Ik dacht dat het daarna wel klaar was maar hij liep echt heel scheef en had wel fysio nodig om dit te ondersteunen en ook om te helpen om zijn grenzen te bewaken. Hij was namelijk zo enthousiast dat hij steeds zijn been overbelaste op school en de BSO. Dus met behulp van fysio strenger aangegeven wat hij wel en niet mocht en toen zag je hem met de dag beter lopen! Alvast een tip voor later wellicht. Fysio voor kids is vergoed.

    Sterkte hoor, het is echt een even flink omschakelen!
     
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Na het gips had ik idd helemaal nog niet over nagedacht.
    We hebben redelijk geslapen, dochter naast mij in bed, maar die kon natuurlijk niet echt lekker liggen dus een keer of zeven wakker. Gelukkig wordt de pijn minder nu.

    Ik ben nu aan t googlen op thuiszorgwinkel in de buurt maar kan dat gewoon niet vinden. Zo aan man maar even vragen of hij beter kan zoeken.

    @tuc sorry ik zie nu dat ik je tic noemde gisteren :rolleyes: vermoeidheid Haha.

    @NiekeKris geen idee of dat later ook zo is. Ze mag nu nog niet zelf staan op t gips, vanaf morgen kan ze dat proberen, maar niet te veel.

    Zie een beetje beren op de weg, zitten met de oudste in ggz traject, en dan nu dit met jongste, ik zelf ben chronisch ziek en aan het klieren met medicijnen. Pff gaat wel pittig worden :(
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Wat een zware tijd. Alles komt nu tegelijk. Ik zou kijken naar een rolstoel. Toen onze zoon in gr 1 zat was er een meisje in gr 2 dat haar been had gebroken. Ze kwam in een rolstoel naar school en dat ging goed.

    Ik zou ook school bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
     
  12. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ja we zeiden al dat we dr dinsdag sowieso thuishouden en dan de juf even bellen. We hebben wel al contact gehad met de juffen dus ze weten ervan.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier kwamen de rolstoel en krukken idd van de thuiszorgwinkel. Je woont zeker niet in de buurt, want onze kinderkrukken kun je zo meenemen hier.
    Hier gebeurde het op vrijdagavond. We hebben haar maandagochtend idd thuisgehouden om de meester geen hartverzakking te bezorgen:roflmao:
    S middags is ze gegaan om te kijken hoe het ging.
     
  14. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik kan niet geweldig vinden of ik eerst de verzekering moet bellen oid?
    Anyway, ze zijn allebei dicht, de verzekering en de thuiszorg winkel. Zit niet echt bij ons in de buurt maar man kan daar met de auto wel heen.

    Haha nou de juffen weten t al wel, t is op school gebeurd, dus heb ze al gesproken via de school app.

    Vind alleen dat ze nog erg veel pijn heeft, als ze stil zit valt t mee, maar als ze beweegt of moet plassen ..
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    De breuk zit er nog, vind het dus niet gek dat het nog pijn doet. ;) Als je beweegt dan voel je dat, laat staan als je been naar beneden is.

    Mijn dochter heeft een tijdje terug haar (kleine ;)) gebroken, daar had ze ook een paar dagen last van als ze maar iets deed. En dat was maar een teen, met een been zal dat veel erger zijn, vermoed ik.

    Zolang het niet heel extreem is en zakt als ze stil zit, zou ik op z’n minst dit weekend afwachten. En eventueel paracetamol geven, dat haalt ook de scherpe kantjes er vanaf.
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    Hier had m'n oudste van 8 een tijdje terug z'n scheenbeen gebroken en tegelijk met m'n dochter want die brak dr arm een paar dagen later
    Rolstoel en krukken geregeld via thuiszorg
    En vrienden op school hielpen hem waar nodig
     
  17. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Haha nee is niet gek dat ze pijn heeft, dat begrijp ik wel. Het is alleen zo naar om te zien.
    Alhoewel familie zei dat ze minder pijn hadden toen t gips erom heen zat.

    Gelukkig helpt PCM best ok.

    We gaan dinsdag maar rolstoel regelen, en wat joggingbroeken kopen vanmiddag, ze draagt normaal strakke leggings en maillots.
     
  18. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Ah ja, mijn dochter droeg toen nog een luier. Een rolstoel lijkt me inderdaad geen gek idee!

    ze had nadien ook fysio nodig hier, volgens mij al veel goede tips hierboven :)

    succes! Hier nog geen jaar geleden maar als ik er aan terug denk weet ik precies weet hoe zwaar het was!
     
    Glass vindt dit leuk.
  19. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    We zagen net online dat er in het ziekenhuis een zorgwinkel zit, en open op zaterdag! Dinsdag wordt er een kleuterrolstoel geleverd! Super blij mee
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  20. Smurf79

    Smurf79 Actief lid

    5 mrt 2015
    160
    54
    28
    Onze zoon heeft zijn been gebroken net voordat hij 6 werd op Gran Canaria daar hadden ze hem tot onder de knie in het gips gezet. Thuis (5dagen later) heeft het ziekenhuis dat snel vervangen naar tot de lies zodat het been gefixeerd was. Had meteen een ander kind thuis, geen pijn meer. Thuis deed hij alles zelf op zijn kont en buitenhuis in een rolstoel. School en BSO weten wel hoe ze hiermee om moeten gaan. Is vast niet de eerste die in een rolstoel naar school komt.
     
    Glass vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina