meen je niet! nou ik heb het wel es bij parfum, soms ineens uitslag...spuit het ook vrijwel altidj op mn kleding! ohja en zwaaaar allergisch voor katten! OHJA en ook sinds een paar jaar van sopjes ...en schoonmaakmiddelen en kou
Ja heel vervelend. Parfum kun je dan inderdaad beter op je kleding spuiten. Ik doe et ook wel lekker in mijn haar.
Even offtopic, maar je weet dat je die neusspray maximaal 2 weken mag gebruiken? Is namelijk verslavend. (sprak de doktersassistente hahaha)
Ik moet ook eens langs voor medicijnen..ik ben dus net van de gewone neusspray af(na een half jaar of zo en mijn neus is niet je van het maar ben eraf. Maar die hooikoorts helpt ook niet.
Zodra er ook maar iets veranderd ben ik weer verkouden, jeukende ogen, irritaties op de huid e.d. en nu wederom zwanger (al de 3e keer in de zomer of ervoor zwanger) en mag er niks voor hebben!!! Maar eens een keer uitzoeken op je bet borstvoeding medicatie mag hebben...
Honing helpt doordat het gemaakt wordt (door bijen) van nectar. Daardoor zitten er resten van pollenkorrels in. Je wordt daardoor iedere keer dat je het eet blootgesteld aan kleine hoeveelheden van de pollenkorrels, waar je allergisch voor bent. Daar 'went' je afweersysteem dan als het ware aan. Het helpt nog beter als je honing gebruikt, die in de directe omgeving van waar jij woont is gemaakt. Daar zitten dan de resten van pollenkorrels in, die ook in jouw omgeving in de lucht zitten. Ik heb zelf nu al twee jaar Staloral. Dat is een vorm van immunotherapie. De werking is op hetzelfde principe gebaseerd als het eten van honing: elke dag krijg je een heel kleine dosis van de stof waar je allergisch voor bent. Je moet het dus dagelijks nemen, ook in het seizoen dat je geen klachten hebt. Na 3-5 jaar zullen de klachten sterk verminderd zijn, of zelfs helemaal weg zijn! Ik heb er vorig jaar inderdaad voor het eerst bijna geen last van gehad, zonder dat ik anti-histaminen slikte! Echt een aanrader dus. (Al is het wel duur spul, wat maar gedeeltelijk vergoed wordt door mijn verzekering.) Ze hebben het trouwens ook voor allerlei andere allergenen, zoals huisstofmijt, vruchten, enz.
Ok, bedankt. Ik ga het allemaal eens even googelen. Ik weet namelijk niet wat voor mij goed is. Nu heb ik geen last van mijn luchtwegen maar pas later. Nu echt jeuk ook in mijn oren en keel.
ik heb een enorme piek in de berkenbomen zitten. en straks met het hooien en maaien in de volle zomer. ik gebruik tegenwoordig gewoon een antihistamine. alle andere dingen werken niet afdoende. en ijsblokjes zuigen als me keel weer helemaal dik is en jeukt als een gek. en ik heb oogspray, kweet zo ff niet hoe die heet maar die is geweldig.
Ik heb er ook jarenlang verschrikkelijk veel last van gehad. Moest ook vrij zware medicijnen slikken om nog een beetje normaal de dag door te kunnen komen, hier werd ik echter behoorlijk suf van. Drie jaar geleden ben ik naar Utrecht geweest waar de beste Chinese arts/acupuncturist van Nederland zit en die heeft mij 3x 40 minuten behandeld. Sindsdien NOOIT meer last gehad!!! Heb ook nog een paar collega's naar hem gestuurd en die hadden daarna ook geen klachten meer. Ik ben ook blij dat ik van die chemische zooi af ben, waarom slikken als het niet hoeft tenslotte.
oh ik dacht laatst ook al zal ik al hooikoorst hebbe...nee dacht ik toen want das is wel erg vroeg!!!! maar dus toch..??? ik ben ook al verkouden en krijg ook alweer eczeem... ik heb kei erge hooikoorst....en mij helpen die pillen niet dus k haal ieder jaar 1 spuit!!
Goh ik ben dus niet gek. Bij mij begon het weer zo'n 2 weken geleden. Ik slik het hele jaar door pillen en dat ging super. Nu weer aan het niezen, loopneus, jeukogen en het ergste een jeuk keel. Verschrikkelijk die jeuk achterin je keel. Hier is de eczeem altijd aanwezig maar word ook weer erger nu. Gelukkig blijft mijn astma wel rustig ( klopt af). Ik ga dinsdag weer naar de dokter voor andere pillen want dit is echt geen doen. Ik ben ook wel benieuwt naar die chinese dokter. Ben ondertussen voor zoveel dingen allergisch dat ik alles wel wil proberen om ervan af te komen. Ik heb een allergie voor huisstof, honden, katten, paarden, parfum, pinda's, noten, tomaten en dan de hooikoorts er nog bij.
normaal begint het bij mij in april...nu ben ik al een dikke week flink aan het niezen, loopneus, drukkend gevoel achter mn ogen etc...nu nog heftiger als andere jaren, denk dat dit door mn zwangerschap komt...heb ook weer meer last van eczeem
Ik heb er sinds deze week ook weer last van, om de minuut niesen snotterig en traanogen pffftt. Heb er zelf wel tabletjes voor die goed helpen en die haal ik gewoon bij de drogist.
Toch al veel mensen die last hebben. Hier gaat het vandaag wel weer. maar goed, het is dan ook bewolkt Dat scheelt ook wel.
Jaa bij mij is het helaas ook weer zover. K heb sinds eind februari last van de hooikoorts gekregen. Heb last van jeukende ogen, uitslag onder mijn ogen, hele dichte neus maar die lekt wel bijna constant. Heeeeel vervelend. Heb ook wat last van benauwdheid dus gebruik daar nu ook ventoline voor. Deze week ga ik nog ff langs de drogist voor pilletjes tegen de hooikoorts. Welke ik ga nemen weet ik nog niet.
Ergens ook heel logisch eigenlijk. Honing is uiteindelijk ook van stuifmeel gemaakt toch? En dan van verschillende soorten stuifmeel. En als je daar steeds een klein beetje van binnen krijgt zou je afweer sisteem vanzelf moeten gaan werken. Hmmm, mischien ook wel wat voor mij eigenlijk Ik zit weer aan de ventolin en heb al mijn eerste antibiotica kuur te pakken van dit jaar.
hier wordt ie zoooo chagerijnig van!!! helemaal gek...jeuk je dan ook zo met je tong, dat je soort van gaat klokken.. Manlief pest mij er altijd mee dat ikd at doe in mn slaap! grrrr das echt de ergste jeuk idd