Ik lees dit nu pas, je was vergeten te taggen maar ik gebruik Pulmicort. Werkt al een hele tijd opzich prima!
Het is bij mij elk jaar een verrassing waar het hoofdzakelijk op slaat. Ene jaar zijn het mijn ogen, andere jaar mijn longen, weer een ander jaar is t mijn neus. Dit jaar is het mijn neus en mijn holtes. En dan ook echt behoorlijk heftig. Neus die non stop potdicht zit, holtes die vreselijk pijn doen, neus helemaal kapot van binnen en zeker 3x per dag een bloedneus. En omdat mijn gezicht zo ‘vol’ zat voelde ik mij hondsberoerd en lag ik daarnaast op echt erge dagen vreselijk naar adem te happen. Ik gebruik nu mometason neusspray en de dokter zei dat dat wel een week kon duren voor ik wat ging merken. Maar op dag 3 was ik van alle klachten af. Neus is open, holtes doen geen pijn meer en mijn neus is ook niet meer kapot. Heel af en toe wilt een neusgat even dichtzitten maar dat is lang niet zo erg als het was. Daarnaast gebruik ik loretadine en heeeeeel soms kriebelen mijn ogen wat, dan druppel ik direct. Maar die neusspray, die is echt goud, ben ik heel blij mee. Hooikoorts overheerste daarvoor echt alles, sinds die neusspray is dat niet meer zo en ben ik mij echt 90% beter gaan voelen.
Ik heb precies dezelfde ervaring! En laatst heb ik het een tijdje zonder geprobeerd en binnen een week had ik dikke koorts, holtes vol en pijn. Snel de neusspray weer gepakt en binnen 3 dagen was het ergste weg. Zonder kan ik op dit moment echt niet functioneren en ben er héél blij mee.
Dit heb ik ook nog nooit gehoord. Ik heb het tijdens beide zwangerschappen regelmatig gebruikt aangezien ik in de zwangerschap wisselde van medicijnen en daar benauwder van werd.
Mijn man had altijd extreme hooikoorts. Zo erg dat hij gewoon niet naar buiten kon. Hij heeft bioresonantie therapie gedaan en was compleet klachten vrij. Dit moet je wel onderhouden ieder jaar en dat is nu wat lastig vanwege corona. Maar zo extreem als dat hij had heeft hij nooit meer gehad.
Ik heb het idee dat het bij mij ook voor een groot deel door voeding komt. Heb je dit via de huisarts aangevraagd?
Ja ik heb gewoon de huisarts gebeld dat ik ineens last kreeg van een appel. Het viel mij ineens op dat ik enorme kriebel in mn oren had na het eten van een appel. ik werd toen doorverwezen naar een allergoloog. Reageerde vrij heftig op de test omdat er heel veel uitkwam haha! En achteraf gezien had ik al veel meer reacties maar kon die na de test pas linken.
Hier mag het ook gewoon van de huisarts. Ik ken nog zeker 7 vrouwen die het ook gewoon mochten gebruiken tijdens zwangerschappen.