Vanmorgen GTT test laten doen voor eventuele zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door griekie, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meiden,

Ik heb vanmorgen een test moeten laten doen voor het laten onderzoeken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Nu heb ik om 07:40 nuchter bloed laten prikken en wordt dan gelijk naar het ijzer gekeken en ik moestb toen een heel zoet en smerig glucosedrankje en ben toen naar huis gegaan en na 2 uur moest ik weer bloed laten prikken. Nu heb ik thuis een vingerprik omdat de gynaecoloog voordat ik zwanger werd al aangaf dat er tijdens eerder bloedonderzoek aanwijzingen voor insuline resistentie waren gevonden en ik hierdoor een grotere kans op zwangerschapsdiabetes zou hebben. Nu heb ik het drankje om 07:45 moeten innemen en om 09:30 had ik een vingerprik gedaan en hier kwam de waarde 9.7 uit. Dit was dus bijna 2 uur na het innemen van het glucosedrankje. Dit is toch veel te hoog?

Ik maak me best zorgen nu, we hebben de 12e weer een afspraak bij de verloskundige en dan horen we de uitslag.

Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik er aanwijzingen waren gevonden voor insuline resistentie ben ik begonnen met een voedingspatroon die de bloedsuiker stabiel houd.Als ik mij hieraan hou blijft mijn waarde netjes(prikte elke keer als ik naar de verloskundige moest) maar de laatste keer had ik express heel veel basterdsuiker op mijn boterham gedaan en toen was de waarde 7.8. Wat dus al aangeeft dat ik zodra ik zo min mogelijk suiker binnen krijg en zoveel mogelijk aan het voedingspatroon hou, mijn bloedsuiker stabiel blijft.

Wie heeft er ervaring, tips?

Liefs

Griekie

2. Hoi Griekie,

Bij mijn zwangerschap waren mijn suikers altijd net op het randje..
    Week 34 werden ze wel hoger en moest naar de diabetesvpk en dieetiste (suikerdrankje was 9.7 ook dacht ik)
    Dieetiste vond dat ik gewoon gezond at, kon wel meer kleine beetjes eten wat verspreid op de dag zodat je bloedsuiker stabiel blijft.
    Zaten steeds wel geen insuline met 37.5 weken werden ze wel veel te hoog, kindje voelde ik minder toen heeft de gyn gezegd als je vroeger in de zw was kreeg je insuline en nu gaan we je inleiden.
    Na de zw nog na-controle gehad en het is nu wel weer goed al blijf ik er wel een risico op hebben ook door pcos.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Deel Deze Pagina