Ik loop echt ff een beetje ergens tegenaan, waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee moet. Normaal heb ik echt m'n bekkie niet op de verkeerde plek, en weet ik vaak wel wat ik zeggen moet of hoe ik iemand duidelijk moet maken hoe ik me voel of wat ik vind maar op de een of andere manier ligt dat nu anders. We hebben een aardig groepje buren waar we leuk mee omgaan. Allemaal jonge mensen met jonge kids, we drinken koffie, bbqen, helpen elkaar, lenen elkaar dingen.. Heel erg leuk. Met de ene heb je natuurlijk wat meer als met de ander, dat hou je toch. Maar overall een leuk groepje. Nu is het zo dat er eentje tussenzit, waar ik inmiddels een klein beetje (errug) moe van word... Het is namelijk zo, elke statusupdate op fb, elke foto die ik plaats, wanneer dan ook, binnen 1 minuut heeft zij geliked en gereageerd. En serieus waar OVERAL op. Natuurlijk zet je dingen op fb om te delen met anderen en het is normaal juist leuk als veel mensen het liken, en reageren.. Maar dit word gewoon irritant. Ze lijkt zo ongeveer wel zowat een stalker ondertussen. Alsof ze de hele dag op m'n fb zit te kijken want ze reageert altijd binnen 1 of 2 minuten.. Het is nu al zo erg dat als ik een status heb gepost en m'n push berichtje hoor, en vervolgens haar naam zie staan, dat ik me al bij voorbaat loop te irriteren, en dan weet ik nog niet eens wat ze gepost heeft... Verwijderen uit m'n fb is niet echt een optie.. Heb geen hekel aan d'r, en vind het prima, alleen word een beetje gek van het ge'stalk'.. Maar ja hoe zeg je zoiets tegen iemand? 'Hou es op met alles te liken?' dat is ook niet wat natuurlijk..
Misschien zelf minder op fb zetten.. Of de optie gebruiken dat alleen bepaalde vrienden het kunnen zien.
Denk dat ze gewoon kijkt of ze je als eerste kan feliciteren en gewoon nieuwsschierig is of je al bevallen bent. En heb jij misschien last van je hormonen waardoor je sneller irriteert aan dingen/mensen?
Het gaat alleen om dat ze alles meteen liked en erop reageert? Als het normale dingen zijn zoals : leuke foto! enzo snap ik niet echt waar je je druk om maakt..
Oeps, ik reageer ook bijna op elke status! Bij sommige statussen van mezelf doe ik weleens behalve en dan mn schoonmoeder (want die gebruikt alles om in het negatieve daglicht te plaatsen)
Ik vind het juist heel medelevend klinken. En inderdaad als je je eraan stoort dan moet je zelf gewoon minder op Facebook plaatsen.
Ik zie het meer als intersse. Heb ook iemand op fb zie altijd maar liked vooral bij spullen die ik op gratis af te halen zet of waar ik op reageer. Zit geen kwaad in haar dus ik vind het prima. Denk toch dat veel mensen liken om het liken. Echt oprecht is fb toch niet meer.
Thnx voor de reacties. Heb de hele zwangerschap geen last van de hormonen als in emoties of stemmingswisselingen, dus nee ik geloof niet dat dat het probleem is Ik reageer ook vaak genoeg op anderen natuurlijk, dat hoort bij fb maar bij haar krijg ik het onbehagelijke gevoel dat ze me continu in de gaten houdt en dat vind ik erg onprettig. Heb het er ook met vl over gehad en met m'n zus (die dat natuurlijk ook zelf zien op fb) en zij zeggen ook dat het toch wat vreemd is... Dus heb zelf niet het idee dat het aan mij ligt. Het zal vast gewoon goedbedoelde interesse zijn, het is alleen een beetje teveel van het goede.. En wat betreft dan minder op fb zetten, ik zet erop wat ik altijd al deed en daar verder nooit last mee gehad of dit soort dingen. Alleen nu met haar. Ik zet erop wat ik wil delen, met vrienden en familie, en ja die buren staan ook allemaal in m'n vrienden lijst, maar de rest (zelfs m'n echt goede vrienden en familie) reageren niet zo 'neurotisch' op alles wat ik plaats. En dan is ze gewoon maar een buurvrouw, verder niet eens een vriendin ofzo want verder spreek ik haar bijna niet, alleen met de burendingen. Het maakt ook niet uit wat ik erop zet, ze reageert echt óveral op. Dus minder op fb zetten zorgt alleen maar dat ze idd minder kan reageren maar dan reageert ze waars nog steeds overal op, dus het idee blijft hetzelfde toch..? Plaats verder ook geen echt persoonlijke dingen op fb ofzo.. Vind dat toch raar, maar blijkbaar ben ik dan de enige.... Meestal zijn de reacties normaal met 'mooi' of 'leuk' idd, maar ze wist me ook al te vertellen wanneer ik niet moest bevallen, omdat zij dan moest werken...... Toen ik heb wel even gereageerd dat we toch eerst rust met z'n drieën willen... Dat vond ik toch ook wel errug vreemd en wekte bij mij veel irritatie op...
Ik vind persoonlijk dat je je druk maakt om niks. Laat het gaan, klik meldingen weg en reageer er niet op. Dat je niet mag bevallen als zij aan het werk is, zal ze misschien ook sarcastisch bedoeld hebben.
Ik zou het gewoon zo instellen dat ze jouw statusupdates niet meer ziet, dan ben je daar ook vanaf. Dat, of je gewoon over de ergernis heenzetten. Als ik mensen irritant vind reageren op mijn statussen, dan negeer ik ze gewoon en dat werkt eigenlijk prima voor mij. Met ergeren heb ik serieus alleen mezelf, namelijk.
Zo te zien ben je ingesteld dat ze push berichten krijgt als je iets post. Bij een aantal vriendinnen heb ik dat ook, om niks van die personen te missen. Doet ze het niet bij anderen van de groep? Of Mss idd omdat je op knappen staat?
Toch je hormonen! Zelf reageer ik vaak ook snel op status van mijn mede Facebook statussen. Vaak een like. Van gezien. Als het echt leuk is schrijft ik er ook iets bij. Zie ook het probleem niet zo eerlijk gezegt. De kans is groot dat ze wel nieuwsgierig is wat betreft je zwangerschap en daarom sneller reageert. Vermoedelijk van uit belangstelling. Opmerking niet bevallen als ze aan het werk is. Moet je echt als een opmerking zien, als van interesse. Trouwens Facebook meldingen met berichten staat hier uit. Elke keer ping U heeft nieuw bericht.
Tja dan maar geen updates plaatsen op fb? Doe je dat wel dan kun je het haar niet kwalijk dat ze reageert, want volgens mij is dat toch de bedoeling van fb?
Kun je er niet gewoon een grap van maken als je haar ziet? Iets in de trant van 'nou buuv, jij was er weer als de kippen bij zeg' En anders idd keihard negeren. Of dingen verbergen voor die persoon (weet niet welke knop dat is)Deed ik ook altijd bij personen die op alles reageerden toen ik nog fb had.
Ik begrijp het dus wel, ik heb ongeveer hetzelfde, alleen niet via fb. Mijn buurvrouw wacht gewoon tot ik online kom op whatsapp om de eerste te zijn die mij een berichtje stuurt. Of zodat ze ziet dat ik wakker ben en gelijk aan de deur kan komen voor een kop koffie... Op fb post ik niet veel maar als ik dat wel doe, reageert ze ook gelijk. Ik weet dus niet wat je eraan kan doen, liefst zou ik zelf ook wat tips krijgen haha!