Misschien een stomme vraag hoor, ben met alles thuis behalve met dit.. Is de kans via kid met dus gezonde goede zwemmers groter via iui dan dat je 'gewone iui doet met mindere zwemmers van je partner) ? Wij hebben altijd icsi gedaan hoor (zie handtekening) Ben benieuwd, geluk mag nou wel eens onze kant op komen (maar gun het iedereen net zo hoor)
Hoi, Je zou denken van wel. Als de zwemmers de reden zijn voor icsi, zijn ze toch van mindere kwaliteit. En van een donor zou je verwachten dat ze in orde zijn. Maar het biedt natuurlijk geen garantie. Ik kan me echter voorstellen dat je dan net zoveel kans hebt als bij een stel waarbij bij beiden geen belemmering is. Bij ons is het wel heel voorspoedig gegaan. Duurde even (Clomid & Pregnyl) voor ik een eisprong had, maar toen was het bij de eerste iui-d raak. Jullie gaan binnenkort ook starten? Heel veel succes.
Klopt. Na 6 ICSI's en miskramen is er uit eindelijk toch een DNA afwijking bij mijn vriend gevonden (echt zonde met 3 zelf betaalde pogingen en een hoop verdriet) , ben inmiddels zelf overal wel op getest maar alles altijd goed. Ga het ook in eigen cyclus doen 3 pogingen, alleen ovulatie testen. Cyclus is na de miskraam echt prima weer. Gelukkig maar. Maar vroeg me dat idd af.. Wat fijn jullie wonder!
Gezien er een reden is gevonden bij je partner is de kans op succes met donorzaad erg goed. Je hebt zelf al bewezen dat je zwanger kunt raken. Nu alleen hopen op een plakkertje! Ga je met Nederlands donorzaad werken van een spermabank? Eigen donor of een Duitse danwel Deense donor? Onze ervaring met Deense donor is erg goed. Het verschilt per spermabank hoeveel zwemmers ze per rietje hanteren. Dit heeft ook invloed op de slagingskansen. Ik ben zowel bij de eerste, als bij de tweede, iui zwanger geraakt. Beide helaas een miskraam. Poging 3,4,5 en 6 waren niet succesvol. Poging 7 was weer raak en daar verwachten we nu ons kindje van. Houd rekening met de wens voor een tweede in de toekomst als je dit van dezelfde donor wil. Ovulatietesten werken perfect, maar zou wel de clearblue aanraden als je iui hierop wordt afgestemd. Waar ga je de behandeling laten doen? Veel succes maar vooral ook geluk gewenst!
Ik ben elke keer binnen 6 pogingen zwanger geworden van iui-d. Je hebt dezelfde kans om zwanger te worden met kid dan normaal vruchtbare stellen op de natuurlijke manier. Donoren moeten heel goed zaad hebben anders mogen ze niet doneren.
Klopt, alleen wordt een donatie opgesplitst in meerdere rietjes en het verschilt per spermabank welke hoeveelheid ze hier bij aanhouden. Bij de Deense banken houden ze als minimum 5milj aan, maar vaak ligt de hoeveelheid hoger. Cryos zal je bijv meer per rietje laten betalen als het aantal hoger ligt, terwijl esb alle rietjes gelijk behandeld. Wij varieerden van 6-22milj per rietje, maar de kosten per rietje waren gewoon gelijk. In Nederland willen ze geloof ik de aantallen per rietje nog wel eens lager laten uitvallen. Ondergrens voor iui is bij de meeste ziekenhuizen/klinieken 2milj (sommige houden 1milj aan). Ik heb dan persoonlijk toch liever wat meer spermacellen. Timing van de iui komt wel heel nauwkeurig omdat de ingevroren zaadcellen minder lang leven dan de verse... Ze zeiden bij ons in de kliniek dat de kans per iui ongeveer op 15% ligt.
Bedankt voor jullie reacties! Wij zaten altijd in het Flevo zkh samen met het VU. Nu zijn wij gezien de nog onbekende wachttijden in zowel het AMC en andere ziekenhuizen richting Hengelo gegaan , fertiliteits kliniek Twente heet dit. Hun werken samen met VivaNeo dus Duitse donoren zitten daar. Vond de match echt super super snel! En geen wachttijd (zelf in januari een miskraam gehad en dus curettage en wou een pauze inlassen) en gaan in september weer beginnen. We moeten dan 1x naar Hengelo (bij eisprong) dus dat is te doen voor ons (1.5 uur rijden). We hebben nog cryo's maar die gaan wij niet meer gebruiken. Ook niet weg gooien, dat besluiten we nog wel later. Vind het super spannend! Zwanger worden lukt inderdaad wel maar nu hopelijk blijvend. Ben het zo gewend met alle eitjes en embryo's dat dit natuurlijk anders gaat zijn. Wij konden kiezen uit 4 donoren. Wij waren het meteen eens over 1. Best gek maar voelt voor beide nu goed. Zoveel ellende en verdriet gehad dat dit de goede keus is. Heb ook nog een foam echo gehad in Hengelo en eileiders waren helemaal toegankelijk. Wouden ze zeker weten ivm al die icsi pogingen.
Leiderdorp valt inmiddels ook onder vivaneo. Wij zijn daar erg tevreden over ook al is het een stukje rijden voor ons. Benadering is daar ook persoonlijker en er hangt niet zon zkh sfeertje. Weet natuurlijk niet hoe dat in Twente is. Krijg je bij de Duitse donoren ook uitgebreide profielen? Met een kinderfoto etc? Bij de Deense banken is dit wel en ik vond dit persoonlijk erg fijn zodat je samen een keuze maakt wat wij het beste vinden aansluiten. In Nederland, met Nederlandse donoren, werkt dit anders. De informatie is dan heel summier en bepaald de arts de match. Uiteraard kijken ze wel naar kenmerken zoals haarkleur, oogkleur. Goed dat je die foamecho hebt laten maken! Zeker na alle behandelingen die je al hebt ondergaan. Ik heb destijds op eigen initiatief ook een hsg laten uitvoeren omdat ik er zeker van wilde zijn dat alles doorgankelijk is. Het is toch een vrij prijzige kwestie. Het sperma kost bij ons per poging/rietje €500,-. Spannende tijd komt er straks voor jullie aan, maar al heel fijn dat jullie het gelijk eens zijn over de match. Mocht je nog vragen hebben of privé willen kletsen, je kunt altijd een pm sturen. Alvast veel succes maar vooral ook geluk toegewenst! Na alles wat jullie al hebben meegemaakt is het tijd dat de zon gaat schijnen en jullie harten verwarmd mogen worden met een mooi/gezond kindje
Super lief van je!!!! Wij kregen geen foto's of iets te zien, en zoals wij nu denken vinden wij dit ook prima. Hengelo is ook klein en bescheiden en idd geen ziekenhuis sfeer.