Hooikoorts....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tooske, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ storm: naja hoe belachelijk
    zowiezo krijgen heel veel zwangere Ceterizine voorgeschreven, er stond ook al zon topic in de lounge. Ik zou het bijna EISEN! ik bedoel als jij ze zoooo kut voelt is ook niet goed voor je kindje!!!

Hier kun je ook Ceterizine zelf kopen bij de appotheek zonder doktersrecept!

suc6!

2. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Zijn de berken al zover??
    Wauw, dan loopt het dit jaar goed voor mij.
    Zijn al die hormonen toch ergens goed voor!!:D

En voor de dame die niets mag.
    Ik zou zeggen neem contact op met een andere huisarts als je eigen huisarts niet wil. En ga even langs bij de apotheek. Zij kunnen je precies vertellen wat op doktersadvies wel mag tijdens de zwangerschap.

PS ik heb een keelontsteking gehad tijdens de zwangerschap en mocht toen 6 paracetamols per dag (3x2)

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Schaf bij de apotheek een neusdouche aan en gebruik die (minstens) 2 keer per dag. Dat scheelt echt een hele hoop, spoelt alle pollen uit je holtes.... Deed ik vorige zomer tijdens mijn zwangerschap en nu weer ivm bv

4. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Cetirizine kun je bij de apotheek ook zonder recept halen, dus als je huisarts echt niet mee wil werken kan je dit altijd nog proberen?

Hier ook een "lotgenoot" wat een ellende die hooikoorts. Ik krijg inmiddels jaarlijks 1 tot 3 spuiten Kenacort (overigens krijgt bijna niemand dit voorgeschreven, maar ik kon het hele seizoen gewoon niet functioneren meer) en ook dit jaar heb ik die spuit na overleg met gyn, vk, huisarts en RIVM gekregen. De scherpste kantjes zijn er af, maar ook ik gebruik Cetirizine en neus en oogdruppels erbij.
    Die neusdouche is trouwens ook een goede tip!

CETIRIZINE DIHCL DUMEX TABLET 10MG
    hier kan je ook cetirizine bestellen!

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Wat erg dat je helemaal niks krijgt!!! Niks is zo vermoeiend als holtes die dichtzitten. Ik ben daar zelf altijd flink ziek van. Ben dus blij dat ik uiteindelijk wel wat kreeg, alleen moest ik daar weer mijn eigen kennis en ervaring voor gebruiken. Ik heb het voordeel nog eens dat ik in het ergste geval het me zelf kan uitschrijven, maar dat doe ik liever niet...

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik wil graag nog even iets kwijt over Cetrizine. Dat heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook voorgeschreven gekregen, maar ben er na overleg met de vk toch weer mee gestopt. Ik had namelijk sterk de indruk dat ik mijn baby minder voelde bewegen als ik dat gebruikt had. Tijdens bv mag je het niet gebruiken, omdat het versuffend kan werken voor je beeb. Maar ik had dus tijdens de zwangerschap al het idee dat dat zo was.

Deel Deze Pagina