Ik ben nog pril zwanger, maar heb volgende week de afspraak bij de huisarts (we hebben hier geen vk, vandaar). Omdat ik de 30 gepasseerd ben, gaat hij dan ook van alles vertellen over deze echo. Hebben we bij de vorige niet laten doen, maar nu twijfel ik. Dus hoewel ik nog niet eens weet of ik een nekplooimeting ga laten doen, vroeg ik mij ineens af of deze echo vergoed wordt (de termijnecho en de 20wekenecho wel). Wie weet dat? (en krijg je eerst nog een termijnecho en daarna dan de echo voor de nekplooimeting; 2 echo's dus of doen ze dat in 1 keer?)
de echo voor nekplooimeting word niet vergoed en kost rond de 150 euro toevallig vandaag nog gehoord, alleen als je in een bepaalde leeftijdscategorie valt waarin de percentages hoger liggen geloof ouder als 40
Als je 35 jaar of ouder bent wordt de nekplooimeting wel vergoed. Bij mijn vk doen ze het in twee echo's. De termijn echo en de nekplooi, maar dat kan overal anders zijn.
Volgens mij wordt hij boven de 36 jaar wel vergoed en uiteraard als het op medische gronden is. Maar nee vrijwillig de echo laten doen (bovenstaande uitzondering) wordt niet vergoed.
Ik ben 21 jaar, verzekerd bij fbto, en heb de module gezinsplanning aan. Bij mij is 100 euro vergoed van de nekplooimeting.. Kostte in totaal 153 euro nog wat.
Bij CZ kreeg ik het gewoon terug mits aanvullend verz. Kost hier overigens 125 euro ! En nee ik ben nog geen 36 en het was ook geen medische indicatie !
Dit is ook wat ik er van weet. Verder hoor ik eigenlijk altijd dat het in 2 keer gedaan wordt (zelf nooit laten doen) eerst de termijnecho en dan de nekplooimeting of dat bij jullie ook zo is zou je na moeten vragen.
Ik heb hem vandaag laten doen, ik ben 23 en geen medische indicatie. Ik heb aanvullend verzekerd bij de CZ, dus dan heb je 100% vergoeding van niet medisch noodzakelijk prenatale screening Dus ik zou zeggen; kijk even in je polis En termijnecho en nekplooiecho zijn 2 verschillende echo's.. termijn rond 10 weken, nekplooi bij 12/13 weken
We hebben hem bij Simone laten doen en nooit een rekening gezien. Ik was toen 31 en ik had geen medische indicatie. Dus mijn verzekering zal het wel vergoed hebben.
De vergoeding ligt idd aan je zorgverzekering, dus dat kan je beter zelf nakijken, of ff een telefoontje doen naar je verzekeringsmaatschappij. Bij mij was deze niet vergoed, de "standaard" echo's en alle malle molen onderzoeken wel. Hier was het 183 euro. De echo' s worden idd apart gedaan, wij hadden met 11 weken de termijnecho en 13 weken de nekplooimeting.
Ik kreeg een rekening mee van het ziekenhuis waar ik de echo heb laten doen. En die heb ik naar FBTO gestuurd, en kreeg van hun 100 euro op mijn rekening. Ligt er ook aan hoe oud je bent of hij vergoed wordt of niet. FBTO loopt wel bijna 3 maand achter met de rekeningen. Kreeg laatst een rekening van medicijnen van 3 maand terug. Maar misschien hoef jij wel helemaal niets te betalen, scheelt altijd weer toch?!
Hier ook 100 euro terug gekregen van FBTO. Had de rekening al weken eerder betaald (bij combinatietest krijg je de rekening gewoon mee, betalen binnen 30 dagen). Is hier ook 153 euro ofzo.
Ik ben ook bij FBTO verzekerd en heb ook gezinsplanning ... Uitgebreid pakket... En daar krijg ik 100 euro terug van de combinatie test. Vorige jaar Kostte het iets van 150,- euro en heb dus 50 euro moeten betalen. Van 36 jaar of ouder wordt de echo vergoedt. Bij 35 dus ook nog niet. Nu heb ik afgelopen dinsdag een nekplooimeting( combinatietest) laten doen en hoefde niets te betalen. Geen idee hoe dit gaat, want ik blIjf nu onder controle in het ziekenhuis ivm vroeggeboorte. Maar het zal wel met fbto verrekend worden en dat ze 50 euro bij me gaan afschrijven