het geslacht... voor hoeveel % zeker?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Appelstroop, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo meiden,

ik heb een vraagje i.v.m het geslacht.
    morgenochtend moet ik voor de 20 weken echo, en wij willen graag weten wat het geslacht is.

voor hoeveel procent is het zeker? of moet je dan nog verder in de zwangerschap een 2e echo daarvoor laten maken?

ik ben bang dat als het geslacht bepaald is, dat ik mij daar zo op gaat focusen en het misschien een teleurstelling word als niet blijkt dat het geslacht is wat je verwacht.
    (ik kan het mij niet voorstellen :oops: )

en moet ik voor de zekerheid alsnog een tweede naam reserveren?

graag jullie reacties

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Bij ons wist ze met 16 weken en 5 dagen 1000% zeker dat het 2 meiden zijn. Donderdag 20 weken echo dus dan vragen we het voor de zekerheid nog eens.

3. Appelstroop

kunnen ze dat met 1000% zeker zijn?

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Nou, nee :) Bij een echo is er altijd een foutmarge van ongeveer 10%. Bij mij zei de gyn zeker te weten dat het een meisje werd, daar zijn we dan ook vanuit gegaan. Maarrrehh, bij de bevalling bleek dat het een jongetje was :).
    Als je een paar echo's hebt gehad waaruit steeds hetzelfde geslacht blijkt, dan kun je er wel meer vanuit gaan. En een 3 of 4-D echo laat ook meer zien dan de gewone....

Spannend! Veel plezier morgen :)

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Je kan ook vragen of ze het niet wil laten zien/vertellen... dat hebben wij gedaan om deze situaties te voorkomen..tis goed zo...we krijgen een kindje en na de bevalling wil ik het wel weten wat het is ;) (heb zelf ff te veel verkeerde geslacht echo's-verhalen gehoord) En je koopt ook niet zo veel...meer neutraal..en daarna zie je wel weer verder..je krijgt ook zo veel :D

Ze zeggen 80% zeker...en met meisjes zitten ze vaker fout dan jongens..
    100% kunnen ze pas echt geven bij een punctie...

nooit verkeerd om een naam te verzinne voor het andere geslacht...beter dan dat helemaal niet aan de orde te brengen..

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    bij ons hebben ze aangegeven met de 20w echo dat het een meisje zou worden, maar ik heb zelf het idee dat het jongen wordt, dus wij zorgen er gewoon voor dat we ook een jongensnaam achter de hand hebben.
    Maar 100% zekerheid kunnen ze nooit geven.

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Tja ik weet t ook niet. Ze zei dat ze bij allebei de kindjes 3x had gekeken. (1eiige tweeling) En dat ze het 1000% zeker wist. maar ja voor de zekerheid vragen we het donderdag bij de gyn nog eens. Mochten het 2 jongens zijn dan hebben we een probleem...

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Tja, de 20 weken echo vond ik wat dat betreft niet heel betrouwbaar, bij een 3D echo heb ik het zelf ook gezien en dat kon eigenlijk niet missen, maar toch blijf ik er reken mee houden dat het wellicht toch een jochie is.

We hebben ook voor beide geslachten alles geregeld. Je weet tenslotte maar nooit...

9. Kelly83

Kelly83 Actief lid

Sep 11, 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Bij onze 20 weken echo kon ze duidelijk zien dat het een meid was. ze liet ons ook de schaamlippen zien, nou zal dat wel want ik zag dat niet hoor.
    Ons gevoel was ook aldoor wel een meisje, maar toch hou ik er wel rekening mee dat ze het fout kunnen hebben.
    Alhoewel, het kamertje hebben we aardig roze nu haha

10. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Zoals wij zeggen : je hebt garantie tot aan de deur! :D

Meestal zien ze het wel goed maar je moet rekening blijven houden met een foutmarge.
    Wij hebben nu bij een pretecho en bij de 20 weken echo twee keer te horen gekregen dat het een meisje wordt. Beide echoscopistes waren er behoorlijk zeker van. De kans dat het een meisje wordt is dus wel héel groot, maar in mijn achterhoofd hou ik toch een beetje rekening met een jongen en wij gaan bijvoorbeeld ook een jongensnaam uitkiezen.

