dames, wie heeft ervaring met lijnzaad tijdens zwangerschap en/of wat is jullie mening?er zijn tegenstrijdige adviezen voor gebruik tijdens zwangerschap. groet kaatje
Mmm, ik heb echt mijn hele zw lijnzaad door mijn yochurt gedaan voor een betere stoelgang. Geen seconde stil gestaan dat dit eventueel schadelijk zou kunnen zijn. Tot nu toe een goede zw gehad en zover we nu zien een gezonde baby.... Ben benieuwd ik lees nog even mee wat de andere dames zeggen.
Uhm waarom zou dat niet mogen? Heb het beide zwangerschappen gegeten hihi. Heb toch wat stoelgang hulp en extra caloerietjes nodig gehad. Met normaal gebruik kan het echt geen kwaad hoor
Ja normaal gebruik idd. Zou niet óveral lijnzaad doorheen doen. Maar bijv lekker door een smoothie of yoghurt wel hoor!
bij mij ook Door de gynaecoloog geadviseerd,maar toen ging in Googlewaarmee je het kan mengen en toen kwam ik dus overal tegen dat ontraden word bij zwangere vrouwen.
Ga dan aan de metamucil dat mag zeker als je zwanger bent en is ook een natuur product en speciaal voor de stoelgang
Ik ben even gaan googlen en ik zie idd tegenstrijdige berichten. De 1 zegt met mate en de ander liever niet omdat er geen echt onderzoek naar gedaan is wat de effecten zijn. Ik heb het zelf wel gebruikt juist omdat ik zoveel berichten tegen kwam dat het helpt. Smorgens en beetje gebroken lijnzaad door de yoghurt hielp heel goed
Ja her helpt wel..Maar ben toch beetje angstig geworden nu om verder te gebruiken.metamucil?ken ik niet...ga ff op onderzoek.bedankt!
Ik ben zelf sowieso geen voorstander van rauwe lijnzaad in verband met cyanogenen. Je lichaam zet dit om in de giftige stof blauwzuur. Ongeacht of dat je zwanger bent of niet wordt er aangeraden om lijnzaad alleen tijdelijk en in kleine hoeveelheden te eten. Je kunt de lijnzaad van te voren even koken, dat vervliegt het blauwzuurgas (1/4 lijnzaad, 3/4 water). Het wordt dan een slijmerige massa die goed laxerend werkt.