Hook effect of niet goed?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Masky, Apr 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Hallo dames,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger. Sinds een uur of 12 helder rood bloedverlies. Verloskundige gebeld en die zei dat het alles kan zijn.. ik heb 17 april de 1e echo, ze wilde m niet vervroegen, wat ik ook zeker begrijp aangezien we misschien niet veel zullen zien. Ik heb net met mijn stomme kop een test gedaan, met als resultaat een tuurstreep.. nu moet ik zeggen dat ik een kwartier daarvoor ook al geplast had. Kan dit het hook effect zijn? Of is dit een teken dat het niet goed zit?

Bedankt alvast!

2. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    Wat naar zeg die onzekerheid. Ik heb zelf nooit het hook-effect ervaren. Maar je zou nogmaals een testje kunnen doen en je urine eerst even verdunnen met water. Bij een te hoog HCG-gehalte zal de test door je urine te verdunnen het wel weer aan kunnen.

3. maaike3

maaike3 Bekend lid

Aug 31, 2009
    772
    255
    63
    Ach wat een onzekerheid.
    Ik hoop voor je dat het niks ergs is in jou geval.
    Liefs

4. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Thanks voor je snelle reactie! Moet ik de urine ook verdunnen als ik een clearblue doe met weken indicator? Of is dit alleen bij streepjes testen? En wat is handiger om te doen?

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Heb je doorgetest tot je een donkere streep had?

Hookeffect kan idd met dit termijn met volgens mij is er dan nog geen sprake van een tuurstreep? Bedoel je een tuurstreep als in: niet/amper op de foto te krijgen? In dat geval denk ik niet dat het goed zit.

Sterkte met de onzekerheid.

6. izzy1984

izzy1984 Actief lid

Jun 29, 2015
    296
    78
    28
    He wat naar.. Ik zou denken dat je nu een knaller zou moeten hebben.. jammer dat ze niet eerder echo willen maken. Je zou nl al een kloppend hartje kunnen zien als alles goed is. Succes met afwachten

7. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Thanks, super lief.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik met de 1e zwangerschap echt top heb gevoelt. Nergens last van, mijn zoontje is nu 1.5 jaar. Ik besef me nu ook hoe ik daar verwend mee ben. De 1e keer bloed vanmiddag, meteen in tranen. Ookal weet ik dat het misschien niet per se mis is..

8. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Ik heb niet door getest helaas, ik heb vorige week nog een clearblue gedaan.. deze was van 1-2 naar 2-3 gegaan.

9. maaike3

maaike3 Bekend lid

Aug 31, 2009
    772
    255
    63
    Snap ik.
    Zou ik ook hebben. Wie weet meis gaat het goed ik duim voor je

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Wanneer vorige week? Als je na 5 weken nog 2-3 krijgt, is dat vrij laat.

11. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

Aug 10, 2016
    3,292
    2,189
    113
    Female
    enschede
    Heb je een foto van je test?
    Hook effect moet volgens mij wel kunnen rond dit termijn, maar dan geen tuur streep.

Masky likes this.
  12. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Op 30 maart stond er 1-2 op de clearblue en op 3 april 2-3, heb even de datum van de foto's terug gekeken.

13. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Ik vind t er zelf niet heel best uitzien, hoef niet echt te tuuren, hij staat er wel.. maar ik had een knaller verwacht eerlijk gezegt

Attached Files:

14. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

May 6, 2016
    541
    205
    43
    Female
    Zuid-Limburg
    Meid, ook ik had een slecht gevoel door bloedingen bij mn vorige zwangerschap op 6 weken. De vk gaf me de optie: weekje wachten en zekerheid of vandaag langskomen en kans dat hartje (nog) niet klopt dus nog geen info... heb toen gekozen voor wel n echo. Tot een ieders verbazing klopte het hartje al. Ik weet dat dat niet standaard is, maar mogelijk levert het je wel iets op... ik zou het gewoon vragen.

margarethd and Masky like this.
  15. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Dit lijkt me echt niet goed. Zeker icm het bloedverlies.

Vind trouwens ook dat je vk best een echo al kan maken. Al zou er geen hartje meer/nog zou kloppen, kan ze misschien wel zien of er nog iets ziet of dat je bm leeg is. Ik had mn vmk met 5 weken en mocht met 5+5 even kijken of alles goed schoon was.

Masky likes this.
  16. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    i.c.m het bloedverlies vrees ik dat het niet goed zit.
    Een hele lichte tuurtest zou m.i zelfs met het hook effect niet voorkomen. Wel dat de test bijv de helft qua kleur is van de knaller die je eerst had.
    Sterkte met afwachten. ..vreselijk.

Masky likes this.
  17. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Ik heb gevraagd of ik niet vandaag langs mocht komen ipv. dinsdag, maar ze zei dat als het mis is we er toch niks aan kunnen doen.. wat ik wel begrijp natuurlijk. Maar goed, ik als control freak heb niet echt het geduld om af te wachten. Aangezien ze niet eens willen kijken, kan ik nu wel weer bellen maar denk dat ik het zelfde antwoord weer krijg helaas :(

18. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

Jan 10, 2018
    1,178
    651
    113
    Oh meid wat naar voor je :(

Is de laatste foto een verdunde test ?
    Sorry maar lijkt me niet goed :(
    Met hook effect heb je wel een knaller maar iets lichter dan met gemengde urine .

Ben je begonnen met streepjes testen ? Of alleen de indicator cb ?

Masky likes this.
  19. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

Jan 10, 2018
    1,178
    651
    113
    Of je belt een echo bureau ? Die zijn vaak ook in de avond geopend en kun je meestal
    Zelfde dag nog terecht

Proudmommy4 and Masky like this.
  20. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Heb je vk-praktijk gebeld en dus assistent of dienstdoende vk? Die laatste zijn vaak wat meegaander dan de assistente.

Masky likes this.

Share This Page