Rode vlekken, die bestaan uit vele minuscule rode bultjes/blaasjes.

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Beiden dochters hebben deze, nadat ze een tijdje onder een grote naaldboom tussen dichtbegroeide struiken hebben gespeeld. De plekken zijn vurig rood en jeuken/branden een beetje.Ze zijn ongeveer zo groot als een 20 eurocent muntje of iets groter en redelijk rond. Ze hebben ze voornamelijk op hun hoofden en in mindere mate op hun armen en onderbenen.

Ik heb er een beetje cortisol zalf opgesmeert tegen het jeuken en ga er voorlopig maar uit dat het vanzelf overgaat en onschadelijk is. Aangezien het wel erg toevallig is dat ze ze allebei precies na het spelen in die bosjes hebben, vermoed ik dat het door die bosjes of door een beest dat daar zat komt

Google heeft me nog geen antwoord kunnen bieden ;), iemand een idee wat het kan zijn?

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Zoals je zelf al zegt, een reactie van de planten waarschijnlijk.

Bij veel jeuk zou je kunnen overwegen een antihistaminica te geven.

3. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Al op colofonium allergie gegoogeld? Lijkt het daar op? Zou door het hars van de naaldboom kunnen komen. Mijn zus heeft dat. Wordt wel steeds erger bij nieuw contact. Ze heeft nu ook last van haar ademhaling.
    Maar kunnen ook beten zijn van insecten uit de struiken, allergie op de struiken, ... gewoon even in de gaten houden zou ik zeggen. En de jeuk een beetje proberen te verzachten.
    Succes ermee!

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dank, dames. De cortisol creme 2x per dag lijkt afoende voor de jeuk. Jeuk is gelukkig ook al wat minder, hoewel de plekken er nog net zo venijnig uitzien. Ik houd het nog even in de gaten, maar ga er voorlopig maar gewoon vanuit dat het onschuldig is en vanzelf weer weg gaat.

@Emilie69: het lijkt er wel enigzins op, alleen vind ik hun vlekken donkerder en iets kleiner. Maar het blijft lastig te beoordelen via foto's. Maar heb eerder nooit gemerkt dat ze allergisch zijn voor naaldbomen. De tuin staat er vol mee, maar ik heb zulke plekken nog niet eerder gezien.

Deel Deze Pagina