Betrouwbaarheid Mat Care zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pluizebol, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluizebol

Pluizebol Nieuw lid

30 mrt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Ik plaats mijn bericht maar even hier. Ik zie dat ik het vanochtend in het verkeerde forum had geplaatst:D.

Ik ben nieuw hier op het forum, omdat ik een vraag aan jullie heb.
    Op 21-02 ben ik ongesteld geworden (ongeveer naar verwachting) en kort daarna weer (op 4 maart). Dit was net na carnaval (slecht eten, weinig slaap etc). Ik heb dit als een tussentijdse bloeding beschouwd, hormonale schommelingen, al was het wel veel en dit duurde 3 dagen. Volgens mijn berekeningen zou ik dus 21 maart weer ongesteld moeten worden en zou mijn eisprong rond 7 maart zijn. Mijn cyclus was zich namelijk net aan het herstellen na mijn nuvaring stop begin november 2013.
    Omdat ik dus 21 maart en daarna niet ongesteld werd, heb ik een test gedaan van Mat Care. Op dinsdag 25 maart was deze positief! Ik zag een duidelijke streep. Niet vaag, wel dun. Deze heb ik ook zeker binnen de tijd afgelezen. De dagen daarna heb ik nog een aantal test gedaan, van Mat Care, maar ook van kruidvat, de early variant, maar ook de 2 voor €5. Helaas waren deze allen negatief. Bij Mat Care heb ik nog wel een keer een heel vaag streepje gezien, maar als ik die positieve niet eerst had gehad, had ik deze ook niet gezien.
    Ik ga er nu maar vanuit dat ik niet zwanger ben. Ik voel wel van alles, maar dit kan ook met een naderende menstruatie te maken hebben. Alhoewel ik dat nog steeds niet ben. Misschien verzin ik alle verschijnselen ook maar erbij.
    Mijn vraag ik daarom aan jullie: wie weet hoe betrouwbaar zo'n Mat Care test is. Overal lees ik streep is streep. Maar dit lijkt in mijn geval niet op te gaan. Kan het zijn dat dit een 'foutje' is geweest?

2. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Heb je een foto van de tests?

Ik gebruik ook matcare en was in eerste instantie ook in verwarring gebracht door een dun donker streepje. Deze blijkt dus niet positief. Dat heeft te makeb met het feit dat iedere vrouw een bepaalde hoeveelheid LH in haar lichaam heeft.
    Pas als de teststreep echt dik en donker is (hetzelfde of donkerder dan de controle streep) is hij positief.

Op de foto zie je al mijn negatieve tests en bovenaan een positieve.

Succes met testen!

Bijgevoegde bestanden:

3. Pluizebol

Pluizebol Nieuw lid

30 mrt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor de reactie! Nee, ik heb geen foto! Nu wel geleerd dat ik dat de volgende keer moet doen.
    Ik ben inmiddels ongesteld geworden, zoals ik wel verwacht had. Wel jammer dat er zo'n 'fout' in de test kan zitten. Ik was voor eventjes helemaal happy namelijk. Nu weet ik dat ik dus moet letten op een dikke streep. Volgende maand hopelijk dus een dikke streep!

4. Anjou

Anjou Niet meer actief

Heb jij het nu niet over ovulatietesten? Omdat je over LH praat. TS heeft het over zwangerschapstesten

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar dit zijn toch ovulatietesten? Ts heeft het over zwangerschapstesten.

Deel Deze Pagina