Vanaf welke week vond jij de zwangerschap echt zwaarder worden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Esmy, Jun 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmy

Esmy Bekend lid

Jun 27, 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Vanaf welke week vond jij je zwangerschap echt zwaarder worden?
    Ik ben nu 32 weken en moet zeggen dat ik het sinds afgelopen weekend echt wel zwaarder vind worden.
    Meer pijn in m'n bekken en sneller druk op m'n onderbuik bijv.
    Moet nu ook echt bepaalde dingen overdragen aan m'n man zoals bijv sommige huishoudelijke klusjes en dat vind ik best lastig want doe het liefste alles zelf :oops:;).
    Hoe is dat bij jullie?

2. Aag

Aag Actief lid

Jul 31, 2016
    267
    97
    28
    Hallo,

herkenbaar, ben bijna 35 weken (banner klopt niet helemaal). Weinig last gehad in heel de zwangerschap, maar sinds een 3-tal weken merk ik dat het terug zwaarder wordt. Die buik hangt echt in de weg nu, plots ook dikke voeten (heeft er misschien mee te maken dat het toen plots veel warmer werd?), pijn in mijn bekken, bekaf als ik naar de winkel wandel, ... Ik probeer nog steeds niet te veel te klagen, want alles loopt wel goed, maar voor mij is het ook wennen dat het plots veel zwaarder werd... Nog even volhouden, bijna 'verlossing' :)

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nu. Want mijn bovenbuikklachten en rugklachten nemen alleen maar toe en de pijnaanvallen zijn niet te doen. Icm werken en autorijden en elke dag 5.30 opstaan valt het me gewoon erg zwaar.

Morgen hoor ik wanneer ik terecht kan bij de radioloog want mogelijk komen de pijnaanvallen van galstenen én de maag. Ik kan wel janken soms!

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Vorige zwangerschap pas de dag voor de bevalling (38 weken) nu vind ik het nu al best zwaar. Veel last van mijn rug en onderbuik. Kindje was al rond loopt. Vind het wel zwaarder nu.

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Eerste zwangerschap echt pas bij 39 nu sinds een week (34) ongeveer. Vooral m'n eigen schuld: ik ben een bezige bij en moet dat bekopen met pijn inmn rug of bekken en m'n korte nachtrust begint me nu toch overdag op te breken. Bijna verlof!

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Dat begon de vorige keren met een week of 38/39
    Toen sliep ik ook nog geregeld overdag nu kan dat niet meer.

nu merk ik dat ik nu zelfs af en toe al last heb. Met twee kids ben ik natuurlijk altijd in de weer, daarnaast wandel ik nog een paar keer per week en ik merk dat dat op sommige dagen een beetje lastiger word haha

Hoop zolang ik goed blijf bewegen t niet super zwaar word

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Vanaf ongeveer 33 weken. Erg veel pijn in mijn bekken en daardoor slaap ik ook niet echt lekker meer, dus ook extra moe.

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    1,463
    676
    113
    Female
    Zuid-Holland
    Vanaf deze week, weet mij geen houding aan t nemen in bed ( buik slaper ). Krijg soort knie steken, restless legs en pijn in mijn heupen en bekken. Ook ondanks de voedings kussen. En als jk eindelijk lekker lig moet ik piesen :cry:.

Lopen is een ramp en ben daarna dood op. Ik kan niet meer auto rijden en huishouden is ook lastig.
    Ik kan mij niet herrinneren dat ik het bij mijn dochter zooo zwaar vond!

Ondanks dat geniet nog elke dag van haar bewegingen maar ben erg nieuwsgierig naar haar

9. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Bij de eerste drie zo rond de 32/33 weken. Nu al vanaf 19/20 weken

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Eigenlijk de gehele zwangerschap al. Sinds ik zwanger ben slaap ik ontzettend slecht. Tot 17 weken sliep ik pas tussen 5 en 6 smorgens in. Tot een uur of 8 half 9 en dan was ik weer wakker. Ook flink last van mijn bekken als ik te veel wil op 1 dag dus dat zit ook niet mee. Slapen is een tijdje iets beter gegaan, maar sinds een week of 4 is het weer ruk. En nu mn buik groter is, wordt alles natuurlijk een stukje lastiger. Nog max 15 weken :roflmao:

11. xwendyhx

xwendyhx Niet meer actief

Sinds een week of 2. Ik slaap slecht, lopen wordt zwaarder, buik zit bij alles in de weg. Ik vraag regelmatig aan mijn vriend of hij even wil helpen mijn sokken aan te trekken :roflmao:
    Het hoort er allemaal bij! Maar ongemakkelijk is het wel..

