Hoi allemaal, Sinds eergisteren merk ik dat ik met praten snel buiten adem ben, ik ben 26 jaar en 10 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ook merk ik sinds gisteren dat mijn hart nogal te keer gaat. Ik heb zelf zo'n bloeddrukmeter thuis en mijn polsslag was gisteravond 92 en nu vanmorgen 99..... volgens mij is dit erg hoog? Heeft iemand een idee wat ik kan doen of is dit normaal? Groetjes Murielle
Een hartslag tussen de 60 en de 80 is normaal. Toen jij je hartslag meete had jij toen net inspanning gehad ? Of had je het in rust gemeten ? Ik denk wel dat je hart nu wat sneller moet werken nu er zo'n kleine hummel in je groeit.
Ik heb mijn hartslag gewoon in rust gemeten en ook geen drop zitten eten ofzo (ha ha). Vind em zelf erg hoog. Ben wel een beetje thuis in de "medische wereld", dus volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling. Zal em nog eens meten, ik zit hier nu ook rustig.......... 95, is ie nu ......
Is je bloeddruk wel goed? Ik heb nl een te hoge bloeddruk en mijn hartslag zit meestal tussen de 95 en 105 (buiten de zwangerschap niet trouwens)
Mijn bloeddruk is weer erg laag vergeleken met mijn hartslag, 108/55. Normaal gesproken heb ik dan ook een hartslag tussen de 60 en 70. Och, misschien is het morgen wel beter.
Ja, alleen moe en af en toe wat duizelig (als ik bv. de trap op ben gelopen). Doe vandaag gewoon lekker rustig aan. 21 juni moet ik weer voor een echo gaan, dan zal ik dit ook eens voorleggen (misschien is het dan wel over).
Moe en duizelig komt waarschijnlijk door je bloeddruk. Doe lekker rustig aan en als je het niet vertrouwd, gewoon de VK of huisarts bellen.
Ja, zal ik zeker doen. Bedankt voor je reactie!!! Als het erger wordt of op deze manier aanhoudt ga ik toch maar ff bellen.
Volgens mij heb je rond deze tijd al een hoop extra bloed aangemaakt. Wellicht kan het daar door komen.
Hallo! Tijdens je zwangerschap heb je zowiezo een hogere hartslag is mij altijd verteld, ik heb er nu bij de 2e meer last van als bij de eerste, maar volgens vk niets om je druk over te maken, komt idd door het extra bloed wat je nu hebt, waardoor je hart extra hard moet werken! Sterkte! liefs petra
Ik heb ook last van hartkloppingen en snel buiten adem. De gyn zegt inderdaad dat het geen kwaad kan, komt door de extra liters bloed die je hart moet rondpompen!
Mijn VK heeft mij aangegeven dat er eigenlijk geen reden tot ongerustheid is met een verhoogde hartslag, behalve wanneer deze rond 120 slagen p/m uitkomt of daarboven (dan sturen ze je door naar de HA of het ziekenhuis). Mijn polsslag ligt ook al weken tussen 100 en 110 (mijn bloeddruk was al die tijd goed (120/70), maar nu sinds 2 weken te laag..... ) Wat dus betekent: nog rustiger aandoen..... Groetjes, Ramona