Desloratedine ook al geprobeerd? De andere doen bij mij ook niets. Bovendien wordt je van desloratedine ook niet moeite dan normaal oid, ook erg fijn. Ik gebruik daarbij Similasan oogdruppels nr. 2/hooikoorts, omdat ik met name wel nog last van mijn ogen heb. Deze oogdruppels zijn gewoon bij de drogist te koop. Maar is tegen wondermiddel oid, zonder desloratedine alsnog te veel last. (Budesonide heb ik ook gehad, maar merkte niet extreem veel verschil daarmee.)
Hier al jaren zitten zoeken naar medicatie die in ieder geval iets doet..(graspollen allergie, is onderzocht) Op een gegeven moment zoveel last dat ik de dokter heb gebeld dat ik echt iets sterkers moest hebben en toen kreeg ik Emadine oogdruppels en Avamys neusspray. (Alle pillen al gehad denk ik, drogist, supermarkten en recept, niks hielp dus daarmee gestopt.) Dit werkt wel wat, maar het zijn geen wondermiddelen, ik krab nog steeds mijn ogen uit elk jaar als ik ze ‘s avonds heb schoongemaakt. Ik heb vorig jaar lichttherapie ding gekocht van medisana, ziet er niet uit maar dan moet je 2 dunne staafjes in je neus doen met rood licht. Vorig jaar niet voldoende volgehouden maar ik ga het dit jaar wel weer proberen.
Bij mij werkt het echt het beste als ik én de neusspray én de medicijnen (dubbele dosis in hoogseizoen) gebruik. Dan heb ik nog wel klachten, maar is het vol te houden. Hier allergieën het hele jaar door (berken, gras, honden, katten noem maar op).
Hebben jullie ook last van een kriebelige hoest die uit de keel komt en wat benauwdheid? Of telt dat niet als hooikoorts? @ts sorry dat ik je topic gebruik, vind het zo dubbel om dezelfde topic te openen
Oké dat stelt me weer gerust. Bedankt voor je antwoord. Ik ben ruim 2 weken geleden ziek geworden (corona vermoeden) na ongeveer 1,5 week ging het beter en nu weer last. Dus ik dacht aan hooikoorts, dan kan ik t morgen overleggen met m'n huisarts.
ik heb fluticasonpropionaat. Ontzettend ranzig spul maar het werkt goed. Het hele kno gebied. Ik heb ook geen keelontstekingen meer bijvoorbeeld. Die had ik voorheen iedere twee maanden wel.
Desloratadine! En ook neusspray. Sowieso gebruik ik alle avonden voor het slapen gaan neusspray. Iedereen roept altijd dat het slecht is, en dat zal.. maar anders lig ik als een vis op het droge te happen naar lucht.
Als je neusspray met xilometazoline gebruikt is dat niet goed nee. En ook niet nodig hoor, er zijn genoeg neussprays (op recept) die echt helpen.
Hier fexofenadine 180mg en avamys neusspray en flixotide 250 + ventolin 200 pufjes en dan is het redelijk te doen... ik heb het altijd zwaar te pakken. En als het echt niet meer gaat laat ik een spuit zetten, kenacort 40.
Ik heb ook erg veel last van hooikoorts, met name van boom pollen. Ik eet zelf anders, laat voeding met veel histamine staan en voeding die histamine vrijzet. Dus, geen alcohol,geen cafeïne, geen wortel, bietjes, tomaten, paprika, chocolade en minder suiker, en veel minder kruiden. Als ik dit aanhoud heb ik veel minder klachten. Ik gebruik verder ceterizine. Anders eens op google zoeken naar antihistamine dieet. Succes
Ik heb cetrazine en loratadine tabletten, gewoon over de counter. Maar de basis bij mij is twee keer per dag Livocab oogdruppels en neusspray. En dan tabletten voor ondersteuning erbij. Livocab gaat via de huisarts maar die bel ik gewoon en dan krijg ik een recept.
Vaak gaan allergieën samen met andere luchtwegenklachten. Zo heb ik allergieën maar ook astma en ben ik chronisch verkouden, soms is het lastig te beoordelen vanwaar de klachten precies komen. Ik ben dus ook regelmatig benauwd inderdaad. In het hooikoortsseizoen vaak wat meer. In Nederland had ik overigens veel meer last van hooikoorts, waar ik nu woon is amper gras en veel andere soorten bomen etc.
Bedankt voor je antwoord. Ik vind het nu met corona zo verwarrend allemaal. Ik heb ook het idee dat huisartsen (tenminste die ik spreek) alles op corona schuiven. Ik ben overigens ook chronisch verkouden (nu al 16 jaar), heb jij daar medicijnen voor?
Hier voor het eerst super veel last van mijn astma door hooikoorts. Ik dacht in de loop van de week van 30 maart eerst gewoon verkoudheid. Op maandag 6 april Corona uit laten sluiten (ik werk in de zorg). Negatief. Donderdag 9 april astma excarbatie mogelijk door hooikoorts. Ik zit al aan 2-4 keer ventolin, 4 pufjes beclametason en 1- 2 keer flixonase neusspray. Zouden pilletjes nog helpen?
Even een zijspoor... ik lees je onderschrift en het verbaast mij dat je ventolin mag. Ik moest er vanaf zodra we bij de huisarts kwamen over onze kinderwens 2 jaar terug. Ventolin schijnt echt heel slecht te zijn.... ik moest over op een andere puffer.
Ik kreeg van de huisarts echt een strikte ‘nee’ . En pas ook bhv gehad van een volwaardig arts die het ook noemde. Het schijnt echt heel slecht te zijn in de aanleg voor een embryo. (Het ging over toedienen van ventolin als leerkracht bij een kind, dat als je zwanger bent of wil worden, je het zelfs al niet toe mag dienen)
Owh dat is mij nooit verteld. Nu gebruik ik het alleen als ik aan het hoesten ben tijdens verkoudheid. Wat gebruik jij nu?
Sinds gisteren aan de cetrizine. Man wat voel ik mij daardoor beroerd. Zwaar pijnlijk moe lijf, droge mond en licht in hoofd/dizzy. Ik hoop dat dat verbeterd ...