hooikoorts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door carooo, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carooo

carooo Niet meer actief

hoi hoi,

Helaas heb ik weer erg veel last van hooikoorts. Schijnt dat je niet alles mag gebruiken tijdens zwangerschap dus heb ik van de dokter een neusspray voorgeschreven gekregen, Beclometason i.p.v. mijn normale pilletjes, maar dit werkt echt voor geen meter.

De huisarts kan verder niet echt veel voorschrijven omdat er weinig bekend is over het effect van reguliere medicatie voor hooikoorts. Heeft iemand een idee wat je wel en niet mag gebruiken??

Alvast bedankt.

2. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Volgens mij mag je homeopatische middelen wel gebruiken..
    Ik heb ook last van hooikoorts, zal eens kijken vanavond wat er in mijn papieren staat.

3. carooo

carooo Niet meer actief

als je dat zou willen doen heel graag, schijnt zo weinig van bekend te zijn en ik durf niet zomaar iets te gaan slikken zonder de gevolgen te kennen:).

4. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Ik heb er ook erg last van mij, en bij mij werkt acupunctuur erg goed. Misschien het proberen waard? Sterkte

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    heb voor je gekeken, maar heeft ze niet opgeschreven :(
    Ze zei dat als ik nu tabletten haal bij de apotheek, ik gelijk de juiste zou krijgen.
    Kun je je vk niet bellen en vragen wat zij zegt als je vertelt dat degene die je nu krijgt niet aanslaat?????

6. carooo

carooo Niet meer actief

ok, bedankt voor de tips.....ga er vandaag nog wel even achteraan. Hele fijne zwangerschap allebei!!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Volgens mijn vk mag prevalin neusspray

8. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hoi hoi

En heb je inmiddels andere medicijnen voorgeschreven gekregen??
    Ik had laatst hetzelfde probleem. De huisarts schreef mijn Cetericine voor maar de Vk Loratadine. Ik heb voor de laatste gekozen, ook omdat de apotheker dat aangaf.

Bedankt nog trouwens en succes met de laatste loodjes

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Prevalin mag je inderdaad hebben en dat werkt hier erg goed!

10. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook prevalin gekregen van de huisarts, maar dan alleen de neus spray en de oogdruppels en niet de pillen maar werkt prima!

11. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik belde vandaag de ha voor mijn hooikoorts medicijn en ze wist me te vertellen dat er niks is dat je mag gebruiken . :s zo raar want lees hier dat jullie wel medic krijgen.

12. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Heb vandaag iets van dokter vogel gehaald bij het kruidvat (homeopathisch) maar het helpt nog niet erg.. Maandag de ha even bellen en ik zal het woensdag eens vragen bij de Vk.

13. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ik heb normaal poloramine voor de hooikoorts. Bij mijn dochter was ik nog in het begin van mn zwangerschap tijdens de hooikoortsperiode en heb die iom de gyngewoon mogen gebruiken. Nu had ik ze laatst weer aangevraagd en wat blijkt dat ik ze aan het eind van een zwangerschap niet mag gebruiken. Ze hadden toen wel een alternatief. Heb ik niet genomen hoor, want er werkt bij mij gewoon niets anders. Dus er zijn wel degelijk meds die je mag.

Ik hoop voor alle zwangeren dat de hooikoortsperiode nog ff op zich laat wachten

14. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Volgens mijn verloskundige en de apotheker mag je Loratadine gewoon gebruiken. Bij mij zei de assistente van de ha dat eerst ook inderdaad. Ik zou gewoon nog een x bellen of naar de apotheek gaan.

15. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Thanks, zei al tegen de assistent dat als t niet gaat ik een afspraak maak bij de ha. Dat leek haar dan ook een goed idee. ZE had t nu met de appotheek overlegd.

Deel Deze Pagina