Lieve vrouwen, Wat is er toch aan de hand met mijn lichaam? Ik ben altijd regelmatig ongesteld (26/28 dagen cyclus) al een jaar bezig met proberen, en deze maand op dag 12 een smiley met mijn Ovulatietest. Inmiddels zit ik op dag 32, heb ik gevoelige borsten... maar verder geen symtomen. Zwangerschapstest zegt negatief. Waarom heb ik opeens een langere cyclus? Ben ik dan in de vroege overgang? Maar het ziekenhuis zegt dat ik nog voldoende eivoorraad zou hebben? Hoor graag wat jullie denken...
Grote kans dat je ei niet gesprongen is na de LH stijging die de clear blue heeft opgepikt. Heb je toevallig nog doorgetest na de positieve ovulatietest?
Een follikel kan ook een keer niet springen. Bijna alle vrouwen zullen dat een keer hebben in hun leven,ook bij een regelmatig cyclus. Dus dan is je cyclus gewoon wat langer. Je lijf is geen machine, hoe regelmatig je cyclus ook is: kan door omstandigheden altijd een keer anders lopen. Bv latere eisprong door veel stress of ziekte
Het kan zijn dat je ei niet is gesprongen na de lh piek van cd 12, maar er bijv op dag 16 een nieuwe lh piek is gekomen en het ei daarna pas is gesprongen. Dan schuift je nod automatich ook op en krijg je een langere cyclus Er is dus grote kans dat je nog niet overtijd bent
Als je gewoon regelmatig sex hebt gedurende je hele cyclus (dus om de 2-3 dagen) is er altijd nog kans op een zwangerschap