Opzoek naar bemoedigende woorden

Discussie in 'De lounge' gestart door stressbal, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stressbal

stressbal Niet meer actief

Afgelopen woensdag zijn mijn keelamandelen verwijderd.

Operatie is goed verlopen gelukkig, maar man oh man wat een pijn:(

Ik slik zoveel pijnstillers dat ik als een dood vogeltje op de bank hang (4x pd tramadol 4x pd naproxen en 4x pd 1000mg pcm ) en ondanks dat verga ik van de pijn.

Eten lukt soms appelmoes krijg ik niet wegen vla of andere melk producten krijg ik zoveel slijm van dat ik stik :) want hoesten lukt niet, brood en soep it is. Gisteren dacht ik enthousiast poffertjes te eten want tja dat is tenslotte zacht.. Helaas dst werd m niet.

Eet me suf aan ijs en drink verschrikkelijk veel koud water.

Maar ben vandaag op het punt gekomen dat ik me afvraag of die helse pijn ooit wel weg gaat en ik ooit weer normaal kan praten ipv een omgebouwde met ademsappel ( ja echt zo klink ik momenteel echt) en eten ik wil zo graag eten:(

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Volhouden meid wordt beter! Bij mij duurde het helaas ruim een week voordat er vermindering in pijn was.

3. stressbal

Jemig:$

Vanaf morgen moet ik stoppen met die tramadol nou ik hou mn hart vast:(

4. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zat mijn broertje een aantal jaar geleden ook. Hij had alleen de operatie twee dagen voor kerst laten doen. De eerste paar dagen was het echt helemaal niets. Hij kon een beetje koude, gepureerde dingen eten en dat was het. Mijn moeder vond het hilarisch. Die gooide alle dingen die hij als baby at, en heerlijk vond, weer in de blender en ging dan zitten lachen terwijl hij de meest verschrikkelijker gezichten trok.:D Gelukkig voor hem kon hij na een week weer zachte dingen eten en na twee weken kon hij bijna alles weer eten.

Heel veel succes en beterschap en ik hoop dat je een beetje kon lachen zo. Wel voorzichtig lachen want ook dat doet pijn volgens mijn broertje dan.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Mag je dan geen ibuprofen bijnemen om de paracetamol af te wisselen, dat werkt ook nog eens anti inflammatory.. Ik had na mijn operatie waar ze 4 verstandskiezen eruit hadden gesneden en 2 getrokken alleen paracetamol en ibu en dat was te doen..

6. stressbal

Nee dat kon volgens de arts niet icm naproxen

7. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Dikke knuffel!

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    beterschap mop!

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ibuprofen en naproxen komen uit dezelfde familie NSAID's dus heeft geen zin om dat erbij te slikken. Als je beter reageert op ibuprofen zou je die (in overleg met arts) nog kunnen omruilen met de naproxen.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar wel super stoer dat je deze operatie hebt laten doen op latere leeftijd. Ik hoop dat de pijn snel gaat afnemen. Qua eten zou je ook nog groene smoothies kunnen maken. Mocht je dat niet wegkrijgen zou je ze in kunnen vriezen in ijsvormpjes en het als ijs opeten. Veel beterschap!

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb ze ook laten verwijderen in 2009 en ben hier nog elke dag dankbaar voor, nooit meer keelontsteking en veel minder vaak ziek. Ik heb zetpillen gekregen tegen de pijn, want ik kon de pijnstillers niet doorslikken. Heb na een week wel een nabloeding gehad, dus ben er zelf 3 weken zoet mee geweest. was wel 4 kilo afgevallen. Wat bij mij hielp was het eten van lauwe dingen, dus geen ijs e.d. Dat deed bij mij zeer. Maar bijvoorbeeld worteltjes uit een pot goed prakken en vanille vla op kamertemperatuur. Sterkte en beterschap! En onthoud dat het dus echt goed komt!

11. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 week en 5 kilo lichter na operatie haha. Dat is dan wel weer t voordeel :p. Ik dacht ook dat er geen einde aan kwam, maar uiteindelijk zul je blij zijn dat je het hebt gedaan. Sterkte!

12. stressbal

Ik ben nu al 4 Kilo kwijt. Dat is het enige voordeel.

Warme dingen krijg ik sowieso niet weg dus of lauw of koud.

13. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte.... Heb het zelf ook laten doen 2 jaar geleden maar ik kan me niet herinneren dat het zoveel pijn heeft gedaan.

Maar in ieder geval het wordt beter

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Balen zeg. Blijf dat voordeel (afvallen) maar goed voor ogen houden. Ik zou gewoon over de pijnstilling overleggen met de huisarts.
    Want pijn blijven houden lijkt me ook niet goed.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Beterschap... Schijnt echt heel erg pijnlijk te zijn als dit op latere leeftijd wordt verwijderd.

16. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volhouden, het wordt echt beter.
    Ik heb ze laten knippen op mn 19de de eerste dag ging het (verdoving werkte achteraf nog) daarna ben ik 2 weken zowat dood gegaan, niks kon ik eten. Zelfs babyhapjes niet. Daarna was het over nergens meer last van gehad. En extra voordeel was een paar kilo kwijt 😜

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Eerste week wel pijn gehad maar echt niet zoveel dat ik nog andere pijnstillers, muv paracetamol nodig had nadat ik uit t ziekenhuis kwam. 2e week was mn tong nog erg verkrampt. Echt spierpijn van die klemmen.
    Qua eten ginf t ook wel. Na iedere hap een ijskoud slokje water.

18. stressbal

Wow ik ben echt jaloers haha.
    Ik heb echt een hele hoge pijngrens maar dit is hel!
    Zelfs met die tramadol en de rest van d pijnstillers zit ik soms nog te huilen op de bank van de pijn.

19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wel een week keelontsteking gehad kon niet praten slikken eten of drinken
    Na een week heb je geen eens honger meer zo vaag..

20. stressbal

Ja ik moet drinken schijnt te helpen tegen een nabloeding ( en daar zit ik al helemaal niet op te wachten haha )

Deel Deze Pagina