Attached Files:

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Vorige zwangerschap was ik zo super veel aangekomen dat ik het vanaf een week of 30 echt zwaar vond. Met staand werk en 30 kilo er bij. En dan die hitte. Man, ik zag er uit. Voorgenomen nooit meer zwanger te zijn in de zomer. Helaas niet te plannen dus nu weer lekker zwanger in de zomer ;)
    Alleen nu staat de teller op -4 kilo en een dochter van 11 maanden en moet zeggen dat ik me veel fitter voel etc.
    Wel gebroken nachten nu maar ik denk over een week of 8/10 dat t zwaar gaat worden.

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Vanaf week 34 ongeveer,
    Pijn in mijn bekken en voorweeen waardoor ik na een drukke dag de hele avond en nacht krom lag van een weeenachtige pijn in mijn buik en rug.
    Uiteindelijk heeft dit twee weken aangehouden en toen ben ik bevallen.

14. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Écht zwaar wil ik het niet noemen. Maar vanaf deze week, week 36, slaap ik wel héél veel minder doordat ik zo vaak moet plassen snachts door het ingedaalde kindje en geen enkele houding ligt lekker meer. Dat resulteert er in dat ik zeker elk uur wel minimaal een kwartiertje wakker ben. Daardoor minder puf om overdag dingen te doen. Heb vandaag de zwangerschapszwemmen maar overgeslagen want poe he:confused:

Voor de rest voel ik me kiplekker dus geen klagen :):D

Hopsatee likes this.
  15. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Vanaf het moment dat ik door zw-kwalen niet meer kon werken en volledig in de ziektewet belandde. :rolleyes: En mijn dagen veelal op bed/bank moest doorbrengen.
    Bij de eerste was dit bij 26 wkn, bij de tweede bij 18 wkn, bij de derde bij 5 wkn (helaas....).
    Zwanger zijn was afzien voor mij.

16. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    Sinds een week of 31. De baby drukt erg op mijn ribben en kan bijna niet meer lekker zitten, alleen onderuit gezakt. Ik slaap slecht en kan m'n draai gewoon niet vinden of zo. Daarnaast is het hier 37 graden buiten en in huis 29... Maar verder heb ik niks te klagen!

17. kimmehSs

kimmehSs Lid

May 28, 2015
    16
    0
    1
    Female
    <a href="http://www.zwangerschapspagina.nl" title=
    Dordrecht
    Rond de 28 weken zwangerschap, door zowel bekkeninstabiliteit als het bijna niet meer slapen en snachts veel wakker liggen en me draai niet kunnen vinden. die bekkeninstabiliteit heb ik bij me andere 2 zwangerschappen niet gehad dus dat valt me nu wel zwaar. en merk ook dat ik het lastig vind om bepaalde dingen uit handen te moeten geven waardoor ik soms te veel doe en dus weer last heb van de pijn. daarbij heb ik er nu ook nog eentje rondlopen van ander half en dat had ik bij me vorige zwangerschap ook niet aangezien me oudste alweer 8 is. dus dat zal ook wel een hoop schelen. En merk ook dat ik nu meer last heb van het warme weer als bij die andere 2 heb meer last van vocht in me handen en als het zo warm is slaap ik nog minder gelukkig slaapt de jongste overdag nog vaak dus dan kan ik zelf ook nog wat slaap inhalen. en nu sinds een week of 2 lijkt het wel of de oefen weeën af en toe al bezig zijn en dan vooral rond de avond maar goed nog maar een paar weken dus we gaan vrolijk door.

18. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,827
    18,545
    113
    Female
    Zo rond de 30 weken...

19. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nu (33 weken). Mijn buik begint echt zwaar te voelen en in de weg te zitten, de slapeloze nachten, het warme weer en kortademigheid werken al helemaal niet mee. Begin het nu echt wel een beetje zat te raken.

20. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,065
    17,022
    113
    Rond de 32 weken vond ik wel zwaar worden: grote, zware buik, hele drukke baby, slecht slapen, niet erg zelfstandig meer. :p

Share This Page