Herstel na opname ivm uitdroging

Discussion in 'Gezondheid' started by Wachtende, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Beste allen,

Ik lig nu opgenomen ivm uitdroging door de misselijkheid...ik heb overal gezocht hier maar nergens een folder te bekennen hierover..

Wat kan ik een beetje verwachten als ik eenmaal weer thuis ben?
    Maandag ben ik opgenomen nadat ik echt een beroerd weekend heb gehad. Bij de test maandag had ik 4 plusjes op de ketonen test.
    Dinsdag ochtend ook nog 4. Dinsdag in de loop van de dag gelukkig drie. Vandaag al gezakt naar 2. Ik krijg drie liter infuus per dag (+ vitamines in het infuus en medicatie tegen de misselijkheid).

Maar wat straks als ik thuis ben? Als het een dagje goed gaat daarna weer gaan werken of hoe gaat dat in zijn werk?

hoe snel ging het herstel bij jullie?
    Ze hadden het hier ook over dat het waarschijnlijk niet de laatste opname is omdat ze veel terugval zien. Zijn er ook nog goede ervaringen hiermee?

alvast bedankt !!:(

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    ja hier nog 1:cool:

ik lag met 18 wkn zwangerschap(kerstdagen) in het ziekenhuis
    ook vanwege uitdroging door het vele spugen/overgeven
    (misselijkheid begon met 6 wkn)

ik voelde mij eerlijk gezegd na de opname stukken beter!!

ben nog wel tot week 23 hondsberoerd geweest maar heb veel minder overgegeven..
    zo af en toe ben ik nog nog goed misselijk en moet ik ook nog braken!!

ik heb door de vanishing twin en extreme misselijkheid niet meer kunnen werken helaas..
    UWV heeft hiervoor heel veel begrip getoond en heeft mij nu tot 34 weken zw schap ziek gemeld (vanaf dan gaat mijn zw verlof in)

ook mijn gyn waarschuwde voor terugval ..
    gelukkig is mij dat bespaard gebleven ;)
    (als ik er nogmaals zou komen te liggen zou ik een sonde krijgen en daar zag ik zo tegen op dat ik mij het kleine beetjes drinken gewoon verplichtte:) ook al kwam het er vaak weer uit.. ik bleef aanvullen)

heel veel sterkte

er is hier trouwens wel een topic over HG

3. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    Wachtende, zorg eerst maar dat je infuus verder afgebouwd kan worden en de misselijkheid afneemt. Werk komt wel een paar weken nadat je volledig opgeknapt bent, en anders niet. Op de eerste plaats vervelend voor jou en voor je werkgever is het op de laatste plaats jammer.
    sterkte!

4. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Hoi!
    Hier momenteel 3e opname ivm hg, al meerdere sondes gehad en nog aan 3 l infuus. Rust, rust, rust als je thuis bent om zo opnames proberen te voorkomen, als je zo aangesterkt bent dat je weer wat kan, misschien is aan werken gaan denken. Neem id kijkje bij hg onderwerp, genoeg meiden met tips, adviezen en steun!!
    Sterkte Meis!

5. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,037
    2,839
    113
    Opname bij iets van 8 en 11 weken met week of 15 net weten te voorkomen, tot 20 weken spugen en tot 40 misselijk en zwak. Heb ook hele zwangerschap niet kunnen werken.

Hoop echt dat jou die bespaard blijft maar doe eeeeecht rustig aan, je bent zwanger het is geen griep oid waarvan je na een opname opeens hersteld bent.

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    In dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/148765-hyperemesis-gravidarum-467.html zijn meer meiden die last hebben van HG (wat jij hebt).

Als je weer thuis bent, zou ik eerst eens proberen om rustig op te bouwen en te zorgen dat je niet weer uitdroogt. Juist door thuis weer meer te doen, kan het zijn dat de misselijkheid erger wordt. Welke medicatie heb je gekregen?

Overigens kun je hier: Steunpunt hyperemesis gravidarum | ook info krijgen. Er is ook een besloten groep op facebook voor vrouwen met hyperemesis gravidarum

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuis rustig aan doen hoor, echt de tijd nemen om aan te sterken en te kijken of je wat binnen houdt. Zonder infuus en medicatie via infuus is toch weer heel anders. Dus echt niet meteen aan werken gaan denken, pas als je merkt dat je je thuis weer goed voelt, rustig aan kijken of je wat werk kan verrichten. Maar beweging kan misselijkheid soms ook juist triggeren, dus echt; kijk het rustig aan!

8. suuuus

suuuus Actief lid

Dec 21, 2010
    244
    2
    18
    hier ook met 18 weken opgenomen geweest, na opname wel redelijk goed opgeknapt, had toen primperan erbij gekregen, ben de dag na thuiskomst weer een paar uur gaan werken, en heb toen in 3 weken opgebouwd naar weer volledige uren. Lees hier boven wel dat ik daar denk ik wel veel geluk mee heb gehad dat dit mogelijk was.

9. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,037
    2,839
    113
    Nou kijk dat van suuuus is een mooi positief verhaal!

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Bedankt meiden!
    Ik moet nog een beetje omschakelen geloof ik...ik dacht eerst even opknappen en dan gewoon weer verder hoe ik bezig was..maar vrees dat het helaas toch anders gaat lopen.
    Ik ga eens een kijkje nemen bij het HG topic !

11. suuuus

suuuus Actief lid

Dec 21, 2010
    244
    2
    18
    beterschap en sterkte!

Share This Page