Ik heb altijd al een slappe buik gehad. Of ik nou slank was of dik dat maakte niet uit. Na mijn 1e zwangerschap kreeg ik een flap aan de onderkant. Maar er was mee te leven. Nu na de 2e en laatste zwangerschap kan ik er echt mee flapperen als je snapt wat ik bedoel. Nu heb ik vandaag gewerkt en gezweet en waar ik bang voor was gebeurd nu ook. Onder die flap gaat het smetten! Het is ook al kapot aan het gaan. Wat moet ik hier nou mee? Ben ook veel aangekomen en per 1 april begin ik met een dieet waarmee ik 45 kilo mee af ga vallen. Daarna wil ik een buikwandcorrectie want die ga ik echt nodig hebben. Dat vel gaat alleen maar erger worden natuurlijk. Hoe erg moet je smetten voordat je het vergoed krijgt? Ik weet dat ze het niet snel doen en ben ook bang dat het een onmogelijke taak word. Maar als ik met 15 graden al smet, hoe word het dan met 25? En moet ik het gesmette deel nou invetten of zoveel mogelijk droog houden met scheurlinnen? Zijn er mensen met ervaring?
wat je nu kan doen is insmeren met sudocreme als je dat hebt en dan er een stuk katoen tussen doen zakdoek ofzo voor de pijn of jeuk. de rest zul je met je h.a moeten bespreken
ff naar de HA!! En in de tussentijd: maizena er op doen!! kun je in een strooibusje doen, en dan net als peper/zout over je buik 'poederen'..
Meis voor al droog proberen te houden katoene dingen En talk poeder (of te wel mazena ) er op doen Wel dan aten toe verschonen want anders gaat het klonteren en Nog meer smetten
IK hoop het voor jou en mij. Als dat zo is ga ik namelijk ook eens met mijn huisarts praten. Ben ook zo flouw van mijn flap.
Kan zijn maar ze vergoeden het niet omdat je "flauw" bent van je flap. Maar je maakt volgens mij een kleine kans als het heel erg gaat smetten. Dan heb je een medische reden.
Of het eventueel vergoed wordt..? Ik zou het zeker navragen. Dit heeft niet zoveel met cosmetisch ingrijpen te maken toch? Smetplekken lijken me alles behalve fijn. Heel veel succes!
Mijn moeder doet dit ze heeft er ook last van. Als ze heeft gedouched goed droog maken. Dan met de föhn drogen en dat met talkpoeder erop je moet het zo droog mogelijk houden. En een cosmetische ingreep wordt pas vergoed als ie 4 cm over je geslachtsdeel hangt. succes ermee.
Maar is het cosmetisch? Is dit niet medisch? Mijn schoonzus heeft een enorme losse buik en haar huisarts stelde laatst voor eens verder te gaan kijken (terwijl ze voor iets anders kwam). In geval van ts maar eens goed informeren denk ik.
4 cm over je geslachtsdeel??? Dat heeft toch niemand? Heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat het heel erg moet smettten met infectiegevaar. En zelfs dan word het moeilijk. Maar hoop dat het bij iemand hier wel gelukt is??
Ik denk echt cosmetisch. Ik heb ook een ontsteking in mijn mond bij een tand die van binnenuit stuk is gegaan. Buiten mijn schuld om door een beugel die ik vroeger had. Toch cosmetisch om er een nieuwe tand in te laten zetten ( 2000 euro) Maar is het alleen vel? Anders kun je door af te vallen en flink te sporten je buik zeker een heel stuk kleiner krijgen.
Nee bosi die vlieger gaat voor mij echt niet op haha het is nu al alleen vel. Dat gaat alleen nog maar erger worden als ik 45 kilo afval.
Buikwandcorrecties worden enkel vergoed als het vel in staande positie over een kwart van je bovenbenen hangt, of als er sprake is van onbehandelbaar smetten. En van onbehandelbaar smetten is sprake wanneer je onder behandeling bent van een dermatoloog en die heeft verklaard dat de smetplekken zo ernstig zijn, dat ze niet meer met de reguliere middelen (zalfjes etc) te behandelen zijn. En dat is dan dus heeeel ernstig smetten! Ik heb er ook een beetje last van ik heb een litteken zitten waar mijn buikvel overheen hangt. Ik droog het helemaal goed af na het douchen en smeer er sudocrem op dat wil nog wel eens helpen..
nee precies. Lastig hoor. Ik hoop voor je dat het medisch wordt. Want het is allemaal al zo duur. Heb ook het idee dat er vroeger veel meer dingen werden vergoed.
Aha, nou ik denk dat het bij mij heel erg is als ik die 45 kilo ben afgevallen (ik kan er nu al 3 vingers onder leggen dat de flap eroverheen hangt) maar zo erg word het nou ook weer niet gok ik
Ik bedoelde het eigenlijk ook sarcasties. Ik heb vooral zomers van deze klachten. Maar ik ga ook niet vreselijk er over piepen in ander mans topic. Is niet echt netjes.