Ons zoontje heeft helaas sinds zijn geboorte al last van een droge huid en sinds kort ook van eczeem. Ik heb er allerlei zalfjes voor gekregen maar het lijkt niet echt te helpen. wat me wel opvalt is dat zijn huid er 1 dag na het douchen altijd het meest rustige uitziet. We douchen hem nu maar 2 keer per week op aanraden van het CB, omdat douchen de huid uitdroogt, maar het is dus wel opvallend dat het juist na het douchen er rustiger uit lijkt te zien Zijn er meermensen die deze ervaring hebben?? En wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?? Ik begin te twijfelen aan het advies
Wat vreemd, ik heb zelf ook snel last van eczeem maar hier zeker geen rustige huid na het douchen. Is het wel echt eczeem dan? Maar hoe dan ook, als het voor je zoontje werkt zou ik hem gewoon vaker douchen... Misschien kijken hoe het gaat als je hem 3-4 x per week doucht?
Ja, dat vraag ik me dus ook af Maar wat zou het anders kunnen zijn? Het ziet er sommige dagen wel heel onrustig uit en hij krabbelt dan ook heel veel.
Wij gebruiken sinds kort kokosolie en dat bevalt opzich super, maar als we hem dus maar 2 keer per week badderen dan wordt het wel weer erger. Ben nu begonnen met om de dag douchen, dus net iets vaker. ik ben benieuwd of het blijft werken