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Geslachtsbepaling bij een echo geeft inderdaad geen 100% zekerheid over het geslacht. Ik zou ook inderdaad voor de zekerheid voor beide geslachten een naam achter de hand houden.

12. Anique

Anique Niet meer actief

Hihi.. ik zou het nu wel heeeeel gek vinden als het geslacht bij de bevalling anders zou zijn... maar wij hebben ook wel heel veel echo's gehad en telkens zeiden ze hetzelfde, en met de 3d echo zagen we het zelf inderdaad ook..... Maar wij houden het verder nog lekker geheim voor iedereen.

13. Appelstroop

ik zou met beide geslachten (natuurlijk) superblij zijn, maar wij hebben nog geen leuke jongensnaam kunnen vinden. daarin tegen met de meisjesnaam waren we er al vrij snel uit en dat staat vast voor 100%

mijn gevoel geeft al vanaf het begin van de zwangerschap aan dat het wel eens een jongen zou kunnen zijn.
    nu word dat gevoel veel sterker, want het is wel makkelijk dat we voor een meisje er al uit zijn en voor een jongen nog helemaal niet.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Rijkie, ons namenprobleempje is nog groter want voor zowel een meisjes- als een jongensnaam zijn wij er nog niet over uit :)

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat leek je bij ons op de echo dus ook te zien, achteraf denk ik dat het zijn billen zijn geweest...hihi....

16. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    wij hebben te horen gekregen wat het geslacht is, gelukkig krijgen we vanavond nog een keer een echo (ze doen een of andere training en wij zijn "proefkonijn") en met een week of 26 wil ik nog een pretecho laten doen, als alledrie de keren hetzelfde eruit komt ga ik er toch wel aardig vanuit dat dat het ook wordt... Kamertje houden we gelukkig neutraal, dat is onze smaak dus daarvoor zou het niet uitmaken, namen hebben we ook voor allebij.

17. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    hier 4 keer een echo gehad, met 17, 20 en 26 en 27 weken...en alle 4 de keren een meid..dus daar gaan we ook gewoon van uit.

zou toch een probleem zijn als t een jochie is, want de kamer en alle spullen zijn ERG roze geworden :)

heb nog even gedacht dat ik een jongensnaam moest verzinnen..maar daar komen we echt niet uit :( dus nu maar hopen dat ze het goed gezien hebben!

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik heb mij ooit laten vertellen dat ze zoeken naar een piemeltje, en als ze die niet zien er dan maar van uit gaan dat het een meisje is. Daarom hoor je vaker dat een meisje toch een jongetje bleek dan andersom.

19. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb 5x een echo gehad, 16, 19, 20, 22 en 29,5 week, en allemaal werd er een meid gezegd.
    Bij de laatste echo zag je heel goed haar schaamlippen, dus ik kan me niet voorstellen dat ze het verkeerd gezien hebben...

Zou ik bij 1 van die echo's te horen hebben gekregen dat het een jongen zou worden zou ik echt beginnen te twijfelen, maar nu niet. Kamertje is ook ERG roze!

Groetjes Richa

20. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Bij ons vertelde ze bij de 20 weken echo dat het een meisje zal worden en de mevrouw van de pretecho vertelde precies hetzelfde. Wij hebben een geboorte kaartje waar een roze stuk bij een meisje aan zit en het blauwe eraf kunnen halen en bij een jongen het blauwe eraan laten zitten en het roze eraf gaan snijden. Ik ben nogal van de chinese kalender en de bakerpraatjes en wonder boven wonder komt er toch steeds een meisje uit. Heb natuurlijk al hele veel roze gekocht maar bijv niet bepalend voor het kamertje. WE hebben ook een jongensnaam achter de hand en de pakjes die ik nou heb zijn allemaal neutraal.

tja wie zal het zeggen klopt wel garantie tot aan de deur en zekerheid heb je pas als de kleine geboren is.

Liefs nance158

Share This Page