Wakker worden met versnelde hartslag

Discussion in 'De lounge' started by ikke84, Jun 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ik werd vanacht wakker met een versnelde hartslag volgens mij wel van bijna 200 pm😯na een minuut of 2 zakte het weer af naar normale 80 pm. Een tijdje terug had ik het ook naar heb het toen geweid aan een drankje met cola.dat was nu niet het geval.

Wie heeft dit ook wel eens gehad?

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Misschien onbewust een enge droom gehad?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Raak je er ook van in paniek? Voel je je paniekerig?

Ze zeggen dat paniekaanvallen soms zomaar uit het niets in de nacht kunnen gebeuren en dat je er dus mee wakker kunt worden.

Maar heb je normaal 80? Dat is toch ook sowieso best hoog?

Ik heb in rust tussen de 52-60 ongeveer. ( na meditatie en slaap 52...gewoon op de bank 60)

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb het wel eens gehad. Ik schrok er ook erg van maar het schijnt onschuldig te zijn. Het was in het weekend en omdat het niet meer voor is gekomen en ik verder geen klachten had ben ik niet naar de huisartsenpost gegaan maar als je je zorgen maakt moet je dat gewoon doen.

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ik lag pas 3 kwartier te slapen. Dus denk niet in een droomtoestand.

Ik ben bekend met paniekaanvallen. Alleen heb ik dan vrijwel nooit een versnelde hartslag.

ik zat wel net op het randje tegen een paniekaanval maar weet mezelf te bepraten ( geleerd) dat het dan niet volledig doorzet meer.

Volgens mij is een hartslag van 70/80 normaal.en hartslag in slaap rond de 50 (is mij toen een keer uitgelegd )

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Kan hoor...iedereen heeft een andere hartslag. Ben ook even gaan kijken. Ik sport veel dus dat dan kan het lage zijn. Als ik rond loop is hij ook rond de 70.

Ik ben ook eens wakker geworden met een snelle hartslag. Ik had toen echt een paniekaanval. Overdag was ik extreem gespannen en toen is het dus opgebroken in de nacht.

Het was daarna nog een keer gebeurd...ongeveer 2 weken later.

Ben je ergens gespannen voor overdag?

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

Dit heb ik ook een keer gehad, maar toen was ik aan het ontzwangeren. Het was bij mij een opvlieger. Razendsnelle hartslag, knallende hoofdpijn en badend in het zweet. Ik raakte daardoor in paniek. Daarna gelukkig nooit meer gehad. Als je het niet vertrouwd of bij onregelmatige hartslag, benauwdheid of druk op de borst, gelijk aan de bel trekken.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb het ook al een paar keer gehad maar ik maak mij er eigenlijk niet druk om. Heb het ook alleen als ik slaap en dan wakker word, niet zomaar op de dag ofzo. Mijn hart gaat dan echt snel en ik voel hem heel erg in mijn keel, maar zolang ik rustig blijf zakt het zo weg. Ik ben er ook een keer van geschrokken en toen hield het langer aan. Ik denk dus wel dat het in verbinding staat met slapen/dromen/verschillende fases in je slaaptoestand oid

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Dat denk ik ook wel. Ik word soms ook naar wakker herken ik de omgeving niet meer bij.moet da echt even helder worden

Share This Page