HOOK EFFECT? 5 WEKEN EN 4 DAGEN ZWANGER?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Moedervanmj, Jun 30, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moedervanmj

Jun 26, 2021
    39
    1
    8
    Ik heb 2,5 jaar geleden met 4 weken en 2 dagen een miskraam gehad

2. Krily

Krily VIP lid

Jul 20, 2017
    5,050
    3,780
    113
    Female
    Geen reden tot paniek dus, want daar ben je al voorbij. Je kan door middel van veel testen helaas geen controle houden. Je kan een miskraam niet tegen houden door te blijven testen of echo na echo te laten maken. Er zit niets anders op dan geduldig af te wachten helaas. En ik weet als geen ander hoe moeilijk dit is ;)

Mikun and Moedervanmj like this.
  3. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Hi meid, ik snap je onzekerheid heel goed. Helaas zit er echt niets anders op dan wachten. Stelregel is dat je pas vanaf 6+3 gemiddeld een kloppend hartje kan zien, maar dat hoeft niet. En dat is dan inwendig

de echo morgen zul je waarschijnlijk niet veel wijzer van gaan worden, waarschijnlijk vooral onzekerheid

En ik kan je garanderen. Na een kloppend hartje is het gewoon weer stressen tot aan de volgende echo, en de volgende echo, en de nipt en de 20 weken echo, etc

Ik ben eigenlijk totaal niet in de positie om hier wijze adviezen over te geven, want zit zelf ook middenin dit gestress, maar probeer iets meer afstand te nemen. 8 maanden duren nog heel lang

ik moet zeggen dat ik het van dat echo centrum eigenlijk geldklopperij vind, die weten dat je met een termijn van 5 weken en paar dagen niets gaat zien.

margarethd and Moedervanmj like this.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ik zou de echo afzeggen, grote kans dat je amper wat ziet en je alleen maar meer in onzekerheid zit. Bel je verloskundige en leg het uit en ook dat je dwangmatig controle probeert te houden. Wie weet kan zij je helpen met een goede inwendige echo, zoals het hoort op dit termijn.

mxm, Mikun, Sado and 1 other person like this.
  5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ik wil even zeggen dat dit ook nog geen Hook effect is.
    Dit zijn moeders voor moeders testen. Die hebben zooooveel hcg nodig..

Bij mij was dat ook op 7 weken zwangerschap. Zelfde streepje als bij jou ik raakte helemaal in paniek.
    En de consulente stelde me meteen gerust.
    Dus toen ze weg ging meteen weer een kruidvat testje gedaan en die knalde direct.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    O jawel hoor :) ik was 8+5 . Sensitest gaf ook een streep die een heel stuk lichter was dan controlestreep :)

Moedervanmj likes this.
  7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Dat is heel bizar. Ik dacht dat ook tijd maar de laatste keer heb ik de test zelf gedaan door corona en op de verpakking stond toch echt dat de gevoelig 10 ml/u was. Dus kan wel degelijk het hook effect zijn!

8. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

Aug 10, 2020
    2,733
    2,045
    113
    @Moedervanmj, ik zou dit advies opvolgen. Op deze termijn maakt een echo alleen maar onzeker en je kunt niets zeggen over de zwangerschap (of het goed gaat of niet). Dit is gewoon echt zonde van je geld en je onzekerheid over deze zwangerschap wordt er waarschijnlijk niet minder door.

Een test kan altijd wat lichter uitslaan, of het nu hook effect is of dat je urine te geconcentreerd is (veel afvalstoffen) of juist onvoldoende geconcentreerd.

Het enige wat je kunt doen is loslaten en afwachten. Wil je blijven testen, laat dan die ene test los en test op een later moment nog eens. Grote kans dat je test er dan weer beter uit ziet. Ik heb meerdere malen in zak en as gezeten van ochtendtesten, terwijl mijn middagtesten prima waren, dus dat maakt echt verschil. En ook als je test er dan niet beter uit ziet, dan blijft het afwachten. Een streep is een streep en zo lang er geen andere signalen zijn die duiden op dat het mis gaat, ben je gewoon hartstikke zwanger!

Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten en kunt gaan genieten van je zwangerschap!

Moedervanmj and Sado like this.
  9. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

Aug 10, 2020
    2,733
    2,045
    113
    Over die moeders voor moeders testen; ik heb er drie gedaan, alle drie met vergelijkbare termijn en ze knallen in mijn idee wat minder dan vroeger (2013). Maar het kan ook prima hook effect zijn of liggen aan de concentratie van je urine. En 1 losse test zegt gewoon helemaal niets tenzij er echt een fout aan is (controlestreep doet het niet) of dat ie helemaal wit is.

Moedervanmj likes this.
  10. isabelletje14

isabelletje14 Actief lid

Jul 27, 2014
    356
    372
    63
    Heb je je echo al gehad? Ik hoop dat je wat gerustgesteld bent!

Moedervanmj likes this.
  11. Moedervanmj

Jun 26, 2021
    39
    1
    8
    Ja ik heb een echo gehad. En toch wel inwendig. Er was een vruchtzakje van 8,8 mm te zien. Maar geen vruchtje en ook geen dooier.
    Ik maak mij nu echt wel zorgen. Ik ben vandaag normaliter 5,5 weken zwanger.
    Is dit wel normaal?

12. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Toen ik ooit bij de eerste met 5 weken een echo kreeg vanwege verdenking op buitenbaarmoederlijke zwangerschap was er alleen een zwart rondje te zien, dus klinkt mij niet als heel zorgwekkend in de oren.

Moedervanmj likes this.
  13. Moedervanmj

Jun 26, 2021
    39
    1
    8
    Ook geen dooier? Ik heb begrepen dat je met 5,5 weken wel een dooier zou moeten zien.

14. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ik stuur je via pb even mijn echo van 6+4. Hierop zie je heel vaag iets zitten. Arts vond het er prima uitzien. Wat zei de echoscopist bij jou?

15. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Echt alleen een zwart rondje met precies 5 weken was dat.
    Maar het kan helaas nog op zoveel momenten misgaan, kan ik uit ervaring zeggen helaas.. Ik zou proberen op deze termijn het een beetje los te laten. Pas als er met een week of 7 wel of niet een kloppend hartje te zien is, heb je wat meer duidelijkheid vrees ik..

Moedervanmj likes this.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat is een heel normaal beeld met 5+5 wkn zwangerschap.
    Het is bs dat er nu al een dooierzakje moet zitten.

Moedervanmj likes this.
  17. Moedervanmj

Jun 26, 2021
    39
    1
    8
    #37 Moedervanmj, Jul 2, 2021
    Last edited: Jul 2, 2021
    Ja heb overal gelezen dat het wel moet. Pfff die onzekerheid maakt mij gek.

Dames een vraagje mijn HCG waarde was gister 4.758,2. Is dat ook oke voor mijn termijn?

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ja helemaal in orde hoor :)

Moedervanmj likes this.
  19. Moedervanmj

Jun 26, 2021
    39
    1
    8
    Ik ben net gebeld door mijn verloskundige en ze gaf aan dat ze denken dat ik misschien pas tussen de 4 a 5 weken zwanger ben. Wat eigenlijk onmogelijk is

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Stukje gekopieerd uit een onderzoek:

When the level of HCG reached 1000 mIU/ml by using the first International Reference Preparation, a gestational sac was seen sonographically in each patient. When the HCG level reached 7200 mIU/ml, a yolk sac was seen in every patient. Ten of 22 patients with HCG between 1000 and 7200 mIU/ml had a visible yolk sac. Every patient with an HCG level greater than 10,800 mIU/ml had a visible embryo with a heartbeat.

Dus hcg boven de 7200? Dooierzakje te zien. Jij zit er nog onder, dus geen punt dat er nog niets te zien is.

Moedervanmj likes this.

Share This Page